fruithapje

Hallo,

Wie geeft er al fruithapje en hoe oud waren jullie kindjes toen julie hiermee begonnen? En hoe laat en hoe geven jullie dat dan??

Ik heb bij Jamie af en toe het idee dat hij aan wat anders toe is. Hij gaat steeds meer smakken en kwijlen. Vooral als hij ons ook ziet eten. Hij is nu bijna 4 maanden. Ik weet dat het cb zegt dat je het pas na 6 maanden moet geven. Maar daar zeggen ze wel meer. De ene zegt dit en de ander zegt dat. Ik weet het af en toe ook niet meer.

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.

Groetjes Natasja

Wij zijn sinds vorige week begonnen met fruithapje. Toen was Merel 3.5 maand.
Ze moet er erg aan wennen,maar vind het wel lekker. omdat ze altijd aan de fles zuigt is het natuurlijk even wennen dat je nu van een lepeltje moet eten en moet slikken.

Vooral de eerste keer..hahahaha.. echt met die tong zo van ..blehhh.
Meestal geef ik het smorgens rond 10 uur, tussen de flessen door.

Ons schema ziet er zo (ongeveer) uit zoals ik bescreven heb in het stukje over 4 voedingen, ik heb het even   "ge upt".

We zijn ermee begonnen toen Yari ruim 4 maanden oud was.

Groetjes Marina.

Hoi,

Ik wil ermee gaan beginnen al mijn kleine meid 4 maanden is. Ze is nu 3 maanden  en ik kan niet wachten op het eerste hapje (misschien doe ik het wel iets eerder).

Groetjes Nancy

Hallo,

Het advies is inderdaad om te wachten tot 6 mnd. Dit om de kans op voedselallergieën te beperken. Tijs is nu alweer 4 mnd en een week. Hier op het cb adviseren ze om vanaf de 5 mnd te beginnen met groente- en fruithapjes, zodat je kindje er goed aan gewend is als deze 6 mnd is. Want vanaf de 6 mnd hebben ze deze voedingsstoffen nodig. Het advies hier is ook om te beginnen met groentehapjes en een week later ook met fruit te beginnen. Dit ivm met de smaak ontwikkeling.

Tijs smakt en sabbelt ook veel tegenwoordig. Maar niet speciaal als wij zitten te eten. HIj doet het ook in zijn slaap. Hij heeft blijkbaar nog genoeg aan zijn flesjes, want begint ook niet eerder te mopperen voor zijn flesje. Ik denk dat het ook de leeftijd is dat ze meer sabbelen en smakken, ze ontdekken immers steeds meer. Zowel aan hun eigen lichaampje als in hun omgeving. Ze gebruiken hun mond ook voor het ontdekken van dingen.

Groetjes,
mama van Tijs

Hoi hoi

Wij zijn twee weken geleden begonnen met fruit en groente. Dit op aanraden van het cb omdat hij ook behoorlijk groot en zwaar is al. Ze vond dat hij er nu wel aan toe is. Het is dus blijkbaar geen standaard, die 6 maanden.... Stef vond het de eerste paar keer VRESELIJK!! echt gekke bekken trekken... (staan filmpjes van op zijn site Stef's site)
Nu vindt hij het wel lekker en krijgt hij ook steeds een beetje meer van ons. Ik zou het dus voor de zekerheid even vragen op het cb, maar het verschilt dus nogal eens...

Liefs Annet

hoi,
ja je moet het cb niet altijd zo nauw nemen!
ik zelf had ook het idee dat mijn dochter meer wilde en gaf haar fruit(de hele week alleen maar peer)
om te kijken of ze reageerde de week erna gaf ik appel.en zo breide ik het uit ook met groente deed ik het zo.
zij was bijna (op een week na )4mnd.

ik melde dit op het consultatie bureau( met de 4mnd afspraak) en ze zwegen er over, ze deden of ze het niet gehoord hadden???
en als laatste zei hij heb je vragen over de voeding??
er veranderd nu niks aan de voeding pas met 6 mnd!!en dan hebben we het er weer over!
ik zei nog ja ze eet nu al fruit...(heel zacht)
maar al snel ging ik weer recht zitten en zei ze was er echt aan toe en dat was mijn eerste zoon ook voor zijn 4de mnd!
maar als advies zou ik wel zeggen doe het in de ochtend(zelf geef ik het rond 10uur in de ochtend!)
zodat je het kind de rest vd dag kan  observeren voor mogelijke allergieen.
groetjes

Terug
Bovenaan