fruithapje

hey Claudia,

Het is helemaal niet een stomme vraag hoor. maar de eerste keer gaat hij lang met z'n tong heen en weer om het er uit te krijgen, omdat hij het niet kent, maar de 2de keer weet hij echt wel wat hij moet doen. en hij vind het zo lekker. ik doe het om een beetje te rekken met de fles, want hij komt nu om de 2 uur al, en dat vind ik toch iets te snel, maar hij weet wat het is en vind het heerlijk!!!! en hij heeft zoiets van kom maar op lus er nog wel meer van.
Volgens het cb mag Jr ook bijv nog maar 120 cc terwijl hij allang op de 150 cc zit. moet ik hem dan gaan minderen?
Dan krijg ik van het cb te horen dat hun weten wat goed voor je kind is. en ik zo gezegt niet.
ik heb zoiets van het is mijn kind en daar mee uit.
Zo zou volgens het cb niet kunnen dat Jr al tandjes krijgt maar toch is het zo.
ik heb verder zoiets van het is mijn kind en daar mee uit
Greets jantine

Hoi Jantine...
Je moet met Jr gewoon je gevoel volgen en kijken wat hij zelf wilt! en als hij pas tevree is met 150 cc dan zou ik die gewoon geven. Het cb kijkt gewoon naar een standaard lijstje, maar geen een kindje is standaard.
Jari hier krijgt ook al fruit....hij is nu 12 weken en krijgt het al anderhalve week. Ik merkte gewoon dat hij daar zelf behoefte aan had na de fles. Hij krijgt nu ook maar 4 voedingen omdat hij dan meer drinkt als met 5 voedingen. (en het cb heeft hier geen commetaar op gegeven. van het fruit heb ik niets gezegd want ze hoeven niet alles te weten)
Ik vind dat het cb er zit voor advies en evt. speciale dingen/bijzonderheden met je baby zoals allergie enz. maar voor de rest ben je toch zelf de moeder en weet je wel wat het beste is voor je kindje. Je voelt je kleintje zelf het beste aan.
Ik doe wel het fruit (halve banaan of peer) met water mixen in de staafmixer zodat het nog vloeibaar is en als Jari de lepel al aan ziet komen gaat de mond al open.
Groetjes Nessie mv alissa en jari

Terug
Bovenaan