Gaan jullie ook naar babyzwemmen met je kindje??

Ik ben benieuwd wat jullie van babyzwemmen vinden?? Je leest op internet veel dat het schadelijk kan zijn voor je kindje. De chloordampen zouden slecht zijn voor de longetjes!!Ben vorige week een keer met Lisanne wezen babyzwemmen. Ze is nu 6,5 maand. ik kon nu nog niet zeggen dat ze het nou super vond. misschien nog wat te klein. trouwens het water was  ook niet erg warm. Het bubbelbad vond ze trouwens wel geweldig. dit was lekker warm natuurlijk.

Hoi,

Ik ben gaan babyzwemmen met onze zoon toen ie 3 maanden oud was. Vond erg leuk om samen in het water te zijn.

Maar moet zeggen dat ik ben gestopt. Ook met de reden geen tweede auto meer naast de deur te hebben. Maar ook omdat ik het een gevlieg vond. De tijden waren of sochtends 9 uur of smiddags 13.00 uur. Beide keren slaapt onze zoon. En ik vind en vond dat half uurtje leek op een 10 minuten.

Ik heb wel geleerd wat voor dingen ik kan doen met de kleine man. Nu gaan we af en toe op een zondag familie zwemmen op zondag. Dat is ook gezellig voor de vader kan die ook mee. Volgensmij is in elke zwembad wel familiezwemmen.

Wat betreft gevaarlijk ze deden het vroeger ook al dus in mijn ogen kan het geen kwaad.

Groetjes

Diarich

Ik heb nu met Merel 5 maaden 3 keer baby gezwommen. het gaat steeds iets beter maar de eerste keer heeft ze letterlijk de hele boel bij elkaar gehuild.
NU alleen de laatste 5 minuten.
Schadelijk ach er is zoveel schadelijk.
Als je met alles rekening moet houden moet je ze in een glazen kooitje doen. O nee dat levert weer emotionele schade op.
Maar als je midden in de stad woont met al die uitlaatgassen is ook niet goed.
Denk dat het is zoals met zoveel dingen alles met mate.

Het is inderdaad 's ochtends wel even haasten. En mama is eigelijk ook niet zo een vroege vogel. Die draait zich maar wat graag nog even om. Maar als ik er eenmaal uit ben is het goed ook.

Ik doe niet aan babyzwemmen.

Ten eerste durf ik me niet in badpak te vertonen. Daarnaast zijn het onhandige tijden. Ook wij hebben maar 1 auto, en ik moet mijn zoontje om half negen  naar school brengen. Zwembad is 4 kilometer verderop, en zwemles begint om negen uur. Fietsen kan nog niet, dus om het nou lopend te doen? Misschien als ze straks wat ouder is, dan kunnen we ernaartoe fietsen, en ben ik weer superslank (hoop ik)

Ik denk dat je je niet te zwaar moet tillen aan die chloordampen (al vond ik dat als kind ook al heel erg vies, en bij mij sloeg het ontzettend op mijn ogen). Als je het leuk vind om te zwemmen moet je dat zeker doen!!

hoihoi,

ik ging toen ik zwanger was al naar zwangerzwemmen, en vanaf dat Thomas 16 weken is zitten we op babyzwemmen. Hij vindt het in 1 woord GEWELDIG!!! Heeft nog nooit gehuild, geniet van alle andere baby's en zelfs onder water vindt meneer geen probleem. Van de chloordamp heb ik eigenlijk nog nooit iets gemerkt. Na het zwemmen is het aankleden, dan mama aankleden en dan voor we naar buiten gaan eerst een fles of een fruithap. Dan de jas aan en in de buggy. Op deze manier worden ze ook niet verkouden van het zwemmen! ( te grote temperatuurovergang) En voordat ik de straat uitgelopen ben slaapt meneer al hahaha.

1 nadeel: nu hij in het zwembad geleerd heeft dat het erg leuk spetteren is in het water kan ik hem niet meer in bad zetten zonder dat ik zelf ook helemaal nat ben  . Maar daar hebben we wat op gevonden, hij in de tummytub en ik onder de douche! scheelt ook een hoop tijd!

Mette en ik babyzwemmen vanaf dat ze een maand of 5 was. Ze vind het erg leuk en gilt het uit van plezier. Lekker met haar handjes op het water slaan en haar beentjes draaien overuren. Daarna slaapt ze als een roosje! Het is inderdaad wel een rottijd ( uur) maar voorlopig doen we het gewoon nog even.

X ing

hallo

ik ga niet naar babyzwemmen werk erg onregelmatig en bij ons is het op een vaste dag dus werkt dat niet. maar we zijn de 1e keer wezen zwemmen met djaimy toen we een weekje met mijn ouders en zusje op vakantie zijn geweest in landal hij was toen 11 weken. en hij vond het super. en nu gaan we af en toe in het weekend zwemmen. hij vind het wel helemaal geweldig. ook in bad maar zeker onder de douche vind die super die straal is toch wel interressant

groetjes angela

mv djaimy 010707

Onze kleine meid heeft vandaag haar 1e baby-zwemdiploma gehaald. O, ik was gewoon ontroerd. De les was deze keer extra uitgebreid en allemaal opa's en oma's trots langs de kant! Isabelle vind het geweldig, ook het onderwater zwemmen en glijden van de mat. Ik heb een bakfiets waar ik haar met de maxi-cosi inzet dus ik kom overal zonder auto. En bij ons is het zwemmen om 10.30 uur. Of we slapen uit of ze gaat vooraf nog even een dutje doen.

Het heerlijke is dat ze 's middags dan lekker 3 uur in bed ligt, hi hi! Heb ik tijd voor mezelf (uh, de strijk).

Ik vind het iedere vrijdag weer genieten samen!

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan