fruithapje

quote: khemam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-04-2009 21:18:26'));

Ik wou toch even reageren op de uiteenlopende adviezen over bijvoeding, citrus en het cb.

Als eerste denk ik dat alle kindertjes anders zijn en het ene kind nou eenmaal sneller aan bijvoeding toe is dan een ander. Ten tweede is het idee van citrus misschien dan wel achterhaald maar dat vonden ze van inbakenen ook een hele tijd en als je kleintje het er goed op doet waarom stoppen. Want is niet ieder onderzoek op gemiddelden gebaseerd? Ik zelf heb een dochter van 13 en ben dit jaar opnieuw moeder geworden van een zoontje die nu 14 weken is en wat mij enorm opvalt is dat wat 13 jaar geleden goed was nu ineens weer hardstikke slecht schijnt te zijn en andersom. Hoemeer boeken je leest hoe onzekerder je soms wordt. Dus Mama's vertrouw op je instincten en gezond verstand, en laat je niet gek maken door andere mama's die het allemaal zogenaamd beter weten. uiteindelijk weet jij toch wat het beste is voor jouw kind.

En een fruithapje of een beetje sinaasappelsap maakt je echt geen slechte moeder.

Natuurlijk maakt zoiets je geen slechte moeder! Maar een aanzienlijk aantal kinderen kan er WEL last van hebben. In dat soort gevallen geldt volgens mij 'better safe than sorry' - en dan moet je het wel weten als moeder natuurlijk!

hoi,

ben nu weer een beetje in de war...
mijn kleine meid (nu 15 maanden) heeft altijd vanaf 6 maanden regelmatig kiwi gegeten.
De pitjes zijn moeilijk te verteren en poept ze eruit.. Het cb zei dat het geen kwaad kon.

In het schema zag ik dat je pas kiwi  mag geven na 12 maanden????

groetjes

jess

Ook hier zijn de kiwi en de aardbeien nooit een probleem geweest hoor!
En die heeft Kyan ook vorig jaar zomer al lekker gegeten!
Maaaaaaar het kan een allergische reactie geven, sneller dan andere soorten fruit.
Voor zover ik weet komt dat door de haartjes die erop zitten, het schijnt als je aardbeien wast met warm water dat de meeste haartjes  loslaten en daardoor ook de klachten minder snel komen.. Weet niet of het helpt want ik ben zelf niet allergisch en Kyan ook niet.
Ik denk dat ze dat advies gewoon uit voorzorg geven, en als je kindje verder geen reacties vertoond prima toch? Lekker laten eten zou ik zeggen!

Groetjes Saskia

quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-04-2009 12:56:29'));

Ook hier zijn de kiwi en de aardbeien nooit een probleem geweest hoor!
En die heeft Kyan ook vorig jaar zomer al lekker gegeten!
Maaaaaaar het kan een allergische reactie geven, sneller dan andere soorten fruit.
Voor zover ik weet komt dat door de haartjes die erop zitten, het schijnt als je aardbeien wast met warm water dat de meeste haartjes  loslaten en daardoor ook de klachten minder snel komen.. Weet niet of het helpt want ik ben zelf niet allergisch en Kyan ook niet.
Ik denk dat ze dat advies gewoon uit voorzorg geven, en als je kindje verder geen reacties vertoond prima toch? Lekker laten eten zou ik zeggen!

Groetjes Saskia

Die haartjes op de aardbeien was vroeger. 30 jaar geleden werden er andere aardbeirassen verkocht als tegenwoordig. Het allergener zijn geldt voor de hele vrucht, zowel bij kiwi als aardbei.
Als je kind het al een jaar eet en zonder problemen als eczeem, diarree of buikpijn dan zou ik me verder niet druk maken en lekker dooreten. Hooguit even in de gaten houden als er een brusje komt.

Terug
Bovenaan