fruithapje

Ik ben erg benieuwd wanneer jullie zijn begonnen met fruithapjes, nutrix en sapjes. Mijn zoontje is 15 weken en ik heb t id dat hij t wel erg lekker zou vinden. Of is hij er echt nog een beetje klein voor. groetjes kim
 
hoi,
Ik ben met 3 maanden begonnen met fruit en groente met 4 maanden af en toe had ik haar al het eerste sapje gegeven ook deed ik al wat mer smaak in de flesvoeding namelijk rijstebloem met vanil. ze vondt hetheerlijk nu is onze kleine meid 7 maanden,en ze doet het harstikke goed
gr angelique
 
Ik ga er vandaag ook mee beginnen. Ik hoop dat hij t wat vindt! Ik was er een beetje bang voor omdat ze op t consultatie bureau zo moeilijk doen over dat soort dingen.
groetjes van kim
 
Hoi

wij zijn met 4 maand begonnen met een papfles 's avonds. En af en toe een beetje heel erg dunnen diksap. Met groenten zijn we pas begonnen met vijf maand. Dit ivm event allergieën die in mijn fam voorkomen. We wilden eerst met fruit beginnen, maar dit werd ten zeerste afgeraden. We zijn begonnen met 2 eetlepels per dag en nu twee weken later krijgt hij 3 eetlepels per dag.
Een tip als je toch wilt beginnen, geef de eerste dagen dezelfde soort groente zodat je kindje kan wennen aan de smaak en zodat je evnt. allergische reacties in de gaten kunt houden. Goede groentes om mee te beginnen zijn broccoli, worteltjes, bloemkool.
Succes
 
Als je flesvoeding geeft begin je pas met 5 maanden met bijvoeding en als je borstvoeding geeft pas vanaf 6 maanden. Het is wel erg snel om nu al bij te voeden. Vaak is dit helemaal nog niet goed voor de darmpjes. Wat zegt het consultatiebureau hiervan? En ik denk zo dikke kinderen worden gemaakt en niet geboren! Tegenwoordig hebben heel veel kinderen al jong te maken met overgewicht enz.
Maar succes met wat je gaat doen.
 
Zowieso is het eerste jaar melk de belangrijkste voedingsbron voor baby's. Waarom al zo jong met ander eten beginnen???? Omdat jij dat leuk vind, in iig niet omdat het nodig is..... Bijvoeden voor de vijf maanden wordt bij ons op het CB zelfs afgeraden, maar ga jij lekker je gang hoor....
 
Terug
Bovenaan