Gaat dit wel goed......?

Bij het CB hebben ze een schema met richtlijnen in de map van je kindje staan. Gewoon eens vragen of je die in mag kijken en dan zul je zien dat jouw kindje niet traag is , maar andere kindjes waarschijnlijk heel erg snel. Wij hebben een zogenaamd snel kind, en ik vond het al gek dat ie nog niet liep.... Totdat ze daar dat schema lieten zien met aangekruist wat ie allemaal al doet wat ie nog niet hoeft te doen volgens hun.... Lag dus aan mij, hahhahaha!   Nou zijn die schema's waarschijnlijk net zo'n aanfluiting als het CB zelf soms, want elk kindje doet de dingen toch op zijn eigen tempo, of ze er nu een reden voor hebben of niet, toch? Maar het laat wel kort zien wat er ongeveer zou kunnen gebeuren bij welke leeftijd.

-X- Marieke

Hoi Renske,

Ieder kindje ontwikkelt zich in zijn/haar eigen volgorde en tempo. Vorige week met sporten hadden wij het er  nog over. Vertelde een man dat zijn oudste dochter liep met de 11 maanden en de jongste pas met 22 maanden. Hij heeft 3 kinderen en de ontwikkeling van alle drie is heel verschillend geweest. Ik zeg altijd maar zo, als ze 18 zijn kunnen ze alles. En als er echt wat aan de hand is, dan zien ze dat echt wel, ook op het CB.
Bij kennissen van vrienden van mij snapte het kindje totaal niet wat het met een lepeltje en fruit of groente moest. Die deed er helemaal niets mee, ook niet proberen door te slikken of weer uit te spugen. Die liet het maar gewoon in zijn mondje zitten. Dat kindje blijkt nu inderdaad een verstandelijke handicap te hebben.
Tijs ontwikkelt zich lichamelijk vrij snel. Hij is nu net 10 maanden en loopt inmiddels rondjes langs de tafel, stapt dan over naar de box enz., hij kruipt, gaat staan, bukt om dingetjes van de grond op te pakken. Maar hij heeft nog 0 tanden. En eten heeft bij hem ook lang geduurd voor het zonder kokhalzen en mopperen erin ging. Maar dat gaat gelukkig sinds een maandje nu ook goed.

Maar als je je er zorgen om maakt. Bel eens de huisarts en maak er een afspraak.

Groetjes,
mama van Tijs

Vanmiddag uitgebreid met een vriendin erover gehad. Ik merk dat ik heel dubbel ben, aan de ene kant heb ik zoiets van het komt allemaal vanzelf en aan de andere kant vind ik haar reactie op het zitten apart.
Dat ze zicht op het moment dat haar kont de grond raakt zij zich strekt, terwijl op de bank, je schoot, een stoel, loopstoel en op de fiets geen  enkel probleem oplevert.

Maargoed, zoals ik al eerder schreef woensdag as naar cb en leg ik het voor. Ik zal vragen of ik het lijstje eens mag zien, kijken of ze een beetje in de buurt zit.

Weet je, je sjouwt ook de hele tijd acht kilo mee. haar even op de grond zetten is er dus niet bij.......
Maar dat is niet het belangrijkste.

Lieve mama ´s bedankt voor jullie reacties, het maakt veel uit over hoe je ergens over kunt denken.

Liefs Renske Isa&Meike

Terug
Bovenaan