fruithapje

overgewicht heeft echt niet met bijvoeding te maken, als dat zo was dan waren er wel veel meer dikkere mensen. Toen ik een baby was kreeg ik al met 2 maanden groente en fruit, dat was toen heel normaal. Het gaat er meer om de allergieen om te wachten tot 6 maanden (volgens het CB) en geen verschil tussen bv of fv. Dat wilde ik even kwijt op de reactie hierboven.

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het er mee eens ben, ik ben ook begonnen met 4 maanden met rijstebloem door de laatste fles en met een groente hap (groente omdat dat minder allergisch is dan fruit), met bloemkool. Maar dat vondt hij zo vies of was er niet aan toe, weet niet. In elk geval heb ik toen 2 weken later (dus toen hij 4 1/2 maand was) weer worteltjes gegeven en dat ging erin al pap, heerlijk. Worteltjes zijn natuurlijk ook wat zoeter. Inmiddels is hij 6 maanden en krijgt hij 's ochtends fruit en 's avonds groente en de fles natuurlijk. Enne, hij is niet dik!!! Gewoon normaal. Trouwens het CB had er helemaal geen problemen mee dat ik was begonnen met bijvoeden met 4 1/2 maand, was juist helemaal goed.

Je moet gewoon doen wat je zelf denkt goed is, tenzij er heel veel allergische dingen in jullie families zijn (exceem, asthma, hooikoorts), dan zou ik toch wel wachten tot 6 maanden.

Sterkte! En hou die camera klaar voor de foto (heel grappig is het).
 
Wat zijn we weer lief voor elkaar. Het was een serieuse vraag van iemand, dan ga je toch niet zo raar reageren anoniempje. De moeder kent zelf haar kind het beste en weet vaak instinctief of haar kind eraan toe is. Overgewicht heeft er helemaal niets mee te maken. En ook omdat moeder het leuk zou vinden????? Waar komt dat nu weer vandaan. Het zijn richtlijnen die gegeven worden gevormd door gemiddelden. Het ene kind is vlotter met zijn ontwikkeling dan het andere kind.
Succes.
P.S. Mijn zoontje van 12 weken krijgt ook af en toe diksap (heel erg verdunt) en dat gaat prima.

Groetjes Paula
 
Terug
Bovenaan