Frustratie

Zoals jullie misschien wel weten wilde Floor niet aan de borst drinken, en besloot ik om een kolf te kopen, zodat ik alles kon kolven, en Floor alsnog borstvoeding uit de fles kon krijgen.

Vandaag bij de dokter geweest, wegens pijn in mijn handen; Mijn handen zijn overbelast vanwege het kolven. Ik mag nog ontstekingsremmers proberen die samen mogen met borstvoeding, maar als die niet werken heb ik maar 1 optie: de oorzaak van de klachten weghalen, dus niet meer kolven, of in ieder geval, minder kolven. Wat betekend dat ik alsnog geheel of gedeeltelijk flesvoeding moet gaan geven.

Ik baal echt enorm!!! Eerst de bv die niet lukt, en vervolgens, terwijl ik bereid ben om de tijd en energie erin te steken om te kolven, moet ik daar misschien ook mee stoppen...

En dan weet ik wel dat flesvoeding tegenwoordig hardstikke goed is, maar ik wilde zo graag borstvoeding geven. En net nu ik geaccepteerd heb dat Floor niet uit de borst wilde drinken, gebeurd dit...

hey,

ik weet niet wat ze kosten maar een electrische kolf biedt die dan geen uitkomst?
ik heb 5 weken gekolfd met een hand kolf. Zoë kon wel aan de borst maar was zo misselijk iedere keer dat ik der het gemor niet aan wilde doen.
ben nu sinds een week af van het kolven en het brengt zoveel rust met zich mee. want het is natuurlijk wel echt dubbel werk!

en ik weet niet waarom dat je zo graag BV wilde geven maar ik deed het echt voor het momentje voor mezelf met Zoë maar dat is er met gekolfde melk ook wel van af.

groetjes Dango

Hoi Truckerbabe,

Inderdaad, gebruik je een handkolf? Je kunt ook een kolf huren, misschien is dat een idee? In het zkh hadden ze een Medela 'dubbele' kolf, dus kon 2 borsten tegelijk kolven, hahaha... was wel een beetje maf, maar ook efficient!

Succes meid, als je het zo graag wilt is bovenstaande misschien een optie. Anderzijds: mijn ventje krijgt de fles, terwijl ik dolgraag bv had gegeven, maar hij doet het er ook echt heel goed op. En het heeft voor mij ook voordelen in tijd/energie. Maar goed, ik snap je overweging heel goed!

hey,

nope.. heb al een dubbelzijdige electrische kolf.. heeft te maken waarschijnlijk met het vasthouden van die flesjes.. ik moet ze tegen mijn borst aanhouden op de goede manier anders floept het los, of lek ik melk.. en waarschijnljik zit ik dan te krampachtig ofzo.. ik weet het neit...

heb inderdaad eerst de medela kolf gehuurd, en nu zelf een medela kolf gekocht...
Dat is ook nog eens irritant.. kolf van dik 200 euro gekocht, om het na 5 weken op te moeten geven...

xx

ik snap heel goed dat je baalt zeg!!!!!!!!!!
maar wat voor pijn heb je als ik vragen mag?

ik heb namelijk nog steeds last van het tunnelsyndroom, de middelste vingers voelen dan dood aan (ring,wijs en middel vinger) het was bij mij vorige week zo erg dat de huisarts een spuit in mn pols heeft gezet.
nu is het stukken beter.... heb er nog wel veel last van maar niet meer zoals vorige week.

hey, ik snap helemaal hoe je je voelt.
Als je graag bv wilt geven en het lukt niet zoals je zou willen, dan baal je enorm. Weet ik uit eigen ervaring.
Ik heb echt respect voor je dat je kolft, want dat is veel werk. Ik hoop dat de pijnstillers gaan werken.
En als je Floor toch kunstvoeding moet gaan geven, dan went dat vast ook wel weer. En bekijk het van de positieve kant, je bent straks minder druk met voeden. heb je bijvoorbeeld weer meer tijd om met je dochter te knuffelen! En die dochter mag blij zijn met zo'n moeder als jij die zoveel voor het overheeft. Ik weet zeker dat zo'n kleintje dat voelt.

sterkte,

Liefs en een virtuele knuffel, Maartje

wat balen!!!!!
je doet zo je best en steekt er zoveel tijd en energie in en dan dit.....
hoop zo voor je dat de pijnstillers je goed genoeg helpen om door te kunnen gaan!
ik heb nog steeds spruw en heb vandaag besloten dat ik nog 1 week alles op alles zet om er vanaf te komen. ga nu ook een dieet volgen, het is niet bewezen dat het helpt maar er zijn vrouwen die er baat bij hebben. volgende week wordt karlijn 10 weken en als het dan niet over is dan stop ik, wordt gek van de jeuk en pijn aan mijn tepels.

heel veel succes en sterkte!

ps het ontbreken van de hoofdletters komt omdat ik ook aan het kolven ben, met een enkele kolf dus dan willen de hoofdletters niet:)

he meid,

wat een tegenvaller! doe je zo je best, word je op alle mogelijke manieren tegengewerkt.
helaas ben ik hier ook doorheen gegaan. aan de borst wilde niet, bij het kolven liep de bv te ver terug. uiteindelijk de keus gemaakt om over te gaan op de fles en heb sindsdien een tevreden baby en ook ik ben een stuk relaxter.

maar, ik vind het nog steeds lastig om te horen hoe goed bv is voor je kindje. als er een reclame over bv op de tv is, dan gaan mijn man en ik er gewoon hard doorheen zingen (we maken er maar een grap van).

waar ik het meest van baal is dat we er zoveel moeite voor hebben gedaan en dat het mislukt is. maar flesvoeding is echt niet veel slechter hoor en ook daarmee worden kinderen groot!

veel sterkte en ik hoop dat je gauw (op welke manier dan ook) rust krijgt.

liefs

Terug
Bovenaan