fruithapjes en groente hapjes bij 3 maanden

Ik geef mijn dochter van 3 maanden (extra hongerige baby)  naast borst en fles voeding ook fruithapjes en groentehapjes   (4mnd- potjes). Zelf heb ik gemerkt dat ze er wel aan toe is zo vroeg al.
Sommige mensen vinden dat raar dat ik haar al met 3 maanden potjesvoeding geef ? graag reacties
 
Hoi,

Tja ik vind het ook vroeg hoor, maar jij vind het zo goed, dus dan maakt het toch niet uit wat anderen vinden?

Ik zou zelf nooit zo vroeg beginnen, ik gaf pas vanaf 6 mnd.

Maar waarom vond jij dat je kindje daar aan toe was?

Groetjes!
 
Het is wel wat vroeg, maar ik begrijp het heel goed. Ik heb ook zo'n hongerwolfje en na een paar maanden steeds maar proberen de dag door te komen met die melk is het een hele opluchting als je kindje ook eens iets anders (steviger?) mag eten. Zelf ben ik mijn zoontje met een krappe 4 maanden gaan bijvoeden. Ik zou wel heel rustig aan nieuw voedingsmiddelen introduceren. Eerst een paar dagen aankijken hoe ze op een ding reageert, voordat je aan het volgende smaakje begint.
 
Hoi,

Ik vind dat je moet doen wat je zelf goed vind en anderen gewoon moet laten zeuren. Het is jouw kindje en je merkt zelf echt wel wat goed is.
Ik ben Youri ook al vroeg fruit   en daarna groente gaan geven. Hij wilde zijn melk op een gegeven moment niet meer helemaal opeten. Sinds hij fruit en groente krijgt, drinkt hij ook weer braaf zijn flesjes leeg.

Wanneer je moet beginnen met bijvoeding geven is ook weer  een soort 'modeverschijnsel', om het zo maar even te noemen. Bij mij op het cb zeiden ze ook 6 maanden. Ik heb mijn eigen kaart nog van toen ik een baby was. Toen kregen we al bij 2 maanden groente, dus ik bedoel maar. En ik ben er ook niet slechter van geworden.

Nogmaals: Je moet doen wat zelf goed voelt.

Succes!
 
Hoi,

Ik ben bij Jari met 3 maanden begonnen met fruit en met 3,5 maand met groenten. Hij zat echt het eten bij ons van het bord af te kijken, dus hij was echt aan iets anders toe. Het is vanaf het begin af aan ook goed gegaan, hij heeft nergens last van gehad.
Van het CB mocht ik pas met 4 maanden beginnen, maar volgens mij zeggen ze op elk Cb iets anders. Ik ben het gewoon gaan proberen en alles ging goed, dus waarom zou je dan niet doorgaan met groenten en fruit?
Groetjes Helene
 
Mijn zoontje van 12 weken maakte al de afgelopen week steeds smak geluiden,daarnaast begon hij te janken waneer wij aan tafel eten en hij er in zijn wippertje bij zat.(hoewel hij dan al net een volle fles gegeten had)
Toen vertelde mijn moeder dat ik en mijn (3) zusjes met 9 weken al onze eerste groentehapjes kregen.
Daarom ben ik dus ook sinds 2 dagen begonnen met een wortelhapje (2/3 lepeltjes) en een beetje zelfgemaakte appelsap.
Hij vondt het heerlijk en geen enkel probleem met krampjes of zo.
Aleen begint z,n ontlasting iets dikkerder en donkerder te worden.
Dus vraag eens je moeder hoe oud jij was en haar ervaringen...
vr gr

 
quote: Jessa reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-05-2005 09:18:00'));

Hoi,

Tja ik vind het ook vroeg hoor, maar jij vind het zo goed, dus dan maakt het toch niet uit wat anderen vinden?

Ik zou zelf nooit zo vroeg beginnen, ik gaf pas vanaf 6 mnd.

Maar waarom vond jij dat je kindje daar aan toe was?

Groetjes!

Bij hetcb zeiden ze 4mnd of als ze smak geluiden of hap bewegingen maakte  dat ik al kon beginnen. En dat ik gewoon op mijn gevoel af moest gaan.
Zelf had ik een voorgevoel dat ze eraan toe was. Het cb zei ook dat ze een extra hongerige baby was. Ze kon geen genoeg krijgen van mijn borstvoeding dus.....

 
quote: DEXEN reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-05-2005 11:07:34'));


quote: Jessa reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-05-2005 09:18:00'));

Hoi,

Tja ik vind het ook vroeg hoor, maar jij vind het zo goed, dus dan maakt het toch niet uit wat anderen vinden?

Ik zou zelf nooit zo vroeg beginnen, ik gaf pas vanaf 6 mnd.

Maar waarom vond jij dat je kindje daar aan toe was?

Groetjes!
Bij hetcb zeiden ze 4mnd of als ze smak geluiden of hap bewegingen maakte  dat ik al kon beginnen. En dat ik gewoon op mijn gevoel af moest gaan.
Zelf had ik een voorgevoel dat ze eraan toe was. Het cb zei ook dat ze een extra hongerige baby was. Ze kon geen genoeg krijgen van mijn borstvoeding dus.....
toen moest ik haar nog een hele fles erbij geven. Met de bijvoeding erbij gaat het uitstekend ze is nu heel tevreden. Ik geef haar halve potjes appel en wortel en dat vind ze geweldig. als ik




 
Terug
Bovenaan