Gaan voor een 2e kindje maar niet zwanger willen zijn

En dan even hier op reageren, inhoudelijk. Als je namelijk een echte vrouw zou zijn, zwanger geweest, en weten wat HG inhoudt, dan had je gesnapt dat deze opmerking echt kansloos is. Lekker samen knuffelen enzo als je 28x per dag overgeeft. Nee daar heb je dan echt zin in ..
Ik had het dan ook niet over HG

Het kan ook heel fijn zijn om niet ongestoord je bed in te kunnen kruipen. Lekker samen knuffelen, douchen, kusjes geven. Gewoon samen voor altijd houden van elkaar. Dat mis ik echt al een hele tijd.
Ik denk dat je niet de essentie van dit onderwerp en ook de reactie hierop snapt. Het gaat over een HG zwangerschap die ik ook heb gehad en dat ik hierin op zoek ben naar andere dames die hier of iets soortgelijks ervaring mee hebben. Dus een reactie dat het ook heel fijn kan zijn gaat niet op in onze situatie.

Ik heb juist bij de eerste 4 zwangerschappen geen last gehad van misselijkheid maar bij nummer 5 HG en negen maanden aan een stuk overgegeven.
Ik hoop voor jou dat jij het nu net anders om hebt dan wat ik had.

Hoihoi,

Heel herkenbaar, heb ook 2 HG zwangerschappen gehad en ik ben blij dat ik het gedaan heb. We hebben van tevoren al bepaalde dingen geregeld voor onze oudste. Gecheckt of extra kdv mogelijk was waardoor ze 2 dagen ipv 1 ging, ik mocht als het zou lukken ook 2 dagen en 1 nacht met onze oudste bij mijn ouders logeren zodat zei voor de oudste konden zorgen en ik kon slapen en mijn man even ontlast werd, mijn man had 1 dag zorgverlof per week. We hadden dus de vaste dagen opgevangen en daarnaast hebben mijn vriendinnen/schoonzussen af en toe mijn man geholpen met boodschappen, huishouden en de oudste meegenomen voor wat leuke dingen. Ook de verloskundige wist dat ik er tegenop zag en we hadden al afgesproken dat we intake telefonisch zouden doen, bloedprikken voor de nipt test en nog iets zouden combineren ipv 2 losse afspraken dus zo werd overal meegedacht. Kijk alvast wat voor jullie mogelijk is en maak het bespreekbaar

Geen idee of zo.n constructie mogelijk is bij jullie maar het bespreekbaar maken en bepaalde dingen vast indekken is dus erg fijn!

En het was me alles waard, achteraf makkelijk praten dat de tijd snel is gegaan maar het is echt zo en nu is de jongste alweer bijna 1 en zoals je weet is hg gelukkig acuut over na de bevalling en het leven van een 2e kindje voor altijd.

Nog 1 aanvulling, onze dochter was 2.5 toen ik zwanger raakte, dat maakte het wel makkelijker omdat ze ook naar de peuterspeelzaal ging, ze dingen beter begrijpt en minder aanhankelijk was dan een jaar ervoor, kijk dus misschien ook naar wanneer het juiste moment is in jullie situatie

Nog 1 aanvulling, onze dochter was 2.5 toen ik zwanger raakte, dat maakte het wel makkelijker omdat ze ook naar de peuterspeelzaal ging, ze dingen beter begrijpt en minder aanhankelijk was dan een jaar ervoor, kijk dus misschien ook naar wanneer het juiste moment is in jullie situatie
Dankjewel voor beide reacties!
Mijn dochter is nu iets meer dan 20 maanden en echt een schat dus wat dat betreft zou ik er nog wel 10 willen. Maar het zwanger zijn dus niet. Ik wist helemaal niet dat je man daar zorgverlof voor op kan nemen. Wat slim, dankjewel! Gelukkig kan mijn moeder ook bijspringen als het nodig wordt. Ik hoop natuurlijk dat het meevalt, maarja…

Bedankt voor je tips! En inderdaad achteraf is het het waard. En na de zwangerschap voelde ik mij echt geweldig zo bizar.

Terug
Bovenaan