fruithapje

Bij mij op 't cb is 't ook zes maanden...
Maar wat Eveline zei is wel waar: ik mocht al vanaf tien weken fruit zegt mijn moeder (hoewel ik er krampen van kreeg, ze begon dan ook met sinasappel), mijn zusje met vier maanden.... Dus elke tijd zijn eigen regels denk ik.
Ik wacht denk ik maar tot de zes maanden, hoewel Lotta ook graag knokkels knaagt.
Maar als je kind er aan toe is, waarom niet...
Vriendin met twee kinderen is met de tweede ook al met vier maanden begonnen zegt ze net.
Liefs irene

Oh ja Eveline... het lijkt me zo naar als je kind honger heeft en je mag niets geven. Is het niet mogelijk om meer flesjes te geven met dunnere melk (dus wel hetzelfde aantal schepjes alleen meer water)? Ik las dat in het boek van Ria Blom (de inbakergoeroe). Waarschijnlijk heb je dat zelf al wel bedacht of mag het niet van cb.
Raar eigenlijk hè, je zou toch zeggen dat een kind zelf wel aanvoelt wat hij/zij nodig heeft.... Ik geef bv en heb dus geen idee wat mijn dochter drinkt. In het ziekenhuis moest ik haar elke keer wegen en als ze te weinig bv had gedronken moest ik haar bijvoeden. Thuis heb ik dat even vol gehouden tot ik gillend gek werd en de weegschaal heb weggedaan. Ze regelt het zelf wel en zolang ze groeit is 't goed lijkt me.
Ik bedoel, die vaste standaarden... wij eten toch ook niet allemaal even veel? Maar misschien denk ik er te makkelijk over hoor.
liefs Irene

Hoi Irene,

Beetje extra water helpt niet echt. Ze is dan wel tevredener net nadat ze haar fles leeg heeft, maar ja, water vult niet, dus ze heeft nog steeds eerder honger dan de juiste tijd voor de volgende fles. Volgens het cb moest ik dan maar wat flexibeler met de tijden omgaan, maar ja, dan sprokkelt ze er toch stiekem een extra voeding bij op een dag... Ik was juist zo blij dat het beter ging met 5x 200cc, maar nou heeft ze dus toch weer honger. Echt heel beroerd! Ik kijk dus ook echt uit naar die eerste schepjes nutrix en één of twee weekjes later wat groenten. Ik heb haar vandaag overigens al wel wat water met een ieniemienie scheutje dixap gegeven. Ze was zo aan het zweten en water wil ze niet... Ging allemaal prima en ze vond het heerlijk!

Groetjes,

Eveline

ps: Dat is idd wel het grote voordeel van bv he? Bij de volgende wil ik echt proberen om het langer vol te houden!

Hoi evelien. Had jij al voeding voor hongerige baby`s? Ik geloof van wel maar ik wist het niet zeker meer. Ik geef Teun wat rooibosthee tussen door. Is meteen ook goed tegen krampjes. Groetjes Mikkie.

hallo ik was gisteren op het cb en daar zeiden ze ook dat je beter kan wachten tot een maand of 6, maar omdat mijn zoontje niet vanzelf poep moet die elke dag lactulose, dus zei het cb juist van geef het dan maar wel als die 4 maanden is want het schijnt dat fruit de darmen stimuleert, nou ik ga het morgen lekker geven alles mag behalve banaan omdat dat de ontlasting juist weer hard maakt, ben benieuwd, en hopen dat die van ze drankje afkomt, groetje patricia

Terug
Bovenaan