fruithapje

Hoi Chantal

Wij zijn met ons dochtertje met vier maanden begonnen met fruit. Ik kocht dan van Olvarit het eerste hapje, deed drie dagen met zo'n potje. Zo heb ik het rustig opgebouwd. Ze is nu 7 maanden en eet s'morgens 2 stuks fruit, wel nog gepureerd en ze vind het heerlijk. Met warm eten ben ik met ongeveer 5.5 maand begonnen, en ze eet nu alles aardig mee ( wat ze dan mogen eten natuurlijk ). Dit wil ze niet gepureerd, maar alles in stukjes!

Succes ermee
Groetjes Essie
 
hoi chantal.

ik weet niet wat je bedoelt met "het doorhebben" maar als je bedoelt dat ze van een lepel gaan eten.. dat is per kind verschillend.. Nadia at vrij goed van een lepel, al kon ze hem in het begin niet in haar mondje krijgen. hij was iets te groot naar haar zin haha..

we zijn begonnen met fruit toen ze 4 maanden was, en met groente 2 weken later ofzo.

als je het fruithapje wel wil geven maar lukt het niet met een lepel, dan kan je het altijd nog in een flesje geven met een wat groter gat. (of het gaatje zelf groter maken)

succes!

groetjes bren.
 
Hoi ,

Wij zijn met 3 1/2 maand begonnen met fruit en met een week of 2 kreeg ze het echt binnen, maar ze at toen nog maar een half potje ofzo. Met groente zijn wij met 5 maanden begonnen. Vanaf toen at ze een heel potje groente en een heel potje fruit. Ze is nu 6 maanden.


Desiree
 
Hoi,

wij zijn met 6 maand begonnen met groente, zelfgekookt zodat ik elke keer een ijsblokjesvorm kon ontdooien. Proeven wilde Sjoerd wel, maar echt wat binnen kreeg hij niet. Na twee weken fruit toegevoegd, vers geprakt (klein beetje in begin, rest zelf opeten), ook daarvan wilde hij best proeven...
Het heeft 4 weken geduurt voordat hij wat ging eten. Inmiddels een dikke maand verder zitten we qua hoeveelheid op ongeveer een half potje warm eten en anderhalf stuk fruit.

Wat leeftijd betreft zei de cb-arts dat kinderen die een half jaar alleen bv hebben gehad (in mijn geval zo) vaak wat langer moeten wennen aan ander voedsel, als ze jonger zijn bij de eerste hapjes staan ze meer open voor wat anders.

Het blijft een hele onderneming, ze leren eten, succes ermee, Joke.
 
Hallo,

Wij zijn met 6 maanden begonnen met een groentehapje (boontjes). Dat was het advies van het buro. Het ene buro adviseert om te beginnen met fruit en het andere buro weer met groente. Eerst 3 dagen boontjes en dan bij de 3e dag een beetje worteltjes erdoor, dan 3 dagen worteltjes en dan weer bij de 3e dag een beetje bloemkool erdoor en dan weer van voor af aan beginnen. Tja, de 1e weken eten ze héééél erg gevarieerd. Maar ja het is ook nog niet noemenswaardig wat ze dan eten. Een paar lepeltjes maar en maar smikkelen!! Ik weet eerlijk gezegd niet meer wanneer we zijn begonnen met fruit.... Oeps!!! Is ook alweer zóóóó lang geleden , "Tante Pollewoppie" is alweer 14 maanden (hahaha). Inmiddels eet ze bijna een hele banaan en andere soorten fruit. De "babyhapjes" (= gepureerd fruit) wil ze niet meer zo graag (hahaha). En het afhappen van een lepel heeft wel even geduurd, maar dat is (denk  ik) logisch. Lijkt me best moeilijk om te leren, jullie dan????
Jajaja, hier wordt lekker gesmikkeld!!!
 
Eh....drie dagen met een potje doen......heb je wel eens geproefd hoe het dan smaakt?Dan gaat het een beetje gisten.
Wel goed dat het nog gegeten werd, dan kweek je weerstand!
Officieel mag je het potje een dag bewaren in de koelkast. Maar ach, je kind is er niet ziek van geworden!
 
Terug
Bovenaan