Fruithapje

Hoi Hoi,

Leuk al die reacties!

Inmiddels geef ik nu ook gewoon vers gepureerd fruit. Gisteren heeft ie appel mango gehad, hij vond het heerlijk! Ik vind dat je dus niet zoveel keuze hebt in die potjes. Vandaag ga ik appel-peer proberen, om toch te kijken of hij het zo wel lekker vind. Zelf zijn wij niet begonnen met meteen elke dag fruit, ons ventje is 3 weken te vroeg geboren en we zijn dus elke keer voorzichtig begonnen met iets nieuws, ook met rijstebloem, dat hebben we in stapjes geintroduceerd en nu drinkt hij 4x 210+7 waarvan de eerste en laatste fles met 2 scheppen rijstebloem. Hij gaat elke dag tussen 9 en half 10 naar bed en ik moet hem wakker maken om 7 uur voor zn fles (omdat ik weer aan het werk ben) en op de dagen dat ik vrij ben, slaapt ie door tot 8 uur!

Met groente wil ik nog even wachten, ik wil eerst weten of hij wel goed blijft reageren op elke dag fruit. Dan ga ik weer een stapje verder met hem.

Kwi en aardbeien wil ik idd ook nog niet geven, omdat ik heb gehoord dat ze van die pitjes een allergische reactie kunnen krijgen op jonge leeftijd. Maar mengen jullie bijv ook druiven? En waarmee dan? Heeft er iemand al liga geprobeerd?

Groetjes,
Firazia

Hoi Firazia,

ik heb de liga er sinds 2 dagen bij gedaan. Quinn vond het anders wat te waterig naar mijn idee. Ik heb die liga eerste stap en dan gebruik ik een half koekje. Deze verkruimel ik helemaal en mix het er dan doorheen en hij vind het heerlijk. Geloof dat hij al iets teveel wil eten gister en vandaag heeft hij volgens mij meer dan een potje op( bijna 2 denk). Ik gebruik een vla schaaltje en die zat voor de helft vol en die eet ie met gemak op:) Maar ja hij vind het lekker en hij doet het er goed op..

Groetjes Amanda

Hoi,

Mijn dochtertje Amy is van 13 mei.
Op advies van de kinderarts zijn wij begonnen met vast voedsel.

ze krijgt de ene keer fruit en de andere keer groeten. het ene vind ze lekkerder dan de ander. Maar ze eet overal wel kleine beetjes van.

Ik maak zelf alles vers klaar. Zo weet ik gewoon precies wat ik geef. ook vind ik de potjes allemaal niet zo lekker smaken als vers. Heb wel eens een paar keer potjes geprobeert, Maar Amy moest er niks van weten haha.

Ik heb de eerste hapjes set van Avent gekocht. echt een top ding. hij stoomt het eten en vermaald het ook. Zitten potjes bij om te bewaren, kookboekje en een eetsetje. echt een aanrader.

Liefs Renske en Amy

Hoi hoi,

Zijn jullie ook al begonnen met groentehapjes?
Tot nu toe heb ik alleen maar potjes daarvan gegeven, omdat ik eigenlijk niet zo goed weet hoe ik het zelf kan klaarmaken. Ik weet wel dat je het goed moet laten koken in een pannetje met water.
Maar als je het hebt gepureerd, moet het dan mengen met een beetje margarine ofzo zodat het smeuig wordt? ik weet echt niet hoe ik het klaar moet maken.. haha heeft iemand tips? En wanneer mag je er aardappel of zachte rijst bij geven?

Groetjes

Oh ja heb gisteren geprobeerd hem courgette te geven.. maar dat vond ie niks .. dan maar weer bruine bonen met appel. dat vind ie heerlijk

Terug
Bovenaan