gaan jullie dit jaar op vakantie?

quote: Rosanne reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-05-2008 16:07:59'));

We gaan in september naar Kos. Ons dochtertje is dan ruim 9 maanden en onze zoon bijna 4. We hebben dan 3 stoelen in het vliegtuig dus dat geeft wat meer ruimte. Ook hebben we een all inclusive hotel. Dat beviel ons twee jaar geleden ook goed. Lekker aan zee en zwembad. Heerlijk!! Ik heb er nu al zin in.....

Vorig jaar zijn we met de auto naar Frankrijk geweest en hebben toen anderhalve week ontzettend slecht weer gehad. We zijn toen eerder naar huis vertrokken. Dat willen we niet nog een keer!

Normaal zijn we verre landen reizigers maar voorlopig houden we het even bij Europa totdat de kids wat groter zijn!

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,

Ik begrijp uit je verhaal dat je al ervaring hebt met reizen met kleine kinderen.
Ik ga over 2 weken voor 12 dagen naar Portugal met mijn zoontje van dan 6,5 maand.
Heb je misschien nog watt ips voor mij?

Groetjes suzanne

Wij gaan in september naar een boerderij-appartement. (we moeten nog boeken trouwens). We hebben de site bekeken van verschillende locaties. Het maakt ons eigenlijk niet uit waar we heen gaan, als ons kleine mannetje het naar de zin heeft hebben wij dit ook. Herald is dan al bijna 11 maand. Nu maar hopen dat de weergoden ons goed gezind zijn. We gaan in  elk geval wel naar een boerderij met dieren. (dit kun je selecteren in de keuzes bij www.boerderijkamers.nl)

We hebben er nu al zin in!

Groetjes,

Rolanda

Hoi Suzanne,

Onze zoon was ruim anderhalf toen we met hem vlogen dus iets ouder maar waar ik wel blij mee was, was dat ik een goedkope klamboe (Xenos) in de koffer had gegooid. Het stikte nl. van de muggen en als hij ging slapen in het reisbedje (van het hotel, van te voren gereserveerd!) gooide ik de klamboe er overheen (zodanig dat hij er niet bij kon met zijn handjes, of pas als hij sliep). Dat ding hebben we gewoon daar weggegooid toen we terug gingen.

Verder hebben ze de meeste spullen altijd wel in die landen, zoals luiers etc. Alleen in Turkije waren de luiers 2 x zo duur. Zwemluiertjes heb ik daar niet gezien (zijn nu in de aanbieding bij het Kruidvat!). En die miniverpakkingen van zwitsal bodylotion  etc.

Neem je pasje van de zorgverzekering mee. Dit was bij ons voldoende toen hij aan de diarree raakte en we bij de hoteldokter terecht kwamen (kleine kindjes drogen snel uit). Het pasje was voldoende om zonder te betalen het e.e.a. te regelen.

Een petje met zo'n flap aan de achterkant en bij de Hema heb je speciale t-shirts van speciaal spul tegen het verbranden die snel droogt en die ze dus gewoon aan kunnen houden in het zwembad! Ik had ook een babybanz zonnebril maar die bleef niet zitten.

Wij zweren bij Teva's. Die schoentjes drogen heel snel en kunnen dus gewoon aanblijven in het water (in zee etc.). Maar ook gewoon waterschoentjes (bij de hema) maar ik besef me nu pas dat jouw kleine pas 6,5 maand is

Bij het opstijgen en dalen, je kindje de fles geven (of wat water of diksap!) zodat ze geen pijn in de oren krijgen.

Ze hebben nu op Schiphol een soort loungeruimte voor gezinnen met kleine kindjes. Die is gratis en daar is alles voorhanden, mocht je lang moeten wachten.....

De kleine (paraplu)  buggy mag je meenemen tot aan het vliegtuig (bij de ingang worden ze allemaal verzameld en op het laatst in het vliegtuig gestopt). Een parasolletje kun je het beste in je koffer stoppen, zodat je zeker weet dat die het overleeft!

Tja en dat was het even op dit moment. Mocht me nog wat te binnen schieten, dan zet ik het hier nog wel later er bij.

Heel veel plezier alvast in Portugal. Ik ben benieuwd hoe het is geweest!

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan