Gaat dit wel goed......?

A

Anoniem

Guest
Hallo mama ´s!!

Ik begin mij af te vragen of Meike niet erg laat is met alles.

Haar zus 29-05-04, kroop met 8 maand en liep met 12 maand. Zij was voorlijk, zoals het cb het noemde.
het is ook een pittige meid, kwebbelt goed, ontwikkelt zich goed op peuterschooltje, noem maar op, alles positief.

Meike zit nog niet, 12-07-07, dwz als ik haar op de grond zet strekt zij zich direct met alle gevolgen van dien. Ze houdt haar hoofd keurig, als zij zich omdraait is ze nog in evenwicht.

Een voorbeeld, eten van een lepeltje heeft zes!!!! weken geduurd. Zij kokhalste alsof het haar lieve lust was. Het cb lachte erom en vertelde over de reflexen van baby ´s en die van Meike waren hardnekkig aanwezig.........

Ik denk dat doordat zij met 5 maand ziek werd, rsvirus, zich langzamer is gaan ontwikkelen. Zij heeft daarna zoveel dingetjes gehad, bronchitis, oorontstekingen, luchtwegeninfecties, zomaar koorts.
Maar ze heeft nu ook al negen!!!!!!!! tanden, de eerste kwam met drie maanden. Zij lijkt daar niet veel last van te hebben, maar toch...

Volgens mij heeft ze gewoon geen tijd gehad voor alle andere dingen, of is dit heel gek allemaal??

Of zit ik mij druk te maken om helemaal niks en moet ik de twee meiden niet vergelijken (doe je onbewust toch want dat is mijn ervaring denk ik).

Nou ja, volgende week naar cb en maar eens voorleggen.

Wie herkent dit?? Stephanie misschien?? Had jullie zoontje ook niet het virus gehad??

Ik ben benieuwd wat jullie vinden

Groetjes Renske

Hoi Renske

Tess heeft ook  het rs-virus gehad toen ze bijna 5 maanden was en daarna is ze een beetje blijven kwakkelen. Op dit moment zit ze ook weer aan de antibiotica en heeft ze ventolin.

Vergeleken bij haar broer is ze ook met sommige dingen wat later maar ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft.
Als je er erg bezorgd over bent waarom ga je dan niet een keer naar de huisarts om erover te praten. Ik heb wel het idee dat ze daar soms meer weten dan op het cb.

Vergelijken blijf je doen ook al weten we dat je dat niet moet. Blijf er niet mee zitten maar doe er wat mee. Misschien zit je je zorgen te maken om niets en als er wel wat zou zijn dan weet je dat in iedergeval.

Succes ermee
Liefs sandra

Hoi Sandra,

je hebt gelijk, ik ga daarna meteen door naar de huisarts. Ja kwakkelen en ventolin soms zes keer op de dag.

dat kan ik best hendelen hoor als ze maar slaapt s ´nachts.....

Wij hebben ons ook veel zorgen gemaakt om haar. Ook omdat je iedere weer bang bent voor iets ergs of vervelends. Ik moet zeggen dat het op dit moment best lekker gaat.

Liefs Renske

hoi!
Milo heeft inderdaad ook RS gehad en is erg vaak ziek geweest (echt een creche kind). Hij heeft al de 6e ziekte gehad, Voet-Mond en Hand-zeer, vele malen koorts, etc etc. Dus daar kan het echt niet aan liggen. Milo is van 14-8-06 en gaat al een tijdje zelf zitten, hij trekt zich overal aan op en doet pogingen tot langs de meubels lopen. Lopen aan onze handen doet hij al heel erg geod sinds hij 8 maanden is. Ik zou het dus echt niet op het virus gooien, maar puur op het feit dat elk kind zich anders ontwikkeld. Lior was bijvoorbeeld heel erg langzaam qua lichamelijke ontwikkeling maar is een wonder qua taal. Ik verwacht dat Milo daar weer langzamer in zal zijn. Maar als ze 3 zijn zie je al die verschillen echt niet meer!

Wat ik je wel wilde vragen; je zegt dat je soms 6 keer per dag ventolin geeft?? Die troep is echt niet goed voor ze, ik kijk het altijd zo lang mogelijk aan, als hij echt gaat piepen dan gebruik ik het pas en dan 2 keer per dag. Hoor je het verschil tussen verkoudheid en astma? Ik zou het zeker niet zo vaak gebruiken, het zijn allemaal hormonen en daar gaat ze zich echt niet beter door voelen! Wij merken het altijd enorm; hij voelt zich echt niet lekker in zijn vel door dat spul. We hebben het nu ook al erg lang niet meer gebruikt, ondanks dat hij nu verkouden is en een beetje roggelt kijk ik het liever even aan en ik geloof dat het vanzelf minder wordt.

Over de ontwikkeling zou ik me geen zorgen maken, je zou het altijd nog even kunnen vragen bij het cb, maar over de ventolin zou ik je willen aanraden om het vooral niet zo vaak te geven...

liefs Stephanie

Hoi Stephanie,
wij hadden begrepen dat deze Ventolin geen troep was. De onderhoudspuf daar zit prednison in en dat is juist de troep. De ha stelde voor om Meike verder te gaan onderzoeken op haar luchtwegen, daar zien we nou weer geen noodzaak in.

Het is goed om te lezen dat jullie zoontje zich ´gewoon ´ ontwikkelt (meike ook hoor).

Het kan goed zijn dat zij er nog niet aan toe is, staan, kruipen enzo. Het komt wel dat weet ik maar het verschil met haar zus is zo groot dat ik wat twijfels kreeg.

Bedankt voor je reactie, hier heb ik wel wat aan.

Liefs Renske

Hoi,

Vraag het idd na. Onze zoon was ook erg traag met alles. Het CB wimpelde het weg. Totdat hij bijna 16 maanden was, en nog niet zelf ging zitten. Hij bleef wel zitten als je hem neerzette. Verder deed hij weinig. Ook praten schoot niet echt op. Maar ik 2 weken tijd ging hij zelf zitten, kruipen,  trok zich op en ging lopen.

Achteraf bleek er iets mis te zijn. Hij blijkt epilepsie (heel milde vorm van kinderepilesie)  te hebben. Dit verklaarde zijn trage ontwikkeling ook. Inmiddels is hij 4 jaar. Hij heeft zijn ontwikkelingsachterstand ingehaald met een beetje hulp van logopedie en extra hulp op de peuterspeelzaal. Hij zit op een gewone basisschool, en kan prima meekomen.

Het hoeft nog niks te betekenen op deze leeftijd, maar misschien heeft jullie dochter gewoon een beetje hulp (kinderfysio of iets anders) nodig.

Sterkte!
Groetjes, Cathy

PS: de rest van het verhaal staat onder : Vreemde schokjes??

Cathy

Hoi Cathy,

je verhaal en ook boodschap is duidelijk. Mijn man vindt het minder dan ik het vind.
Ze is nog jong en ik heb geen sterk gevoel daarin maar wel twijfels....

Ik moet woensdag naar cb daar zie ik de vk en de arts.
Ik leg het ze wel voor dat ik twijfel over haar ontwikkeling, haar reactie op zitten vind ik vreemd. Zodra ze op de grond wordt gezet strekt ze direct terwijl ze op de bank of op een stoel gewoon los zit.
Als je haar ziet schat je haar wel drie maanden jonger, echt een baby nog terwijl ze 12 juli een jaar wordt.
Haar zus is klein en ook heel fijn maar de uitstraling vertelde je echt wel dat ze al echt zo oud was.

Nou ja, misschien beren op de weg, misschien niet........

Groetjes Renske

Terug
Bovenaan