Gaat hij echt vreemd??

<p><span style="font-family: 'Trebuchet MS', 'Helvetica Neue', Helvetica, Tahoma, sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0);">Hi! Ik ben moeder van 2 dochters ( 6 & 5 jaar) en op 23 augustus hebben wij een zoon in ons gezin mogen verwelkomen. Mijn vriend woont enkele dagen in de week in Amsterdam voor zijn werk. Daarnaast volgt hij een studie in Amsterdam. Wij wonen 85 km van Amsterdam. Ik heb een eigen onderneming. En daarnaast nog druk met andere projecten. Zoals jullie zullen begrijpen hebben we een druk leven en weinig tijd voor elkaar. Recent heb ik een sms bericht ontvangen waarin staat dat mijn vriend mij meerdere keren bedrogen zou hebben, tijdens de zwangerschap maar ook ervoor en nog steeds. Hij ontkent dit. Moet ik hem geloven? Hoe moet ik hem vertrouwen als hij 3 nachten per week in zijn eigen studio verblijft? Het maakt mij onzeker. Wat zouden jullie doen? liefs. Karlijn</span></p>

Hoe was jullie relatie voor dat sms’je? Had je ooit al twijfels? En heb je nog contact gehad met de zender van het sms’je?

We wonen al meer dan een jaar de helft vd week apart. Onze relatie was wel in een sleur terecht gekomen. Ondernemerschap, gezinsleven en een lockdown. Het legt nogal druk op een relatie. 

Ik heb het nummer gebeld. Er wordt niet opgenomen. Ik heb geen idee van wie dit bericht afkomstig is 

Wat is je eigen gevoel tav dat bericht? Ik heb zelf bijv veel (100%) vertrouwen in mijn vriend en zou eerder denken dat iemand hem ergens mee zou willen pakken dan dat het serieus waar was. Als ik bij m’n ex zo’n type sms had gehad was ik waarschijnlijk gaan grasduinen in z’n mail / social media en had ik via z’n digitale inlog mobiele provider bekeken welke herhaalde contacten hij had. Dat laatste is zeker niet gezond, maar dat was de relatie ook niet.

Als je het niet vertrouwd; Misschien reageert de persoon wel op sms’jes als je vraagt om meer info? De persoon kent jullie situatie blijkbaar wel zo goed dat hij/zij weet dat je zwanger bent?

Je kunt zo weinig met dat sms’je. Het kan iemand zijn die iets tegen je partner heeft, of tegen jou heeft (of gewoon een gek die het leuk vindt om onrust te stoken) of het kan de waarheid zijn… ik denk dat jij de enige bent die dit het beste zou kunnen duiden.
Nog los van dat sms’je en los van wel of niet vreemdgaan; jullie willen beide wel investeren in de relatie om die weer wat te verbeteren? Is dat elders wonen nog veel langer nodig?

Mijn gevoel is compleet in de war. Waarom zou iemand dit bericht sturen? Klopt het; waar rook is, is vuur? 

Hij is ergens anders gaan wonen omdat hij niet meer elke dag meer dan een uur wil rijden naar het werk. Maar komt vaak pas op zaterdag weer thuis.
Ik wil vechten voor hem. Hij is een hele lieve vader. Mijn eerste liefde.. hij was 18jaar Ik was 20 jaar. Toen we een relatie kregen. We hebben 3 prachtige kinderen. Onze zoon is pas 9 weken. Dit wil ik niet zomaar opgeven. 

Je moet vooral je gevoel volgen en niet blind afgaan op het sms'je. Als jij al niet weet wie de afzender is, hoe weten ze dan wie jij bent? In
Maar ik snap dat je wel wilt weten wat hier achter steekt. Als je het nummer opslaat in je telefoon, kun je in Whatsapp de foto (en vaak naam) van de persoon zien. En heb je al eens gebeld met een andere telefoon? Of anoniem? 
Sterkte en succes!

Dank jullie wel! Het is lastig. Ik wil hem zo graag vertrouwen.. 
In het sms bericht stond persoonlijke informatie waar ik uit kn opmaken dat degene mij persoonlijk kent. Waarom dan toch anoniem? Ze zegt dat ze mij wil waarschuwen. Maar waarom nu? 

ik heb zoveel vragen. Met mijn vriend kan ik er moeilijk over praten. Die zegt dat ik het niet moet geloven en niet druk om moet maken. 

Is het logisch dat hij pas op zaterdag thuis komt? (Is dat nodig omdat z’n werk heel laat eindigt?). Het lijkt me wel erg lastig om jarenlang op deze manier een relatie te onderhouden. Ook niet leuk voor jou en je kinderen. Zo komt er ook veel last op jouw schouders.
Een vriend van me woonde 1,5 uur van z’n werk maar reed jarenlang op en neer dagelijks. En een andere vriendin idem. Dat is niet ideaal, maar met een gezin lijkt me dit ook niet ideaal. Ik begrijp zelf niet zo goed dat je liever jarenlang grotendeels gescheiden van elkaar woont ipv een andere baan te zoeken. Of samen elders te gaan wonen. Maar daar kunnen hele logische redenen voor zijn die voor jullie werken. Geen mens is hetzelfde en ook geen mens heeft dezelfde behoeften.

Misschien helpt het als hij toch iets minder vaak elders is? Bijv 2 nachten ipv 3?

Als je het gevoel hebt dat het nu niet helemaal lekker zit in de relatie (sleur of wat dan ook) is het in ieder geval goed om daarover te praten. Ervaren jullie dat beide? Wat kunnen jullie daaraan doen samen? En na dat type gesprek en eventuele acties misschien nog met een relatietherapeut erover praten. (Dat laatste natuurlijk als ultimum remedium; eerst kijken of jullie zelf weer die teugels in handen kunnen nemen).

Terug
Bovenaan