fruithapjes en groente inpassen in de dag

Hallo Carina,

Even een vraagje, waarom geef je 260 cc water met 6 schepjes?? Het is toch 180 cc water + 6 schepjes?

groetjes,
Sabine

Hallo mensen,

Die kleine meid van mij is niet zo grote eter, maar voor cb eet ze genoeg.

Om 6.15 uur fles (NAN 2ha) 210 ml water + 7scheppen
10.30 verse fruithap met liga
14.30 uur fles 210 water + 7scheppen
17.30 uur groente hap met aardappel en yoghurt toe
20.30 (soms later) 250 ml water + 7scheppen NAN + 2,5 schep nutrix
Slaapt heerlijk door.

Ik heb al meermalen roosvice, diksap of gewoon appelsap geprobeerd, maar ze weigert.

Hoi meiden,
 ach ja, om nu weer een nieuwe topic te beginnen.........................sorry, weer over het fruithapje. Isis krijgt nu 4 dagen een fruithapje, 's ochtend na haar ochtendslaapje (op het moment slaapt ze   's ochtends ongeveer 1,5 uur, Isis is 5,5 maand ) Ze eet van een lepeltje, we geven uit zo'n klein potje Olvarit (peer) Ze lust het goed, het slikken ging ook meteen goed. Even een paar vraagjes. Wat geven jullie als 1 fruithapje? (hoeveelheid) en hoelang zit ertussen een (volledig) fruithapje en de fles? Ik denk zelf aan t volgende:
7:00 fles 210  + 7 schpjes
10:30 fruithapje
11:30 fles 210 + 7 schepjes

En hoe vangen jullie de tijd op tussen het hapje en de fles. Isis heb ik vanmorgen na het hapje op het speelkleed gelegd, was toch wel even wennen voor haar. Blijven proberen, denk ik, en met een volledig fruithapje is haar buikje even gevuld, en heeft ze nog geen honger.........tips/ervaringen zijn van harte welkom..........
x Esther (Isis 29-11-06)

Hey Esther,

Wat fijn zeg, dat je dochtertje al meteen zo goed van een lepeltje eet en goed slikt.

Mijn zoontje eet intussen al 150gr. fruit, maar in het begin gaf ik
gewoon totdat hij zelf aangaf dat hij genoeg had. Dat wordt steeds meer
en uiteindelijk een heel potje.

Ik gaf het fruithapje meestal om 10.00u. Daarna legde ik hem in de box
en dan hield hij het ook niet tot 11.00u vol hoor, dus gaf ik hem soms
wat eerder de fles.

Ik zorgde wel dat er zeker een half uur tussen zat.

Meestal sliep hij dan s'middags wel weer wat langer zodat ik toch weer op schema kwam.

Ik heb nu een heel ander schema zoals je misschien wel hebt gelezen.

Tja, het is elke keer weer zoeken, maar het komt gelukkig ook elke keer weer goed.

Groetjes,

Issie

Hoi Esther,

Ik geef Heather nu appelmoes (gewoon een royal gala appel schillen, 3 minuten in de magnetron, staafmixer er door en klaar). Ik geloof dat ze nu al twee stuks fruit per dag mogen, maar ik vind dit nog wel even genoeg. Zo zit er ook maar de 'gewone' 4 uur tussen 2 voedingen en hoef ik geen tijd op te vullen ofzo. (En blijft mijn schema hetzelfde. Ik ben een beetje zuinig op mijn schema, we hadden er namelijk net eentje

Wat je tzt ook kan doen is fruit na de warme maaltijd geven. Schijnt ook goed te zijn voor de opname van ijzer. Ik ga Heather eerst maar eens goed laten wennen aan 'echt' eten en proberen om die derde fles helemaal te laten vervallen door een warme maaltijd en daarna zien we wel wanneer we haar meer fruit geven.

Succes met de fruithap!

Groetjes, KT

ps, het is wel leuk hé, als ze zo lekker dat fruithapje aan het eten zijn.

Hoi,
ben ik weer. Isis krijgt nu bijna een week een fruithap, en het sloeg meteen aan. Vooral banaan was smullen. Ik geef haar 's ochtends een fruithapje (nadat ze wakker word uit haar ochtendslaap) en   rond 12:00 uur een fles. De tussentijd speelt ze lief zelf op kleed of in de box, ging goed! Vandaag na het hapje wel krampjes én een flinke poepluier, daarna weer helemaal tevreden. Nu slaapt ze weer lekker!
Wanneer hebben jullie het groentehapje geïntroduceerd? Rond 15:30 krijgt ze haar volgende fles,
grtz Esther (Isis 29-11-06)

Hoi,

Wij hebben alles stapsgewijs geintroduceerd. Dus toen Heather aan de fruithap gewend was en dat allemaal lekker liep zijn we met de groentehap begonnen.

Vandaag hebben we yoghurt met banaan geprobeerd... Dat is echt een succes nummer. Ik was wat uitgeschoten met de yoghurt en het was best een volle bak geworden maar ze heeft alles opgegeten!

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan