Gaat dit bij jullie ook zo????

Hier is het op het moment zo dat wanneer papa thuis is dat mama dan heeft afgedaan . Eerder als er wat was dan kwam ie bij mama en was papa vooral erg leuk om mee te spelen of om snoepjes aan te vragen haha. Nu is het zo dat ie voor ie naar bed gaat bij papa wil "hangen" en alles gedag gaat zeggen met papa. En voorheen was het altijd met mama.

Ik trek het me verder niet aan hoor want heb m overdag genoeg voor mezelf haha en ik denk dat t een fase is (en anders maar niet) maar was ff benieuwd of dat bij jullie ook zo gaat.

xx Elly mv Yari

Hallo Elly,

Bij ons gaat het ook zo hoor!!
Rebecca heeft niet echt een duidelijke voorkeur, de ene dag is het papa en andere dag mama. Maar het kan zelfs per uur verschillen. Soms wil ze door papa naar bed gebracht worden en dat kan dan ook. Hij heeft haar dan verschoond en pyjama aangedaan en gaat slaapliedje zingen, maar dan moet mama ineens komen. En als ik haar dan in bed ga leggen, moet papa weer een deken over haar heen doen.
Gek worden we er soms van...want als we niet naar haar luisteren schreeuwd en gilt ze de boel bij elkaar. Ze test ons op het moment erg uit op die manier en daar geven we niet veel aan toe.
Liefst wil ze alles zoals zij dat wil en dat kan nu eenmaal niet.
Dus is het weleens een geschreeuw hier van haar kant uit, omdat ze echt boos en verdrietig is, als het even niet zo gaat zoals ze dat wil.
Het is heel gezond als ze een periode aan de een meer hechten als aan de ander, dat hoort er echt bij. Alleen het gevoel dat het je geeft is niet altijd leuk en voelt erg ondankbaar. Heb je een hele dag voor haar/hem gezorgd en dan komt papa thuis en mama is als lucht. Je kindje doet dit niet express, maar hoor bij zijn/haar ontwikkeling.

Groetjes, Marianne

Ik dacht ook wel dat t bij de leeftijd hoort hoor maar ik wilde ff zekerheid haha. Wat kun je dan soms een onzekere miep worden he.

Hier is t ook niet zo dat wat hij wil gebeurt hoor maar we vragen m altijd na t voorlezen wil je bij papa of bij mama alles gedag zeggen? en dan kiest ie de laatste tijd dus voor papa. Maar ik moet m idd onderdekken en ach het maakt me ook niet zoveel uit hoor. Als ik zie hoeveel kusjes en knuffels ik per dag krijg van dan ben ik ook weer blij haha

xx Elly mv Yari

Hier ook hetzelfde
papa is hot!!!!!!!!!
Vond het in het begin ook heel erg moeilijk omdat ik altijd voor en na was bij haar.
Maar is natuurlijk veel beter zo voor haar maar ook voor ons.
Ik krijg ook nog steeds genoeg kusjes hoor
Dus heb me er gewoon bij neergelegd

Liefs Ilse mv Danique en Fay

Hier is het mama...
Als ze auw heeft gedaan en papa wil troosten, neeee mama doen!!

vanmorgen wilde mijn man haar aankleden, ik was zelf ook nog aan het aankleden. nou tranen met tuiten want: mamaaaaa doen!!!
Wij geven hier geen gehoor aan, want papa moet ook gewoon aankleden hoor.
lijkt idd wel een testfase...

ze probeerd nu met alles uit te testen, treuzelen met het naar bed gaan! met eten..
heerlijke fase...NOT
hahahahaha

Wie weet is het over een tijdje: papa doen!!!

Hier werkt het zo: Sophie gaat jammeren/zielig doen bij de andere ouder dan diegene die haar iets verboden heeft hahahaha. Dus: als ik zeg dat ze geen snoep/koek/tv/ of vul zelf maar in wat krijgt, gaat ze zielig doen bij haar papa (als die in de buurt is natuurlijk). En vice versa, wij hebben echt een kleine dramaqueen/uitgekookte tante in huis hoor

maar eigenlijk heeft ze geen echte voorkeur verder.

Gijs daarentegen heeft járenlang een voorkeur gehad voor zijn moeder, écht tegen het pijnlijke aan voor mijn man zo af en toe. Alles moest mama doen, als hij wakker werd en hij zag papa ging hij al huilen zo ongeveer. Maar goed, ook dat gaat gelukkig over en de afgelopen jaren zijn het de dikste vriendjes, maar mama blijft wel heel speciaal voor mijn kleine mannetje (zucht).

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan