Fulltime moeder en financiële onafhankelijkheid

Helemaal met voorgaande reacties eens. Ik ben, heel bewust, fulltime huismoeder.
We hebben 5 kinderen gekregen… Waarvan we er nog 4 hebben…
Mijn man heeft een goed genoeg salaris. We kunnen maandelijks rondkomen, hebben een mooi koophuis en kunnen ook nog eens per jaar op vakantie.
Nee, we hebben het niet slecht… We zijn blij en dankbaar dat we het zo kunnen en mogen doen.

Ik zou me er zeker niet in mengen…
Tenzij je je vriendschap op het spel wil zetten…
 
Waarom zou je het gesprek met haar aan moeten gaan. Ze heeft haar keuze gemaakt en de gevolgen daarvan zijn ook gewoon voor haar. Daar hoef je haar echt niet meer op te wijzen.
 
Ik ben het compleet met je eens. Voor mezelf is dat ook de belangrijkste reden om door te blijven werken (fulltime), maar dat is blijkbaar niet bij iedereen en dat is ok. Ik zou het daarom niet nog eens benoemen.
 
Bemoei je er niet mee. Het is haar keus! Ik snap absoluut niet dat jij hiermee zit. Waarschijnlijk jij meer dan zij. Zij heeft het mooiste beroep dat er bestaat en dat is thuisblijf moeder. Met alle respect na werkende moeders natuurlijk. Maar dat is echt een keus die je zelf (en partner) maakt. Ik zou heel boos worden als iemand mij gaat vertellen HOE ik het moet doen. Gaat niemand wat aan!
 
Goede raad is goud waard. En dan mag je vriendin mooi zelf bepalen wat ze met je goed bedoelde raad doet (als het echt goed bedoeld is dan natuurlijk).

Sommige mensen maken nou eenmaal andere keuzes in het leven. Soms met een (goede) reden, soms gewoon omdat het kan. Leven en laten leven zou ik zeggen. Ieder huisje heeft zijn kruisje en niet iedereen loopt te koop met zijn/haar kruisje ;-)
 
Terug
Bovenaan