gaan jullie straks minder werken?

De titel zegt al. Weten jullie al wat je straks wil?
Ik blijf 18 uur werken. ik ben bij de geboorte van thijs van 32 uur naar 18 uur gegaan en toen bijna een jaar lang 1 dag ouderschapsverlof in de week opgenomen, zodat ik maar 12 uurtjes werkte.
Nu wil ik dat weer zo doen.
Ik wet nu al dat ik 26 oktober met verlof ga en 1 april weer begin. Dan wil ik weer een jaar 1 dag in de week ouderschapsverlof opnemen.
Heerlijk vooruitzicht.

Hee Peet,

Ik ben sinds 1,5 jaar part-time gaan werken. Van 40 uur naar 28,5 uur (= 3,5 dag) Ik blijf nu het zelfde werken. Tsja.....misschien wel veel maar minder kan altijd, meer niet. We hebben samen besloten het zo te proberen en ik ga soewieso na 1 jaar, een dag minder werken. We moeten even kijken of dat allemaal lukt.

Ik heb namelijk ook geen extra oppas. Mijn schoonouders leven niet meer en al onze vrienden wonen buiten de regio dus wij zijn afhankelijk van mijn ouders en de kdv en mijn ouders passen al een vaste dag op hun andere kleinkindjes en wil hun ook niet 'verplichten'. Ze worden ook een daggie ouder.

Ik ga werken op:

Maandag middag 13:00-17:00 (oppas ouders)
Dinsdag 09:00-17:00 (kdv)
Vrijdag 09:00-18:00 (kdv)
Zaterdag 09:00- 17:00 (lekker bij pappa)

Ik werk al sinds de jongste 8 maanden is, die dagen in de week. Dat bevalt me prima. Op maandag, dinsdag gaat ukkie naar het kdv en op woensdag wisselend naar de opa's en oma's. Na 4 maanden krijg ik op de woensdag ouderschapsverlof.

Peet wat heb jij lang verlof. Ik stop 4 weken van te voren (als ik het volhoud) en dat is op 13 nov en begin maart moet ik weer beginnen. Ik heb er dan in totaal 16 weken weken op zitten. Ik ga er van uit dat ukkie niet te laat komt, anders is het natuurlijk iets later.

Ik ga trouwens officieel 20 Oktober met verlof en moet dan 11 Februari weer beginnen maar ik neem dan nog 2 weken vakantie omdat de kleintjes pas 16 Febrauri naar de kdv gaan. Heb in totaal gewoon 16 weken verlof.

Ik neem eerst 2 weken overuren op, dan 16 weken verlof en dan nog 4 weken vakantie. (die houd ik over van dit jaar en mag ik meenemen) schandalig he? 22 weken thuis!!

Hey lynn.

Misschien iets om over na te denken. Een vriendin van mij is in 2010 bevallen van een tweeling. Zij waren 33 weken. Doordat ze zo vroeg bevallen waren mochten ze het eerste jaar niet naar het KDV.

Ook bestaat dan de mogelijk om langer verlof te hebben omdat je dan niet in de mogelijkheid bent om te werken. Hoe dat precies zat weet ik niet meer. Wil je niet op zorgen jagen hoor. Juist het tegenovergestelde, je kunt maar voorbereid zijn vooraf. Liefs

Verder werk ik niet op vaste dagen, dus met oppas is het altijd weer schipperen tussen papa, mijn ouders en de gastouder. mijn man werkt ook in ploegendienst, dus onze roosters worden zo veel mogelijk op elkaar aangepast. als hij de ochtend heeft werk ik de avond en andersom. Soms echt dikke stres, veel ruilen met collega's en gelukkig schatten van ouders die veel op willen passen, maar ook nog een eigen leven hebben.
Mijn schoonouders wonen niet in de buurt, dus dat is wel jammer. een kdv is voo rons geen optie, want die gaan pas om 7.00 uur open. Dan moet ik beginnen en mijn man is dan ook al onderweg naar zijn werk 60 km van hier af. Dus straks met die ene dag ouderschapsverlof iets minder stres en iets minder oppas nodig. Als ik dan in het weekend werk, ben ik vervolgnes weer een week vrij.

Ik ben na mijn vorige zwangerschap 24uur gaan werken en dat blijf ik doen. Heb een leidinggevende baan en minder is dan geen optie en vind t eerlijk gezegd heerlijk! Vind de dagen thuis met zo'n ukkepuk toch zwaarder dan werken, werken is bijna bijkomen haha! Helemaal sinds mn zoontje niet meer slaapt is het echt aanpoten. Maar prima, de combi vind ik super en 3 dagen erg luxe!

Ik wil 4 weken vooraf mer verlof, maar als ik eerder in mn zwangerschap minder ga werken ivm bekkenklachten dan moet ik 6 weken vooraf stoppen. Maar dat is iets voor dan.

Ook heb ik straks in ons nwe huis weer mijn eigen schoonheidssalon en daar begin ik in augustus weer mee. Dat deed ik 1 avond in de week (1 of 2 klantjes) en dat blijft zo. Misschien dat ik het voorlopig op zaterdagochtend wil gaan doen ivm mn bekkenklachten, na een werkdag vind ik het toch heavy en mn man is op zaterdag altijd thuis.

Terug
Bovenaan