fruithapjes en groente inpassen in de dag

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Stijn is nu 5,5 maand en op aanraden van het consultatiebureau ben ik nu ongeveer een maand bezig met bijvoeding. Ik ben begonnen met fruit, het stomme is dat vers, zelf gepureerd fruit niet gewaardeerd wordt door meneer, een potje daarintegen zit zo in zijn buikje, zijn er meer die daar last van hebben?? OOk hebben we nu een aantal keren groente gedaan, ook hier weer het potje makkelijker dan eigen groente.

Mijn vraag is eigenlijk: wanneer vervangt groente/ fruit een fles en hoe komt je dag er dan uit te zien?
Stijn krijgt nu:
700 fles 260 cc water met zes schepjes Nutrilon
1100 fles 260 cc water met zes schepjes Nutrilon
1400 potje fruit ( 4 maanden potje, gaat helemaal leeg)
1500 fles 260 cc water met zes schepjes Nutrilon
1700 potje groente ( 4 maanden potje, gaat bijna leeg)
1900 fles 260 cc water met zes schepjes Nutrilon

Tussendoor krijgt hij met dit warme weer nog water, maar dat is meestal niet zoveel. Echt de overgang van fles naar vast voedsel vind ik nog wel lastig.

Groeten Carina

Hoi Carina,
Ik kan je helaas niet echt een goed antwoord geven, maar ik dacht dat als ze meer groente gaan eten dat je dan een fles kan laten vervallen, dus een volledige avondmaaltijd bijv.
Ik ga binnenkort ook beginnen met bijvoeding en vind jou schema er goed uitzien.
Ik denk dat ik dan ook maar eens zo ga doen, ben benieuwd hoor naar die fruithapjes!
Groetjes van Bloem

Hoi Carina,

Mijn meisje is ook ongeveer 5.5 maand en wij zitten een beetje met hetzelfde probleem, hoe krijg je al die hapjes in een schema gepropt. Wij doen het op dit moment zo;

7.30 fles
10.30 fruithapje (klein potje, helemaal op) en wat sap/thee oid
11.30 fles
13.30 fruithapje/rijstwafel en wat sap/thee oid
15.30 groentehapje (klein potje, gaat meestal nog niet leeg) en een halve fles
19.30 laatste fles

Fruit en fruithapjes zijn veruit favoriet, groente vindt ze niet zo denderend. Rijstwafels en broodkorsten enzo zijn helemaal geweldig, maar die krijgt ze meer om te oefenen dan dat er wat binnen blijft.

De bedoeling is dat we ooit de fles van 15.30 laten vallen voor echt eten, maar zoals dat er nu naar uit ziet duurt dat nog wel even.

Groetjes, KT

Hoi,
ik zit met het zelfde euvel, ik ben tot nu toe nooit onzeker geweest maar dit vind ik echt moeilijk. Zie ook mijn topic: hoe krijg ik jasmijn aan het eten? van begin deze week,
Daar komt nog eens bij dat ze steeds maar 1,5 uur wakker is dus hoe krijg ik in anderhalf uur een fruithapje en eenfles erin en ze spuugt ook zo makkelijk dus te veel in x geaat niet.

groeten Elke

hallo allemaal,

mijn zoontje is over 1,5 week ook 6 mnd. hij krijgt al wel wat fruit en groente op advies van de ka ivm zijn reflux, maar ook dat komt er heel makkelijk uit, ik denk dat het te veel is, dus ik wil kijken of ik hem met 6 mnd. op 3 flessen krijg dat schijnt genoeg te zijn.
ik heb zelf wel een schema in mijn hoofd weet alleen niet of het gaat werken,
maar dat zou dan als volgt zijn,

07.30 fles 200 cc met rijstebloem
10.00 fruit
12.30 fles 200 cc
15.00 liga met diksap
17.30 groente
20.00 fles 200 cc met rijstebloem,

ik hoop dat het zo een beetje gaat werken en messchien ook helemaal niet, ik ben beniuwd, wel spannend.......

succes allemaal,

groetjes susanne

Nog vergeten, volgens mij mogen de kindjes vanaf 6 mnd weer een fles laten vallen, maar zal ook per kindje verschillen, qua gewicht en wat ik toen ook bij m'n oudste merkte, ze geven het vanzelf aan. En meestal is het gewoon een kwestie van proberen, ze hebben toch een weekje nodig om weer te wennen.
En ik denk dat je de vaste tijden van eten een beetje moet laten varen, merk je bijv. dat je kindje rond 9.00/9.30 u al moe wordt terwijl hij eigenlijk om 10.00 u pas fruit zou krijgen, dan zou ik het fruit dan al geven en daarna lekker naar bedje. Ik heb wel zoiets van, de middagfles ongeveer rond dezelfde tijd, een afwijking van een half uurtje kan geen kwaad. Nu ik de fles van 16.00 u nog geef, geef ik die wel precies op die tijd, anders komt ik in de knoei met m'n schema 's avonds.

Hoi,
wij gaan bijvoeding introduceren over 1 weekje, dan is Isis 5,5 maand (vanwege allergie preventie) Isis slaapt nog best veel overdag. Ik zit ook te denken wanneer de hapjes te geven. Ik lees hier vaak terug 's ochtends rond 10:00 een fruithapje, maar dan slaapt Isis! En geef ik haar een hapje net voor dat ze gaat slapen of nadt ze wakker is.

Bijv:
7:00 fles
9:00 - 11:20 slapen
fruithapje
12:00 fles

en dan later

13:30 - 15.20 slapen
groentehapje en een kleinere fles

Ik denk dat ik het zo ga proberen (denk even hardop)

Hoe zijn jullie begonnen met bijvoeding?
x Esther (Isis 29-11-06)

Hallo,

Marit is nu 7 mnd bijna maar sinds 6 mnd is bij ons het schema zoals Suzanne beschreef:

0730 fles
0930 fruit
1000-1200 slapen
1215 fles
1415 liga + diksap
1430-1630 slapen
1700 warme hap
1900 fles

Ik ben nogal resoluut van 4 naar 3 flessen gegaan, maar dat ging ook omdat Marit ineens heel goed groente ging eten en ook de liga erg lekker vond.
Daarvoor gaf ik dus rond 1530 een fles ipv liga + warme hap

franka

Terug
Bovenaan