Ga nu echt stoppen met de borstvoeding

Beste Ukkie,

Was even nieuwsgierig hoe het nu met je gaat? En of het overgaan op de fles soepel verloopt.......

Nog even voor SJB, het is niet zo dat overgaan op de fles niet voor alle kindjes makkelijk gaat. Mijn dochter is nu 13 maanden en geef nog steeds bv.
En in de afgelopen 13 maanden verschillende keren geprobeerd over te gaan op fles (al doan niet gekolfde melk): toen ze 6 weken was heb ik het 2 weken geprobeerd, toen ze 6 maanden was heb ik het 6 weken geprobeerd en toen ze 9 maanden was ook weer 6 weken lang en toen ze 11 maanden was besloten we om overdag te stoppen met bv. Ze wilde nog steeds geen fles, dus kv-melk met lepeltje aan haar geven. Maar 2 weken geleden ging ze opeen heel slecht eten dus ook weer overdag bv anders zou ze niets binnen krijgen. Sinds een week eet ze weer en ook goed en nu krijgt ze totaal nog 3 of 4x bv verspreid over dag en nacht........ ik ben blij voor je dat jou kindje gewoon lekker aan de fles wil.

En Ukkie en SJB en alle andere flesvoedende ouders moeten niets aantrekken van dat kv niet goed genoeg is. Kinderen groeien er heel goed en worden ook groot. BV is wel beter voor je kindje maar als je als moeder er aan ondergaat dan heeft je kindje en rest van het gezin er gewoon geen baat bij. Dus kies voor je zelf.
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan