Gaan voor een 2e kindje maar niet zwanger willen zijn

Hi!

Zoals je in de titel leest zijn mijn man en ik toe om te proberen voor een 2e kindje. Mijn dochter is nu goed 1,5 jaar en tijdens haar zwangerschap had ik achteraf gezien een HG zwangerschap. Continu misselijk, regelmatig overgeven ook. midden in de nacht. Geen water kunnen drinken want daarna over moeten geven. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarnaast kan ik niet zo goed met deze hormonen omgaan ben ik achtergekomen. Het wordt ook dankzij de HG vrij donker in mijn hoofd. Terwijl ik van mijzelf vrij positief in het leven sta en veel kan hebben.

Je ziet te bui al hangen. Ik vindt het doodeng om zwanger te raken, terwijl ik ontzettend graag een tweede kindje zou willen. Eigenlijk krijg ik er al stress van als ik erover nadenk dat ik 9 maanden beroerd ga zijn. Natuurlijk is dat niet voor 100% zeker, maar goed 80% krijgt het bij de volgende zwangerschap ook. Zijn er meer dames die dit herkennen en hoe gingen jullie hier mee om? Gisteren even mijn hart gelucht bij mijn lieve man, maarja die zegt ook als je het echt niet wilt dan moeten we het niet doen. Alleen ik wil wel een kindje maar geen zwangerschap. Hij trouwens ook haha ;)

Volgen jullie het nog? haha Iemand tips om dit te handelen of met herkenning? Het voelt nogal eenzaam als je het ongelooflijk klote vindt om zwanger te zijn en er tegenop ziet. Het zou toch iets overwegend leuks moeten zijn...
Iedereen snapt wel dat je niet nog een keer zo zwanger wilt zijn, maarja voor een kindje zal ik toch zwanger moeten raken.
 
Voor een eigen kindje dat op jullie gaat lijken wel ja.
Ik had ook erg last van mijn zwangerschap, geen hg, maar extreme vermoeidheid en maag dump. Opnieuw zwanger worden lijkt me ook echt een kwelling. Inmiddels heb ik steeds meer het gevoel dat een broertje of zusje voor de eerste belangrijk is.
Er is 1 verschil, deze keer kan je in gedachten houden hoe lief een kleine kan zijn.
 
Hier een HG zwangerschap gehad met de eerste. Daarna echt genezen voor nog een zwangerschap. Dat duurde twee jaar. En toen begon het toch een beetje te kriebelen. Gelukkig was onze dame al wat ouder en zelfstandig toen ik zwanger werd van de tweede en hadden we een heel vangnet. Want ja, met de tweede had ik het weer net zo hard. Alleen dan heb je dus ook nog een kleine om voor te zorgen wat het ingewikkelder maakt. Je kunt niet zomaar ongestoord je bed in kruipen..
 
Het kan ook heel fijn zijn om niet ongestoord je bed in te kunnen kruipen. Lekker samen knuffelen, douchen, kusjes geven. Gewoon samen voor altijd houden van elkaar. Dat mis ik echt al een hele tijd.
Jij spoort niet helemaal he. En je liegt het hele forum bij elkaar. Als je al jouw berichten leest klopt er geen snars van. Je hunkert naar liefde. Bent op vakantie. Net verhuisd. 2,5 maand geleden bevallen. Woont in een auto. En je zoontje praat.
 
Het kan ook heel fijn zijn om niet ongestoord je bed in te kunnen kruipen. Lekker samen knuffelen, douchen, kusjes geven. Gewoon samen voor altijd houden van elkaar. Dat mis ik echt al een hele tijd.
En dan even hier op reageren, inhoudelijk. Als je namelijk een echte vrouw zou zijn, zwanger geweest, en weten wat HG inhoudt, dan had je gesnapt dat deze opmerking echt kansloos is. Lekker samen knuffelen enzo als je 28x per dag overgeeft. Nee daar heb je dan echt zin in ..
 
Terug
Bovenaan