Full time afkolven

Hoi

Een kleine update.

Gisteren heb ik wat zitten kolven en er kwam niet meer dan 80-85cc uit. (beide borsten). Het is inderdaad een planning om dit samen met je baby te regelen...dus ik verander mijn mening. Ik wil ermee stoppen!

Gisteren hebben we ook 3 maal een flesjes kv gegeven van 150 cc en mijn kleine was compleet een ander mensje. Tevreden, heeft ook 2 maal geslapen na de voeding...een verademing.

Nu zit ik natuurlijk met nieuwe vragen :

1. Hoe stop ik die bv zo snel mogelijk zonder problemen?
2. Hoe stel ik een schema op die doenbaar is? Om de 4u voeden, wat moet ik me daar dan bij voorstellen.
Ik lees op andere fora vb dat mensen om 7u een fles geven en dan om de 4u. Daartussen verschonen ze de kleine, spelen, knuffelen en steeds weer slapen. Hoe pak je dit aan? Waar kan ik dat boekje van Ria Blom terugvinden, of ergens gratis daarover iets terugvinden?
Maak je dan je baby wakker voor die eerste voeding s morgens? Nu slaapt zij uit...zullen we zeggen. Meestal pas rond 8u30-9u is zij wakker. DIt is natuurlijk te laat om dan om de 4u voeding te geven, zeker als we om 22u00 de laatste fles willen geven.
Geef je dan de kleine s avonds een bad (dagelijks? Hier is ze maar om de 2 dagen in bad, anders met een snoetenpoetser of washandje gezicht en poep en handjes)
3. Nu valt zij s avonds aan mijn tiet in slaap, maar hoe doen we dit dan als ik vanaf heden haar geen borst meer wil geven? Gisteren en deze nacht heb ik het nog zo gedaan omdat mijn man bang was dat we dan geen slaap gingen krijgen anders. Leg je ze gewoon in haar sleeper, of nog bij je laten inslapen...? Hoe dan zonder tiet...
Alle tips zijn welkom.
Ik heb nu een nog een klein beetje moedermelk staan (200cc) of zo in de koelkast. Dit gaan we haar nog geven, maar dan wil ik haar geen borst meer geven. Het is mooi geweest...sorry, maar het welzijn van mijn kind alsook mijn mentale toestand zijn inderdaad belangrijker dan het perse willen verderzetten van die bv. Ik heb 10 weken full time gegeven, het is mooi geweest...

 
Wat fijn dat jullie nu rust hebben en dat je kleintje zo veel tevredener is nu :)

met flesvoeding heb ik zelf geen ervaring, maar genoeg andere vrouwen hier wel!

ik leg mijn dochter bij vermoeidheid in bed (oogjes of oortjes wrijven, gapen en wat glaziger kijken). Dan huilt ze meestal niet eens maar gaat ze gewoon slapen. Savonds leggen we haar bij ons op de bank en laten wij haar tussen ons in met een hand op haar buikje in slaap vallen (ook bij vermoeidheid), maar voor de Regelmaat van Ria is dat niet goed. Dat is een vrij streng boekje toch?

verder weet ik dus niks over hoeveelheden kunstvoeding en zo.

Ik zou zelf niet elke dag in bad doen, niet zo lekker voor het huidje. Maar misschien kan jouw dochter er erg goed tegen hoor.

Volgens mij is afbouwen om de drie dagen een borstvoeding vervangen door een kunstvoeding, maar dat is ter preventie van stuwing dacht ik. Als je weinig melk hebt, kun je het misschien ook om de twee dagen doen of zo. Kwestie van kijken hoe dat voor jou voelt denk ik. Vreemd dat de lactatiekundige daar niet met je over gepraat heeft dan..

Succes!
 
Er is een lactatiedesk gekomen en zij vond ook dat ik weinig productie had.
Na veel gepraat denk ik om af te bouwen en over te schakelen op kv. Ze heeft 10 weken full time bv gehad...

De ld heeft nogmaals gezien naar haar tongriempje en dit was in orde. De kinderarts had dit ook al bevestigd.

Ze heeft nu een plan meegegeven om geleidelijk aan af te bouwen. 's nachts geeft ik nog life de bv, anders kolf ik af. Na 5u tussen heb ik iets van 100 tot 120 cc dat ik kan afkolven. Ik spaar het en dan verdelen we het over de voedingen. Ik geef ze dan, zoals de arts zei, 150 cc per beurt en dit 5à6 maal per dag samen met kv.

Ik merk nu wel dat ik het emotioneel zwaar begin te krijgen...ik baal enorm precies en heb het gevoel dat ik haar iets afneem. Ze weent precies nog meer nu (ofwel denk ik dat) en het slapen na de voeding overdag is ook gedaan (beginnersgeluk?)
Bij het wenen zoekt ze ook steeds de borst? Honger kan het niet zijn want ook na een fles van 150 cc zoekt ze naar mijn borst? Troost? Pfft
Ik heb hier al slootjes geweend en ben bang dat ik op die manier een postpartum zal krijgen. Al die wisselende info steeds, zelfs door profs...pfft
Ik kolf nu af en zit dan te wenen terwijl mijn man ze een fles kv geeft. Ze geeft ook meer melk terug nu merken we...is dit normaal?
We gebruiken Nan op aanraden van de apotheker (beste om over te schakelen van borst naar fles). Ik twijfel enorm...
Mocht ik weten dat de bv voldoende zou zijn en zij 'gericht' drinkt en er tijd tussen de voedingen is zoals bij kv, dan wil ik het nog proberen. Mijn man echter vindt dat het welletjes is geweest en wil zijn spontane lieve vrouw terug. Niet het wenend onzeker monstertje... Hij wil mij ondersteunen op het vlak van voeding en weet dat ik op die manier ook wat kan slapen, iets anders kan doen...lief van hem...maar dat moedergevoel hé

Ze weegt iets meer dan 5kg en meet 58,5 cm. Op de pot staat 5 flessen van 150 cc. Is dit veel, genoeg, te veel? Soms drinkt ze ze ook niet volledig uit.

Overdag slaapt zij ook bijna niks. We entertainen haar steeds daar ze anders weent. Of is dit oververmoeidheid?
S avonds is ze doodmoe van al het wenen en valt ze op de arm in slaap...en dan leggen we ze over in haar wieg. Gisteren heeft ze in de winkel constant geweend (we halen ze steeds uit haar maxicosi en dragen ze dan)...ook thuis lopen we er steeds mee rond, speelmat, park, liedje zingen, ertegen praten...en soms stopt ze, lacht ze en dan begint ze weer te wenen. Te veel prikkels? Nochtans zijn we nog niet veel buiten geweest. Behalve toerke blok met de wandelwagen en hond mee
In het boekje van Ria Blom staat dat sommige kindjes moeten wenen om te leren zelf in slaap te vallen. Ze raadt aan maximum 2 dagen dit vol te houden en niet meer dan 20 min te laten wenen.
Nu weent ze meer dan 20 minuten, maar laten we ze wel niet alleen.
We weten niet meer wat we moeten doen...
Onze ld zei ook dat we ze moesten laten huilen...maar we denken dan steeds dat ze daar iets van 'over zal houden'. Dieren laten hun jongen toch ook niet alleen achter (behalve om te gaan jagen)...

Wie heeft raadt?
Zou een gebrek aan slaap een reden zijn dat ze zoveel weent?
Volgens de kinderarts is ze perfect gezond...
Hoeveel slapen jullie kindjes overdag en hoe oud zijn ze dan? Hoeveel slaapjes krijgen ze dan? en van...tot...? Hoe heb je dit bereikt?
Hoeveel bv's geven jullie op een dag? Hoeveel tijd zit er tussen?
Dient een kind van die leeftijd al een dagschema te hebben? Ik wil ook wel iets kunnen doen in mijn huishouden, want nu lukt het me niet. (11 weken is ze nu morgen...het zou toch stilletjesaan moeten komen die structuur?)
Doorslapen doet ze ook nog niet, maar daar lig ik (wel) niet van wakker...hehe

Alle tips zijn welkom
 
Mijn dochter kwam toen ze elf weken was 10 keer op een dag en nacht en dronk toen ongeveer 3 kwartier. Ze sliep bijna alleen bij/op mij en in de kinderwagen wandelend en in de draagzak.

Wat is jouw eigen gevoel over waarom ze huilt? Klinkt ze moe? Wrijft ze in haar oogjes? Kan je wat met de huiltjes van duncan/dunstan oid? Een beetje een 'neh' in het huiltje is dan honger.

Heb je het gevoel dat je lactatiekundige je goed advies heeft gegeven? En goed naar jouw situatie heeft gekeken?

Heel vervelend dat je zo onzeker blijft. Misschien heeft je dochter wel gewoon niet veel melk nodig, en groeit ze gewoon iets minder dan de curve, dat hoeft niet heel erg te zijn. Omdat ze ook de kunstvoeding teruggeeft.. Maar ik snap je onzekerheid heel goed. Naar hoor!

Heb je een draagzak of doek? Misschien kan je er van iemand in de buurt een lenen of huren. Mijn dochter slaapt er makkelijk een uur in, en dat makkelijk meerdere keren op Een dag. Als ze huilt door oververmoeidheid kan je proberen haar op zo'n manier meer te laten slapen om te zien of ze minder gaat huilen en beter gaat drinken (als ze moe zijn drinken ze moeilijker en vallen ze vaker aan de borst in slaap)

heel veel succes en hou gewoon vast aan je eigen gevoel. Je hebt 10 weken de 'beste' start mogen en kunnen geven en gaat er nu snachts mee door. Dus die eerste boost antistoffen zit er in! Een gestresste moeder is ook weinig waard. Je dochter word ook niet minder van de fles hoor. En anders kan je een moedermelkbank aanschrijven om te kijken of je borstvoeding kan blijven geven en borstvoeding bij kan geven als je te weinig hebt, als je je bij flesvoeding niet prettig voelt. Het is dat je niet dichtbij woont, anders gaf ik je met alle liefde mijn voorraad.

sterkte!
 
Qua tijd voor je huishouden. Mijn dochter vond het in die tijd leuk onder de babygym, voor zo'n 5 a 10 minuten. Ook de box met speelgoed vond ze nog zo kort leuk. Ik was toen ook nog echt aan het zoeken.

Inmiddels let ik meer op wanneer zij moe word en leg ik haar dan in haar bed. Ze slaapt dan 15 a 20 minuten. In de draagzak slaapt ze wel een uur aaneen. Daarom doe ik een deel van het huishouden met haar in de draagzak, dan heb ik in ieder geval mijn handen vrij.

nogmaals succes!
 
Ik heb precies het tegenovergestelde. Lees dit maar eens:
 
Hey,Ik ben een meisje van 16 jaar. Ik wert een paar weken geleden wakker en toen was een deel van mijn bed nat. Ik keek naar mijn borsten (cup dubbel D) en zag tot mijn grote schrik dat mijn tepels niet meer naar binnen zaten zoals eerst maar naar buiten zoals bij een vrouw die borstvoeding geeft. Ik ben naar beneden gegaan en heb gegeten. Toen ik naar boven liep voelde ik dat mijn shirt nat was. Er zaten 2 natte plekken op mijn shirt. Ik ben naar de badkamer gegaan, mijn shirt en bh uit gedaan en keek naar mijn borsten. Ik zag dat ze nat waren, maar waardoor, dacht ik. Ik tilde mijn borst op en legde hem op mijn hand, ik kneep in mijn borst en ik schrok me rot. Er kwam een straaltje melk uit.Ik ben nu elke dag bezig om de melk uit mijn borsten te halen. Dat duurt soms wel de hele dag. Het gaat ook niet zo snel want ik doe alles met de hand. De melk blijft maar komen. Elke ochtend als ik wakker word zijn mijn borsten zwaar en vol met melk. Ik kan niet over straat en niet afspreken met vriendinnen, omdat ik de hele dag bezig ben met het melken van mijn borsten. Wie weet er een snellere manier om mijn borsten leeg te krijgen en te houden???HELP!!!!!!Xx Britt
 
 
ik wil ook graag een topic toevoegen maar heb nog geen kinderen wie weet hoe ik dat moet doen???
 
Ik heb precies het tegenovergestelde. Lees dit maar eens:
 
Hey,Ik ben een meisje van 16 jaar. Ik wert een paar weken geleden wakker en toen was een deel van mijn bed nat. Ik keek naar mijn borsten (cup dubbel D) en zag tot mijn grote schrik dat mijn tepels niet meer naar binnen zaten zoals eerst maar naar buiten zoals bij een vrouw die borstvoeding geeft. Ik ben naar beneden gegaan en heb gegeten. Toen ik naar boven liep voelde ik dat mijn shirt nat was. Er zaten 2 natte plekken op mijn shirt. Ik ben naar de badkamer gegaan, mijn shirt en bh uit gedaan en keek naar mijn borsten. Ik zag dat ze nat waren, maar waardoor, dacht ik. Ik tilde mijn borst op en legde hem op mijn hand, ik kneep in mijn borst en ik schrok me rot. Er kwam een straaltje melk uit.Ik ben nu elke dag bezig om de melk uit mijn borsten te halen. Dat duurt soms wel de hele dag. Het gaat ook niet zo snel want ik doe alles met de hand. De melk blijft maar komen. Elke ochtend als ik wakker word zijn mijn borsten zwaar en vol met melk. Ik kan niet over straat en niet afspreken met vriendinnen, omdat ik de hele dag bezig ben met het melken van mijn borsten. Wie weet er een snellere manier om mijn borsten leeg te krijgen en te houden???HELP!!!!!!Xx Britt
 
 
ik wil ook graag een topic toevoegen maar heb nog geen kinderen wie weet hoe ik dat moet doen???
 
Terug
Bovenaan