Gastouder

Oei..iedere keer totaal 2 uur in de auto zitten zou voor mij wel een reden zijn om uit te kijken naar een andere gastouder/kdv. Misschien zou het wel mogen, geen idee, maar zelf zou ik me daar niet prettig bij voelen. Ook omdat ze dit niet eerder genoemd heeft naar je.

Klinkt alsof de gastouder niet duidelijk is naar jullie toe. Als ze daar niks mee doet, maar het maar blijft afschuiven op het contract wat je getekend hebt, kun je misschien beter op zoek gaan naar een andere gastouder. Je hebt een maand opzegtermijn. Of als je eerst nog een proeftijd hebt en daar nog inzit, dan kun je sneller daar weg.

Zou het ook niet fijn vinden als m'n kindje elke keer dat ze bij de gastouder is zolang in de auto moet zitten. Mijn dochter is 1x met de gastouder in de auto geweest om naar een kinderboerderij te gaan. Maar ze vroeg wel van tevoren of we dit goed vonden.

Bij het tekenen voor vervoer zou ik denken om af en toe ergens naartoe te rijden maar niet een dagelijkse rit van 2 uur. Dit vind ik heel onrustig voor je kindje, hoe doet ze dit met slaapjes. Ik vind het echt niet kunnen dat ze dit vantevoren niet verteld heeft en zich nu achter het contract verschuilt. Bij het ophalen van andere kids denk ik aan een wandeling naar een school in de buurt niet aan een hele autorit. Ik zou dit zelf ook niet doen met broertje/zusjes dus zou het bij de opvang ook niet willen. Ik zou per direct een andere opvang zoeken.

Klinkt niet heel fijn. Ik zou opzoek gaan naar een andere gastouder. Bedenk dat 2 uur een autozitje best lang is. Zit ze dan ook nog in een wipstoeltje? Hoe zit het met voedingen en slaapjes? Ze is echt nog heel klein. 
Ik ben zeven jaar gastouder geweest aan huis met twee gezinnen (vijf kindjes). Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets niet overlegt. 

Ik ben zelf gastouder... En dit gaat altijd in overleg met de ouders. Bij mij word het zelfs opgenomen in het contract..
Naar mijn weten mag dit absoluut niet zonder overleg.

Is je gastouder ook aangesloten bij een gastouderbureau? Anders kun je daar altijd eens vragen.

Ik ben ook gastouder en heb een formulier die ouders moeten invullen als ze toestemming geven voor het rijden in de auto. Daarnaast vind ik dat je als gastouder zoiets echt duidelijk moet communiceren, het is niet zomaar iets twee uur op de dag in de auto!

Een baby mag in totaal maar twee uur in een niet-rechte houding. Dus autostoel, wipstoel, kinderwagen, etc. De kromme houding is niet goed voor de rug. Twee uur in de auto vanwege privé dingen van de gastoptreden vind ik echt ongepast. Dat is ook tijd dat ze niet met je kindje bezig is.

Ik heb geen ervaring met een gastouder, maar op het kdv waar mijn zoontje naartoe gaat moeten wij voor dit soort dingen specifiek toestemming geven. Zo ook of we het goed vinden dat hij mee in de bakfiets, in de kinderwagen, etc meegaat. Vind het een beetje een aparte situatie als ik het zo lees in jouw verhaal. Ik zou er geen prettig gevoel bij hebben als ze dit vanaf het begin af aan niet heeft gezegd. Persoonlijk zou ik dit weigeren en een andere gastouder zoeken. Succes!

Terug
Bovenaan