Gaat de 2de bevalling altijd sneller dan de 1ste ???

Bij mij werden de bevallingen steeds korter van duur.

De 1e duurde 14 uur incl breken vliezen, daarna duurde het 5 uur  voordat ik weeen kreeg.
De 2e duurde 5 uur. vanaf de eerste wee.
De 3e duurde maar een half uur vanaf de eerste wee.

Bij mij gaat het dus steeds sneller.
ik durf niet meer aan een 4e kindje te denken. Ben bang dat deze meteen bij de eerste wee al geboren gaat worden, hahahaha!

Monique

hoi senjo

bij mijn duurde de tweede iets langer dan de eerste maar dit kwam omdat de navelstreng om de schouders zat en dit was maar goed ook.
de eerste duurde 23 min vanaf de eerste wee was nm gelijk me pers wee en de tweede duurde 46 min van af de eerste wee was ook gelijk me pers wee ik heb bij beide geen weeen gekend.door dat de navelstreng om de schouder zat duurde het iets langer dit was maar goed ook want de vk was nog onderweg en anders hadden we er alleen voorgestaan
ik ben nu 4 wk zwanger van nmr 3 en ben benieuwd hoe snel deze gaat ik denk dat ik er vanaf de 37ste week maar een kurk in doe want bij mijn komen ze er zo uitvallen hihihihihi.
succes met de bevalling de de tweede gaat echt beter dan de eerste

dikke kus angela

Ook bij mij ging de tweede sneller dan de eerste. De eerste duurde 4 uur, vanaf het moment dat de weeën regelmatig werden en goed door gingen zetten. Ik had toen wel al een dag buikpijn.
Ook bij de tweede had ik al heel de dag buikpijn, maar vanaf het moment dat ze echt om de 4 minuten kwamen, had ik binnen een uur volledige ontsluiting! Alleen bleek ze in stuit te liggen, wat we niet wisten, waardoor we op het laatste moment naar het ziekenhuis moesten. En ik het nog 3 kwartier op moest houden. Toen ik eindelijk mocht, was ze er in 1 perswee uit. Maar ik had daarna wel erg last van naweeën, omdat het zo snel was gegaan en dat was inderdaad geen pretje.

Niet altijd...

Ik hoopte ook zo dat dit waar was, want het begin van mijn tweede bevalling verliep netzo als de eerste: Ingeleid, met prostin gel, zes uur later vliezen breken. En toen kwamen de weeen op gang uit zichzelf en zes uur later was mijn eerste er. (in totaal twaalf uur, maar slechts zes uur met weeen)  Bij de tweede had ik na het breken van de vliezen geen sterke weeen, het bleef erg draaglijk en ik vorderde dan ook totaal niet. Om tien uur 'savonds was ik nog altijd 2 cm  Toen moest ik ook nog aan  het oxytocin infuus en dat was het enige dat werkte, binnen vijftig minuten was ze er dan eindelijk. Tweede bevalling duurde bijna drie uur langer dan de eerste, terwijl het hetzelfde verhaal was. Het enige verschil was dat ik bij de eerste 40+3 was en bij de tweede precies 38 weken, ze was misschien gewoon nog niet rijp.

Mijn moeder heeft er vijf gehad, en bij haar was elk kind wel sneller dan de vorige (eerste zes uur, vijfde anderhalf uur).

Tja, hier kan ik eigenlijk nog geen antwoord opgeven, aangezien de tweede bevalling al drie weken langer op zich laat wachten dan de eerste! Nummer 1 was er met 37 weken en nu ben ik 40 weken zwanger! Het wachten erop duurt in ieder geval lange rbij mij en de bevalling? De eerste was met 6 uurtjes geklaard, ik ben benieuwd....

gr. vis78

Hallo,

Ik hoor hier niet helemaal thuis, wij zijn bezig voor de 2de. Ik heb toen ik zwanger was van mijn 1ste zwangerschapyoga gehad en hier zat een dame die zwanger was van de 4de. Haar bevallingen werden juist steeds langer!
Het kan dus ook anders mar dat is denk ik eerder de uitzondering!

Hallo senjo
Nou bij mijn dochter heb ik 19 uur over de bevalling gedaan  had van af wee 1 rugween!! en de vk zij ook bij mij de tweede gaat veel sneller!! nou ik had zo iets van eerst zien dan geloofen!! nou 4 uurtjes en toen was onze zoon er  supper bevalling ging zo snel laatste 10 min maar rugween gehad ik doe deze bevalling zo weer over!! maar wel heeeeeel veeeeeeel last van naweeeeeen ook geen pretje, nou sterkte groetje klaudie

Terug
Bovenaan