fruithapje?

En o ja: vergeet het fototoestel of de camera niet!
Dat wordt kliederen

CB adviseerde hier om idd eerst met Rijstenbloem te beginnen.. Als je die met Vanille erin neemt leren ze alvast een andere smaak kennen en schijnen ze intresse vanzelf goed te krijgen!

Hier was de eerste keer twee lepeltjes fruit maar wat een kliederboel :)

En supermams, heb je het al geprobeerd?
Zo ja hoe ging het???

Onze dochter wordt een half jaar, en sinds deze week krijgt ze bijvoeding. Verse peer, nou, het ging erin als koek!!! De eerste keer niet hoor, toen kregen wij geen peer in haar mond, maar inmiddels heeft ze het al door en gaat het super!

Hopelijk heb jij ook zo'n leuke ervaring.
groetjes
Mandarijn

Vandaag deed Lars voor het eerst zijn mondje 'op slot' tijdens de groentenhap (worteltjes uit potje). Wat een grappig gezicht! Zijn mondje ging weer wagenwijd open, toen ik met het verse fruithapje kwam (peer, pruim en appel). Grappig om te zien, dat hij zelf wel kiest wat hij lekker vindt
Volgende keer de groentenhap dus maar vers maken. Dan gaan de worteltjes er vast wel beter in.
Groetjes!

Hoiiiiiiiiiiiii!

Ja ik heb al zeker het een en ander geprobeerd...!

De eerste keer natuurlijk de camera erbij, en daar ben ik blij om dat we dat gedaan hebben, want het was een prachtig gezicht! Hij keek natuurlijk heel vies, en keek me zo aan van, mama... hoe kun je mij nu zo iets vies geven!!! Maar er ging naar mijn idee niet zo heel veel in hoor. Hij zat wel wat te smakken en te slikken, maar meer dan 4 a 5 lepeltjes heb ik er niet ingekregen! Dit was een fruithapje. En toen las ik dat van het toevoegen van Nutrix.. aan flesvoedingmelk, en dat leek meer een succes te zijn! Maar ook dit ging nog wel met kokhalzen gepaard... maar ik heb eens gelezen, dat het kokhalzen juist ergens goed voor is ofzo?! Nouja het is natuurlijk heel normaal.

Ik heb het nu even twee dagen niet gedaan. Misschien dat ik gewoon zelf is een banaan pureer of een peer... kijken of hij dat wat vind. Kan een appel ook?! Is er nog iets wat niet mag zegmaar?! Weet iemand dat? We knutselen nog even verder, en moeders gaat nog maar is een was draaien, want dat gaat ook de hele dag door! En zeker met dat geknoei!!!!!

Liefs supermams

Hey supermams,

Ik ben vanochtend begonnen met een fruithapje en het is inderdaad echt geweldig om te zien hoe ze erop reageren. Ik ben begonnen met peer. Dit heb ik ook zelf gemaakt. Gewoon ff met de staafmixer pureren. Wel heb ik de peer eerst ff gekookt. Het schijnt dat de smaak dan nog zachter wordt en de peer beter verteerbaar is. Gewoon eerst de peer snijden dan blokjes snijden en dan ff   3 minuten koken en pureren maar.

Je kunt het beste beginnen met appel, peer en banaan. Daarna kun je het verder uitbreiden met manderijn, kiwi, sinaasappel, mango en aardbei. je kunt ook fruitsoorten mixen maar probeer eerst 1 soort per keer. Zo kom je er beter achter of ze misschien ergens allergisch voor zijn.

Voor groente geldt dat je beter kunt beginnen met peentjes, pompoen, bloemkool, sperziebonen, witlof en doperwtjes. Hierna kun je beginnen met courgette en broccoli.
Je kunt overal natuurlijk een beetje borstvoeding/flesvoeding bij doen om het wat smeuïger te maken
Ik heb dit allemaal uit het opperdepop kookboek voor mama's en papa's voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Dit kan je halen bij de ah. Er staan leuke dingen in om zelf te maken.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je 4 dagen achter elkaar hetzelfde soort groente/fruit moet geven want dan komt een evt. allergie pas naar boven en dan kunnen ze goed aan die smaak wennen.

ik hoop dat je hier wat mee kan.

veel liefs Esther
mama van Michelle 02-11-2007

Op de site van Nutricia staan ook veel tips. Wij hebben in één van de babydozen ook een boekje van Nutricia gekregen, waarin één en ander staat uitgelegd. En van de week kreeg ik ook een boekje mee bij het CB.
En voor de rest is het gewoon uitproberen. Ons mannetje smult ook van pruimen, om zijn stoelgang een beetje te helpen. Tot nu toe vindt hij bijna alles wat we hem voorzetten erg lekker (worteltjes, rijst, bruine bonen, fruit, kwark, diksap, liga, broodkorst, etc.) Uiteraard heeft hij een voorkeur voor de zoetere zaken  en kijkt hij met veel interesse naar de etenswaren op onze borden.

Veel eetplezier! Marijon

Terug
Bovenaan