Fruithapje

Hallo allemaal,

Ik ben ook een mei-mama, mijn zoontje Rehan is op 19 mei geboren en is nu al 4 maandjes! Ik ben voorzichtig begonnen met het aanbieden van fruit. Hij vind banaan wel lekker, maar peer vind hij zooooo vies en zuur. Nu wil ik zelf fruithapjes voor hem maken, omdat ik vind dat die potjes niet veel keuze hebben (1 soort fruit), want ik geef hem nog geen gecombineerde soorten. Wat geven jullie aan jullie kleintjes?

Ik ben erg benieuwd en bedankt voor jullie reacties!

Groetjes.

hoi hoi,

ik ben ook begonnen met de fruithapjes. Heb de eerste 2 weken potjes gegeven maar aangezien ze op het kdv vers fruit geven ben ik er nu ook mee begonnen. Hij heeft nu al banaan, peer en kiwi gehad. Allemaal gemengd. Je kan volgens mij ook druif, watermeloen en appel geven. Perzik en nectarine. Sommige dingen kan je het beste wel eerst koken volgens mij. Heb zelf een aantal boeken in de bieb gehaald waar verschillende recepten in staan. Hier staan ook weer dingen in qua groenten die je normaal niet zou pakken. Succes ermee.

die van mij is dol op peer, galia meloen, banaan en pruim.
kiwi heb ik nog niet geprobeerd en appel ook niet.
maak het zelf is niet moeilijk en ik maak het voor twee dagen.

groetjes

Mijn mannetje is van 17mei. En hij krijgt al best een tijdje fruit omdat hij er echt aan.toe was. Ik geef voornamelijk appel peer, banaan. Aardbei reageert hij ook goed op. Ma geef hem eigenlijk appel, peer, banaan ook gemixt kan prima hoor. Kijk uit me kiwi kan enorme reactie geven. Zou ik niet doen. Hij krijgt sinds 1 week ook groentehapje hij vindt het.heerlijk hij krijgt nu wel een fles minder 4 dus, en de laatste met rijstebloem tegen 8 uur 3 schepjes op 200 melk. En dan redt hij de volgende dag 8 uur mee. Succes

Mijn meisje krijgt sinds deze week fruit (ze is van 4 mei). Ik geef een enkel soort een paar dagen lang. Dit om te kijken of ze er allergisch op reageert. Ook kook ik alle fruit of geef ik een potje (ook ivm allergieen).
Mijn zoontje had nml. heel erg eczeem met 6 maanden wat veroorzaakt werd door verschillende soorten fruit. TOen is mij ook geadviseerd om tot een jaar alles te koken. Dat doe ik nu dus ook maar weer.

Wat je ook nog kan doen, is het fruit/groente mengen met wat melk (bv of fv) of bambix rijstebloem.

oh ja ik geef vooral banaan, peer en appel. Als ze goed gaan ga ik ze combineren.
Kiwi en aarbei wacht ik nog een tijdje mee, omdat dit soorten zijn waar je sneller allergieen voor kan hebben (schijnt).

hey hey

wij zijn ook begonnen met fruithap.
ik had een potje fruit gekocht peer
dat vond hij echt helemaal niks dus ik dacht ik ga gewoon een verse banaan geven. even met de staafmixer fijn gemalen nou smullen dat hij deed!!
dus ons mannetje krijgt gewoon vers fruit een verse peer vind hij wel gewoon lekker op een of andere mannier is dat denk ik toch iets zoeter dan uit een potje denk ik... dus zo ga je van alles uit proberen...

hoe doen jullie dat met de groetenhap?
doe je daar een potje voor gebruiken?
of doen jullie groenten koken en dan fijn malen?
en welke groente gaan jullie daar voor gebruiken?
ben heel benieuwd!!!!

gr Shirl.

Hoi hoi,

Ik gebruik potjes voor af en toe. Over het algemeen kook ik een heleboel voorruit en vries ik het in. Bij mijn zoontje waren worteltjes en bloemkool een succes. Eerst alleen groente, later ook een aardappel erbij (wel alles zonder zout).
Dus dat ga ik nu bij mijn dochter straks ook weer proberen. Ik wacht er nog wel een paar weken mee. Eerst het fruit maar even aan kijken.

Terug
Bovenaan