fruithapje?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!

Mijn zoon  word 12 april alweer 4 maanden! En het word ook al echt een klein mensje!
Het lijkt me zo leuk om hem voor het eerst een fruithapje te geven, natuurlijk de camera erbij, en kijken wat hij hier van vind!!! Wie weet wanneer je daar nou het beste mee kunt beginnen? Ben ik te vroeg als ik het morgen al ga proberen? Hij krijgt nu sinds een paar weken voll.flesvoeding, daarvoor voll.flesvoeding. Wat vinden jullie, kan ik het al proberen?

Liefs supermams

dat valt wel mee mijn dochter was op 20 februari 4 maanden en ik begon er al twee weken eerder mee dus het kan wel

groetjes sandan

Wij wilden eigenlijk wachten tot hij 6 mnd. is, maar vorige week kéék hij ons eten uit onze mond (hij is nu 5,5 mnd.). Dus zijn we aan de fruit- en groentenhapjes begonnen. Hij smult ervan :) Als je  zoon ook aan  meer  dan de fles toe is, laat hij je dat wel weten.

Veel eetplezier alvast!  

Ik vind 4 maanden wel erg vroeg hoor. Op het CB adviseren ze vanaf 5 maanden maar bij allergie bij vader of moeder zelfs 6 maanden. Wij hebben dus tot 6 maanden gewacht  
Ik vind ze ook nog zo klein bij 4 maanden.

Groetjes Jessy

quote: Nassoe reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-04-2008 13:28:27'));

Ik vind 4 maanden wel erg vroeg hoor. Op het CB adviseren ze vanaf 5 maanden maar bij allergie bij vader of moeder zelfs 6 maanden. Wij hebben dus tot 6 maanden gewacht  
Ik vind ze ook nog zo klein bij 4 maanden.

Groetjes Jessy

Wat verschillen de adviesen per CB dan zeg. Mijn CB zei juist dat ik met 4 maanden al mocht beginnen met een paar hapjes fruit of groente.   Bij Alyssa gaat het erg goed hoor! Alleen vind ze de potjes met sinaasappel er in niet echt lekker. Banaan en appel gaan er wel in zonder zuur te kijken! ha ha!

Groetjes Wilma

Hoiiiiiii

Ja inderdaad heel verschillend, en dat maakt het voor mij weer zo lastig, wat beter is enzo. Maar ik denk dat ik er vanmiddag gewoon mee begin, een paar hapjes maar. Dat kan vast geen kwaad. Ik denk dat het misschien ook wel verschillend is per kindje. De een zal er gewoon sneller aan toe zijn dan de ander. En wat ook werd gezegd was, dat met vier maanden het nog wel erg vroeg is voor de darmpjes, maar volgensmij zijn de darmpjes van mijn zoon al aardig rijp... hij heeft bijna nooit darmkrampjes meer. Eigenlijk helemaal nooit meer. Dus volgensmij moet het kunnen! We gaan het gewoon proberen!

Liefs supermams

Wij mochten ook vanaf 4 maanden al beginnen...zeker als kinderen aangeven er interesse voor te hebben!
WIj zijn begonnen met potjes banaan (GEEN succes), appel en peer (wel lekker) en daarna verse banaan en peer (allebei erg lekker)
Nu is ze 6 maanden en heb ik ook potjes met sinaasappel en ananas enz en wisselen we dat af met vers fruit.

Je kunt ook een papje maken van melk (borst of babyvoeding) met een paar schepjes rijstebloem. Kun je vast oefenen met het eten van een lepeltje. Bij ons was dat feest.
Zorg maar vast voor een grote slab en een hydrofiel luier als servet. Die zal je nodig hebben

Veel plezier! Marijon

Terug
Bovenaan