Gastouder

Ik weet niet of het mag. Maar ik snap wel heel goed dat je dit niet fijn vindt eigenlijk... Dat zou je zelf denk ik ook niet doen. Maar ik weet niet of dit niet mag en ook ergens is vastgelegd. Kun je dat niet vinden in de regels waar een gastouder aan moet voldoen? Misschien mag het wel, maar dan nog snap ik je goed dat je het niet fijn vindt.
 
Ik vind het heel gek dat ze dit niet eerder heeft aangegeven, anders had je nog voor een andere gastouder kunnen kiezen bijv.

Heb je ook te maken met een gastouderburo die voor je bemiddeld heeft? anders kun je daar navragen hoe het verzekerings technisch in elkaar steekt.

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat dit een onaangename verrassing is, een ritje van 2 keer 10 min of 2 keer 1 uur is wel een heel verschil…

Wij hebben straks ook een gastouder en alles van te voren besproken. Vooraf aan de opvangperiode hebben we ook nog een officieel koppelingsgesprek om duidelijke afspraken te maken m.b.t. Halen / brengen en de verzorging van ons kleintje.

Ik hoop dat je eruit gaat komen, zou wel even aangeven dat het niet handig is dat dit zo laat wordt aangegeven…
 
Hmm lastig. Ik zou dit ook zeker van tevoren willen weten. Ik ga ervanuit dat dit wel mag, als ze zelf haar kinderen moet halen doe je daar weinig aan. Vriendin van me is ook gastouder en moet ook elke dag om 8.30 en 14.00 haar kinderen halen, de gastouderkindjes gaan dan mee natuurlijk. Maar dat is een wandeling van 2x10 minuten en ouders weten dit natuurlijk van tevoren. Een rit van 30 minuten met de auto heen en weer is natuurlijk wel wat anders...

Mijn eigen kinderen gaan ook naar een gastouder, maar ze is al 50+ en heeft geen kleine kinderen meer op school dus wij hebben dit probleem niet.

Is je gastouder aangesloten bij een gastouder bureau? Dan zou ik eens contact opnemen hierover wat hierin de regels zijn. Het is sowieso slecht dat je het niet van tevoren wist, maar er zit ook verschil in een wandeling van 10 minuutjes naar school of een lange autorit, als je het mij vraagt..
 
Ik heb het met het Gastouderbureau besproken en hij vindt alleen in de regels terug dat de baby in een goedgekeurd autostoeltje moet zitten en dat een kindje van die leeftijd niet langer dan 2 uur per dag hierin mag. Maar hij snapt wel dat de gastouder dit had moeten communiceren tegen ons. De gastouder daarentegen blijft erop terugkomen dat ik zelf toestemming heb gegeven voor vervoer per auto. Als ik dit eerder had geweten dan had ik nooit bij haar een contract getekend.
 
Ja dan heb je toestemming gegeven, dus 'mag' het. Maar het is zeker niet netjes van haar dat ze dit niet van tevoren verteld heeft. Echt niet netjes.
Misschien maar eens op zoek gaan naar een andere gastouder als ik het zo hoor. Het klinkt alsof het niet lekker loopt..
 
Ik vind dit wel raar hoor, dat het niet van tevoren gezegd is. Volgens mij is zij ook degene die de wipstoel op de bank zet? Dan zou ik dat ook aankaarten. Is echt onveilig en eerlijk gezegd veel te veel in die houding als ze ook al 2u in autostoeltje moet...
 
Terug
Bovenaan