Gaan voor 2e kindje maar mijn geduld raakt op

hallo hallo
ik ben hier vandaag voor het eerst weer sinds een hele lange tijd.
wij zijn ook al 8 maanden bezig voor de tweede.
de eerste was er zo,we waren net gestopt met de pil,en daar was madam al.
nu is ze inmiddels 7 en een schat van een meid.
maar nummer 2 laat lekker op zich wachten,
na de eerste verjaardag van mijn dochter 1 jaar lang geprobeerd maar niet gelukt,we gingen er zelf aan onder door,dus hebben het  van ons afgezet,nu wordt ze in maart8,en vraagt elke dag om een broertje of zusje,vandaar dat het bij ons ook weer is gaan kriebelen,
ik gebruik nu sinds deze maand ovutest....ben benieuwd,volgens mijn berekeningen moet ik vandaag een positieve in handen krijgen,ik test elke dag om 3 uur,dus spannend.
ik ben er ook heel erg mee bezig,terwijl iedereen zegt dat dat niet goed is,maar ja als je iets graag wilt lijkt me dat normaal.
vindne jullie het goed als ik met jullie mee schrijf???
groet francis

Hoi Francise,

Leuk dat je met ons mee wilt kletsen. Wat spannend dat je vandaag te zien krijgt of je zwanger bent. Ben heel benieuwd en hoop het van harte voor je dat het bingo is.
We horen het vast wel wat eruit is gekomen.

Groetjes Johanna

Hoi Meiden,

Wat een toestand allemaal! Wij zijn ook bezig met de eerste van ons samen en de 2de voor mij en de 2de voor mijn vriend, snappen jullie hem nog?

Maar goed allebei gescheiden, mijn vriend mag/ krijgt zijn zoontje niet te zien, maar das zo'n lang verhaal het duurt namelijk al 5 jaar!. Kort samengevat als jij als vrouw/moeder niet wil dat je kind zijn vader mag zien gebeurt dat ook doodleuk niet hier in Nederland. Na tig rechtzaken waarin vader overal zijn gelijk kreeg is er niets gebeurt. Kinderbescherming doet niks, politie werkt niet mee en de begeleiders van zo'n omgangsregelings toestand doen dan natuurlijk ook niks. Genoeg hierover het lost toch niets op.

We zijn nu ook net begonnen. Bij de eerste keer was ik gelijk zwanger en dat vond ik helemaal niks! Voor vele niet voor te stellen maar ik wilde eigenlijk ff aan het idee wennen en een beetje ontpillen. Maar dat zat er toen niet in. Nu zijn we pas 2 maanden bezig en ik vind het allemaal wel erg spannend. Ik weet alleen nog wel dat voordat ik aan de pil ging ik een hele onregelmatige cyclus had. Ik ben gestopt in december en had al gelijk een cyclus van 24 dagen  Maar goed het zal allemaal wel. Voelde mij trouwens wel heel erg beroerd de eerst maand en ik weet nu waar het aan lag. Het waren die pillen van de ETOS, zwanger worden pillen met extra vitamine en foliumzuur. Poeh he wat ben ik daar beroerd van geweest, maagpijn, darmen overstuur en pijnlijke borsten. Ben er na 3 weken mee gestopt en ik knapte gelijk op!
Nu is het afwachten op de volgende ronde, als die komt natuurlijk. Ik heb nu niks gemerkt van een eisprong, als die al geweest is hoor, geen idee. De vorige maand had ik ineens slijmerige afscheiding dat moet toch een eisprong geweest zijn?

Kortom, ik ga er gewoon heel nuchter mee om,als je lichaam er nog niet klaar voor is dan moet je dat maar accepteren. Dus meiden kop op en we GAAN er gewoon voor!!

Groetjes mama van Yorben

Wat een verhaal ab! Ik ken ook een doodgoede vader die zijn kinderen niet mag zien, na jaren lang vechten mag hij ze nu een paar uurtjes zien, maar dat valt niet mee omdat de jongste hem helemaal niet meer kent!

Ik herken me helemaal in jullie, alleen zijn wij bezig voor de derde. De eerste 2 was ik meteen zwanger, nu zijn we 7 maanden verder en nog niks.
Volgens mij heb ik niet altijd een ei. Ik ben nu 5 maanden met ovutesten bezig waarvan ik er maar 2 positief heb gehad. Vorige maand ben ik gaan temperaturen, en was ik 10 dagen overtijd!!!! In mijn curve kon ik zien dat ik pas op dag 30 (wanneer ik mijn ongi verwachte) een ei heb gehad. Was dus te vroeg getest.
Nu zit ik dus op een cyclus van 40 dagen.

Wanneer ga je naar een ha?? Ik wilde eigenlijk deze maand gaan, maar ik wilde toch weer even deze maand afwachten. Ik wil zoiezo weten of ik wel gezond ben. Maar hoe ver ga je? Wij hebben natuurlijk al 2 kids (waarvan 1 met mn ex). Maar het voelt nog niet compleet.

hoi Jobeke
ik had het verkeerd neergezet of je begreep het verkeerd (maakt ook niet uit)
ik bedoelde een positieve test van de ovulatietesten die ik gebruik
helaas geen zwangerschaps test......:-(
maar goed gister was hij dus weer negatief,zal dus wel weer een lange cyclus worden deze maand,en ik dcaht juist dat ik op de goede weg zat.
ik begon met 36 dagen,en langzaam terug gekropen naar 30 dagen,nu al 3x maar ja nu word het   dus weer langer helaas
vanmiddag om 3 uur weer,hopenlijk dan wel negatief.
nou ja we blijven toch maar klussen,gelukkig zie we dat allbei niet als MOETEN
ik laat het wel weer weten

wat een verhaal over die vader die dat kindje niet mag zien,ik vind dat zo gemeen,dat kan een vrouw echt niet maken.....maar ja hier kun je inderdaad lang of kort over praten een vrouw krijgt alrijd gelijk wat dat betreft

Hallo meiden,

Ik ken het ook maar al te goed. Dat ongeduldig zijn en wachten. Wij zijn sinds september 2007 bezig voor nr 3. Helaas in het eerste jaar proberen maar 4x ongi geweest, waarvan 1x met een kuur om de ongi op te wekken.
Nu gelukkig al een paar cycli van rond de 30 dagen gehad. Maar al met al al wel weer 16 maanden bezig. Dan wel voor nummer 3.
Ben na de kuur provera (om ongi op te wekken) nog niet bij de huisarts geweest om doorverwezen te worden. Denk steeds, als ik deze maand niet zwanger ben dan ga ik. Maar stel het steeds weer uit. Voel me toch een beetje bezwaard omdat het om nr 3 gaat. Maar aan de andere kant is de wens wel heel erg groot!
Toen mijn zusje in augustus vertelde dat ze zwanger was (wij waren toen dus al bijna een jaar verder) en weer meteen de eerste ronde, moest ik heel erg huilen. Ik was heel blij voor ze, maar ik wilde zelf ook zo graag degene zijn die dat leuke nieuws te vertellen had. Zij is nu dus zwanger van nr 3.
Ik heb me nu wel echt voorgenomen, dat als het deze maand nog niet zo ver is, we toch maar naar de huisarts gaan. Ik weet nog niet hoever we hierin gaan, omdat we al 2 gezonde kids hebben, maar ik wil gewoon graag weten of er iets aan de hand is.

Dus Ris, ik herken me ook in jouw verhaal.

Meiden, ik hoop voor jullie allemaal dat het nu snel raak mag zijn!

Liefs Suus

hoi...
ik klets hier ook even mee!
we zitten immers allemaal in hetzelfde schuitje...

een aantal meiden had ook al gereageerd op mijn topic "dag 32 geen ongi en geen pos. test. (inmiddels na cyclus van 35 op naar  ronde 13)

ik ben ook best bang om naar de dokter te gaan, maar als dat straks de enige mogleijkheid zou zijn voor een 2e, tja dan denk ik dat ik er wel voor ga (mijn gezinnetje is nl. ook nog niet af voor mijn gevoel) . maar eerst maar eens  proberen met ovulatietesten (achteraf gezien stom, dat ik dat niet eerder heb gedaan)

doei!
Janne

Wij gaan nu de 9e maand in en ik hoop echt dat het toch nog snel lukt. Na een jaar zou ik wel naar de huisarts gaan.

Het is inderdaad heel dubbel als je zwangerschappen om je heen ziet. Dat heb ik ook. Je bent blij voor iemand en tegelijk toch ook jaloers. Geen goede eigenschap misschien, maar heel logisch dat je dat voelt.

Terug
Bovenaan