gastouder of kinderdagverblijf?

Hey dames,

Wij hebben een gastouder thuis. We hebben hiervoor gekozen omdat het KDV om 18;30 uur sluit en het wel eens voorkomt dat we onze dochter dan niet kunnen halen.
Ik ben echt SUPER tevreden met onze gastouder!! Het is echt ZO handig. Ze komt binnen en wij gaan weg..... we hoeven onze dochter dus niet weg te brengen en op te halen. Stel dat ze slaapt als wij haar komen halen..... dan moeten we haar dus wakker maken. Daar hebben we nu helemaal geen last mee. Ze is in haar eigen omgeving, dat vind ikzelf ook wel prettig, en ze krijgt genoeg aandacht. Wat wil je nog meer!?
Het gastouderburo doet een goede screening voordat je zelf contact met de gastouder krijgt. En daarna kun je natuurlijk altijd kijken of het klikt. Wij hadden niet echt veel keus (de gastouder die we nu hebben was de enige die had gereageerd op onze advertentie), maar we hebben het zeker getroffen.

Ik zou echt iedereen een gastouder aanraden.

Liefs Trudi (mama van Jasmijn 12-02-2008)

Ik denk dat het heel veel uit maakt of het klikt tussen jou en de gastouder en of de gastouder in de zelfde lijn als jij de dingen doet (opvoeding, schema, etc). Maar dit geldt uiteraard ook voor het kdv. Hier kunnen ook leidsters tussen zitten die het niet doen zoals jij dat wil.

Bij beiden geldt dat het bespreekbaar moet zijn en dat de gastouder of leidster open moet staan voor verbetering. Als dit het geval is maakt het niet uit wat je kiest. Jij moet je goed voelen bij de keuze die je maakt. Dat is het aller maar dan ook aller belangrijkste. Als jij je er goed bij voelt, voelt je kind dat ook en is het makkelijker voor de 'oppas' of 'juf'.

Dus, volg je hart: er is er niet één beter of slechter!

Groetjes
  Jeske (mv Ilse, 2 jaar, en Stan, 6 maanden)

Ps. mijn kinderen gaan naar een gastouder

Mijn kinderen zoon van 4 en dochter van 7 maanden gaan ook naar een gastouder.

De oudste brengt ze naar school en ze zorgt de 2 ochtenden dat ik werk heerlijk voor onze dochter. Ik ben zelf ook van mening dat er toch meer aandacht is bij een gastouder dan op een kdv.

Onze zoon vind het geweldig naar school te worden gebracht door haar, en onze dochter haal ik er   tot nu toe elke keer lachend op!

Succes met je keuze.

Groetjes,

Suus

hey meiden.

bedankt voor jullie reactie.

ik ben dus gisteren avond naar de gastouder geweest en ze is geweldig!!!!!!!!!!
zo lief, en qua opvoeding zaten we eigenlijk ( zover we dat nu hebben besproken) op 1 lijn.
ik heb er een goed gevoel over.
nu heb ik echt zo iets van: waneer kan ik weer aan het werk.
ze gaat dan dinsdag en woensdag oppassen. ze vond het beter voor nathalia om het 2 dagen achter elkaar te doen.
qua kosten, kost het me bijna niets. moet 25 euro betalen per maand (toeslag er al af)
en luiers, eten enz koopt zij allemaal.
haar huis is heel groot, en echt een speelparadijs!

gisteren was er nog een oppaskindje bij haar, een jongetje van 8 maanden.
we hadden nathalia en hem bij elkaar neer gezet en dat jongetje ging haar helemaal kusjes geven hahahahaha
moesten we wel erg om lachen.

nou meiden nogmaals bedankt.

liefs, do

Terug
Bovenaan