Gaan voor een 2e?

Suusje-25

New member
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn serieus aan het overwegen om voor een 2e kindje te gaan.

Alle voors en tegens hebben we al grotendeels besproken met elkaar.

Ik vraag me alleen af.. toen wij begonnen aan ons eerste kindje, was het verlangen heel erg groot. En ik zit te wachten totdat dat mega verlangen weer komt.

Hoe ging dat bij jullie? Toen je bewust voor de 2e ging. Was er wel dat mega grote verlangen weer? Of was het meer van; ach waarom niet?
Ik ben heel benieuwd ?
 
Hoiii 
Ik ben 23 moeder van zoontje van 1.
In verwachting 6 weken van ons tweede wonder. Bij ons was gewoon van we gaan ervoor en zien het wel. Dat mega verlangen was wel bij de eerste er heel erg maar denk dan vooral omdat het de eerste is en alles is nieuw zwangerschap enzovoort. Ik moet wel zeggen toen ik positief testen kwam dat gevoel helemaal van blijdschap wat ik bij de eerste ook had. Ik vind het allemaal net zo spannend als bij de eerste en wacht ook echt elke dag af voor de eerste echo. 
 Gr.
 
Hoi hoi,
Mijn vriend en ik gaan ook voor de 2de.
Staan er ook zo een beetje in van we zien wel, geen druk erop.
Maar het is wel zoals je zegt Suusje-25, nog niet echt een megaverlangen. komt misschien ook omdat je weet wat je te wachten staat.
Ben je al gestopt met Pil o.i.d ?(als ik mag vragen) ;-)
Onze kleine man is nu bijna 1,5 jaar en ook voor hem zouden we het heel leuk vinden als ie een broertje of zusje zou hebben.
Had ook echt een superzwangerschap en bevalling dus daar heb ik geen nachtmerries van.
Dat megagelukkige rozewolkgevoel zal dan wel komen op het moment dat je weer een positieve test in je handen hebt :).
Geniet van je 2e zwangerschap TWV5K!
GR.
 
 
Gefeliciteerd twv5k! Geniet ervan!
Lioness, dat het blije gevoel terug zal komen geloof ik ook wel ;)
Nu nog even dieper in conclaaf met mijn vriend ?
 
Mijn zwangerschap was pittig door bekkenproblemen, maar de bevalling was een makkie. (Ondanks een subtotaal ruptuur) dus daar zie ik ook nog niet tegen op.
En de pil... ik ben niet opnieuw begonnen van de bevalling;) en jij?ben jij al gestopt?
 
 
Oeh dat klinkt wel pinnlijk, goed dat je er toch geen schrik van hebt.
Ik heb nog even te gaan.  Moet eigenlijk augustus opnieuw prikpil gaan halen maar die slaan we nu dus over ?. En dan is t maar afwachten. Vorige keer was het na 2 maanden al raak. 
Ze zeggen wel altijd dat het bij een 2e wat langer kan duren voor het raak is he.
Hoe lang is het nu geleden na je bevalling? 
 
Oeh dat klinkt wel pinnlijk, goed dat je er toch geen schrik van hebt.
Ik heb nog even te gaan.  Moet eigenlijk augustus opnieuw prikpil gaan halen maar die slaan we nu dus over ?. En dan is t maar afwachten. Vorige keer was het na 2 maanden al raak. 
Ze zeggen wel altijd dat het bij een 2e wat langer kan duren voor het raak is he.
Hoe lang is het nu geleden na je bevalling? 
 
Het is 1 jaar en 1 maand na de bevalling nu.
En ja dat bekken verhaal is ook pijnlijk maar je leert ermee leven ;) De ene  dag us beter dan de andere.
 
Hier was het ook binnen 2 maanden raak ? wij hebben nu afgesproken dat we niet bewust naar de vruchtbare dagen kijken. Maar gewoon doen wanneer we zin hebben :)en dan zien we vanzelf wel :)
Oeh spannend! Vanaf augustus :)
Ik merk al wel dat het gevoel van geheimzinnigheid al wel weer terug komt ?
 
 
 
Wij wouden graag voor een tweede gaan omdat we niet willen dat er bijvoorbeeld 5 jaar tussen zit en dan weer helemaal opnieuw moeten beginnen met de luiers etc. Ik heb wel lang gehad dat ik het zwanger zijn miste. Alle kwaaltjes (tot 35 weken misselijk en overgeven, ziekenhuisopname ivm nierbekkenontsteking en nierstuwingen etc) lijk ik alweer vergeten. Zal de komende periode wel weer tegen gaan vallen haha.
 
Terug
Bovenaan