Ga naar mijn sollicitatiegesprek

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Nu het gaat nu echt beginnen. Ik ga nu weg voor mijn eerste sollicitatiegesprek. Best wel spannend hoor. Is toch al weer erg lang geleden. Maar goed ga gewoon mijn best doen en ik heb gelukkig nog een baan dus er zit geen druk achter.

Duimen dus maar even.

Groetjes
Inge

Ooow, wat spannend! Ik duim voor je hoor! Laat je weten hoe het gegaan is?

x miranda

Succes en ik zal voor je duimen  ,

groetjes van Sonja

Hoi meiden,

heb wel een goed gesprek gehad. Lijkt me wel een leuke, drukke en gevarieerde baan. Zitten echter ook nog wel wat negatieve dingen aan. Zit dan vast aan de bouwvak. Is een erg klein bedrijf en vraag me een beetje af hoe stabiel. Gaat om twee keer een halfjaar contract. Willen het liefst drie dagen achter elkaar en ik vind het juist wel fijn, ook voor Maaike om niet aaneengesloten te werken.

Ik zit nu een beetje in dubio. Ze willen volgende week donderdag al beslissen maar ik heb pas volgende week vrijdag gesprek bij Henk zijn werkgever. Nu lijkt die baan me helemaal leuk maar ik weet niet of het dan financieel nog haalbaar is. Dit is wel een stabieler bedrijf waarvan ik weet dat ze goede voorwaarden hebben.  Weet nu niet goed wat ik moet doen als ik donderdag gebeld wordt dat ik het ben.

Groetjes van een twijfelende
Inge

Waarom is die baan van Henk zijn bedrijf financieel niet haalbaar? Betalen ze daar minder ofzo?

Tja, ik zou ook twijfelen.. Waar doe je goed aan. Weeg de voors en de tegens goed tegen elkaar af, praat er ook over met andere mensen. Want als het jou echt niet lekker gaat zitten om drie dagen achter elkaar te werken, zou dat wel een heel belangrijk punt in je overweging zijn. En is dat dan belangrijker dan bijv. iets minder salaris?

Ik ben iemand die vaak voor zekerheid gaat. Dus ik zou zelf voor een stabieler bedrijf kiezen. Hahaha, daarom zit ik bij de politie, mijn werk gaat nooit over......Helaas eigenlijk...

Maar ik weet niet hoe belangrijk dit alles voor jou is.. Die keuze kan alleen jij maken.

Hoi hoi,

Altijd spannend een nieuwe baan. En volgens mij zitten er altijd voordelen en nadelen aan!!!
Maar als je donderdag gebeld wordt, moet je gewoon antwoorden dat je de volgende dag nog een gesprek hebt lopen en dat je dat ff wil afwachten. Volgens mij gebeurt dat wel vaker.
Echt heel spannend hoor!!
En misschien heb je straks wel een luxe probleem: keuze uit 2 banen!!!!

gr. Ilone

Hi Maaike,

Eigenlijk is het een luxe positie; twee banen die op zich leuk zijn!
Haha ik weet dat is makkelijk gezegd, ik zat dit voorjaar in een soortgelijke situatie...
De een wilde al beslissen en bij de ander moest de uitslag nog een week  op zich wachten.. Ik heb er toen voor gekozen bij beide bedrijven open kaart te spelen!
Zo wisten zij ook waar ze aan toe waren en, niet geheel onbelangrijk, dat zij niet de enige waren die zo'n leuke werknemer op gesprek hadden gehad! Haha grapje! Maar in ieder geval werkt het wel beide kanten op: als zij jou heel graag willen moeten ze je wel even de tijd geven.. Tenminste dat was mijn visie en voor mij heeft dat goed uitgepakt en heb ik mezelf altijd recht in de ogen kunnen kijken. Immers ik was tegen iedereen open en eerlijk geweest! Het bedrijf wat het langste heeft moeten wachten heeft me aangenomen, ergens geeft me dat ook wel de zekerheid dat ze me écht zagen zitten!
Misschien voor jou ook een optie? Je moet zelf inschatten of je er in jouw geval verstandig aandoet dat kan ik natuurlijk niet voor je doen.
Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en ik wens je veel succes met je beslissing!!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan