fruithapje

Geven jullie het al?? Jr krijgt het nu en vind het echt geweldig. hij eet geen potje leeg, maar het gaat echt super. kan niet anders zeggen. als tie me aan ziet komen met het potje begint tie al te lachen.

maar doen jullie het al??

Lijkt me echt zo leuk om een fruithapje te geven, maar mijn zoontje is pas 13 weken, dus ik mag het helaas nog niet doen.
Misschien een stomme vraag hoor Jantine, maar hoe werkt dat.. Ik snap dat je een beetje op een lepeltje doet en dan in z'n mondje stopt, maar snapt hij dan ook meteen wat 'ie moet doen zeg maar?? Omdat hij tot nu toe alleen nog maar een speentje gewend is..

Gr Claudia

Nou, hier in het Zuiden mag je pas met bijvoeding beginnen als de kindjes een half jaar zijn. Dit in verband met mogelijke darmprobleempjes bij die jonge kindjes.

Mocht je  van het CB al beginnen met fruithapjes??

Ik dacht ook dat dat pas vanaf 6 maanden mocht. De babyvoeding fabrikanten proberen het vanaf 4 maanden al te promoten maar zover ik begrepen heb blijkt uit onderzoeken dat de darmpjes er pas vanaf ongeveer een half jaar klaar voor zijn.

Maarten krijgt het pas vanaf een half jaar.

groetjes Pauline

Hoi,
In het zuiden pas vanaf half jaar?Hier in midden limburg mag met mnd.Maar mijn meisje pas vanaf 6 mnd ivm koemelkallergie....dus nog 3 mnd wachten....
groetjes gaby.

Hoi,

Hier in het zuiden verandert het ook hoor. Twee jaar geleden mocht ik met Merijn al met 4 maanden aan een fruithapje en groentehapje beginnen en nu pas met 6 maanden. Overigens wordt met borstvoeding sowieso aangegeven dat het beter is te wachten met de hapjes tot 6 maanden. Ik heb dat met Merijn ook niet gedaan, dus gewoon vanaf 4 maanden en dat is altijd goed gegaan. Ik weet niet of ik nu met Siebe met 4 maanden aan de hapjes ga beginnen. De borstvoeding gaat eigenlijk nog zo goed, dat ik het niet per se wil proberen. Bij Merijn was het natuurlijk ook allemaal nieuw en kon ik bijna niet meer wachten. Nu is dat toch anders.

Groetjes Fonske.

hoi,

ik mag delano ook nog geen fruit geven.
Kevan gaf ik het idd ook al eerder, maar volgen cb kun je beter wachten tot ze 6 maanden zijn.
Ook dit ivm allergieen.
En aangezien deze bij ons voorkomen was het verstandig om nog te wachten.
Dus nog even geduld.

groetjes kim

Terug
Bovenaan