Ga nu echt stoppen met de borstvoeding

Hallo Meiden,
 
Tis zo ver............Tis afscheid nemen van de borstvoeding. Helaas, maar ik red t echt niet meer...................Ben gewoon helemaal op................
Heb net de huisarts gesproken en ik krijg voor minimaal 2 dagen/maximaal 4 dagen dostinex. Elke 12 uur (minimaal 2 dagen) mag ik een half tabletje nemen. Verder mag ik de druk er niet afkolven, want dan hou ik de productie op gang en das niet de bedoeling.
Nu heb ik al compressen klaar liggen in de vriezer en ga denk ik heel veel onder de douche staan en draag een stevige BH.........
 
Maar heeft iemand misschien nog een goede tip??????????
 
Thanks Ukkie
 
hoi,

wat goed dat je voor je zelf de knoop hebt door gehakt.
witte kool bladeren er op moeten ook de spannig/pijn eraf halen.
nou veel succes verder.

groeten brigitte
 
Hoi ukkie,
Knap dat je hebt besloten om te stoppen. Het zal geen makkelijke keuze geweest
zijn. Maar je moet nu eenmaal ook aan jezelf denken. Anders kun je niet de moeder
zijn die je wilt zijn.
Pepermuntthee helpt een handje mee om de bv te stoppen.
Succes ermee en geniet maar weer lekker van je kleintje.
Liefs Melanie
 
Hoi,

jammer dat je gaat stoppen met de borstvoeding maar je zult een weloverwogen beslissing hebben genomen.
Van pepermuntthee heb ik nooit gehoord dat het de borstvoeding stopt en ik drink het dagelijks, de voeding blijft nog rijkelijk vloeien. Saliethee heeft een stoppende werking op de borstvoeding.
Nog een vraagje waarom ga je niet langzaam afbouwen? dan heb je veel minder last van stuwingen en minder kans op borstonsteking.

Groetjes Renée
 
Hallo,

Die salie thee heb ik idd ook gehoord.......denk dat ik die dadelijk toch even koop met de boodschappen.
Ik ga in een keer stoppen, omdat ik anders te veel stuwing krijg. De HA en het CB raden het mij aan, aangezien in een enorme productie melk heb. Als Luna ipv 4 uur een keer 5 uur later komt, dan loop ik al helemaal leeg, en hangt me borst tot op me kin hahahaha. Dus vandaar.

Liefs Ukkie
 
Jammer dat je niet doorzet. Had je mijn reactie nog gelezen bij je vorige  berichtje? Ik zat er ook echt doorheen, maar na drie weken ging het echt beter. En over voeden in het openbaar: als je nu in een winkel of restaurant ben, moet je overal gaan vragen of ze het flesje voor je opwarmen. Makkelijker als BV?

In ieder geval wel sterkte met opknappen, ik weet hoe moe je kan zijn. Hopelijk valt het mee met de stuwing.

gr, Karin
 
Hoi,

Ik herken je verhaal. Heb zelf 5 weken BV gegeven en vond het ook heel zwaar. Het duurde al een kwartier voordat hij de tepel goed gevonden had en dan nog zeker 3 kwartier voeden. Ook met weg gaan vond ik het moeilijk. Ik zag mezelf ook niet zitten in een restaurant en dan BV geven. Ik weet dat BV het beste is maar toch ben ik na 5 weken overgegaan op Flesvoeding en dat ging perfect. Omdat hij zo slecht de tepel kon vinden klofde ik meestal en dronk hij het uit een flesje. Maar een kolf apparaat overal mee naar toe slepen is ook niet alles.
Als je Flesvoeding gaat geven hoef je echt niet overal te vragen of ze het opwarmen. Neem een klein thermosflesje met kokend water mee en een flesje met koud gekookt water. Je mengt het dan tot de juiste temperatuur ( gewoon even voelen) en je gooit je voeding erbij. Net zo makkelijk.

Succes met het maken van je keuze.

Gr. Kim
 
Ik vind het geven van borstvoeding erg overdreven. Natuurlijk is borstvoeding prima voor je kindje, maar een kindje is ook erg gebaat bij een mama die lekker in haar vel zit en gelukkig is met haar kindje. En zeker ook de vaders zijn daarbij gebaat. Ik heb zelf 2 weken borstvoeding gegeven omdat ik het wilde ervaren. Ik ben een jonge getrouwde vrouw die voor de geboorte  van  mijn kindje 32 uur per week werkte. Ik ben sociaal en ik heb veel vrienden en vriendinnen. Dit veranderd niet na de komst van  ons kindje. Ik vind het heerlijk om met mijn kind te wandelen, naar de stad te gaan een stukje auto te rijden en bezoekjes af te leggen. Dit gaat tussen de voedingen door. Ik ben niet zeker genoeg over mijn borsten (ik heb cup G) en zal dus niet snel voeden in het openbaar. Dit alles maakt dat ik erg onzeker werd, ik kende mezelf niet meer terug. Ik werd huilerig, mopperde op mijn man en zat angstig naar mijn kind te kijken of hij zal gaan huilen ik weer moest voeden. Zal ik nog weggaan of zal ik het halen thuis te komen?! Ik voelde me opgesloten in mijn huis, hoewel ik lichamelijk nog niet eens een eindje wandelen kon. Ik zat me af te vragen hoe dit allemaal moest als ik boodschappen zal doen of weer aan het werk?!?!?Toen ook nog het consultatiebureau zei dat hij redelijk was aangekomen, maar dat mocht wel meer: heb ik er de brui aan gegeven en ben binnen 3 dagen overgestapt op de fles. Afbouwen doe je voor jezelf, je kindje stapt vaak makkelijk en zonder problemen over. Ik voelde me heerlijk en mijn man ook: hij had zijn vrolijke vrouw terug, hij kon me helpen met flesjes geven zodat ik even door kon slapen. Binnen een paar dagen voelde ik me perfect. Ik neem een flesje mee als ik wegga. Helaas kon ik weinig op internet vinden over overstappen op de fles: overal wordt je "aangemoedigd" borstvoeding te blijven geven: borstontstekingen: blijven voeden, sterker nog: meer voeden. Ik schrok me kapot van de reacties van medemoeders om te blijven hameren dat de borstvoeding zo goed is: Jonge moeders op forums die huilend voeden, onzeker worden, tegen voeden pzien en niet volledig genieten van hun kindje. Erg jammer. Dus dames:.... ik wilde even kwijt dat flesvoeding prima is en zeker aan te raden als je jezelf verliest tijdens de periode van borstvoeding geven!!
 
Terug
Bovenaan