gastouderopvang

Hoi, tja je moet er toch al aan gaan denken. Hoe ga ik de opvang regelen. Wij zoeken een flexibele opvang die in de avonden, en weekenden kan oppassen.
Nu een advertensie gezet en hebben nu al een reactie. Ben helemaal blij.
Ben mij ook aan het orienteren op gastouderbureau's. Zitten echt zoveel verschillen in.

Ciomamma, jij had toch een keer al wat aangegeven waar ik op moest letten, maar wilde hier een keer op terug komen. Dus hierbij

X yvonne

Hoi wat lekker zeg.
Wij willen niet dat Opa's en Oma's gaan oppassen. Vinden het fijner dat ze een keer oppassen omdat we een avondje weg moeten ofzo. Verder moeten ze lekker opa en oma blijven. Daarbij vinden wij het fijn dat ons kindje meer onder de andere kinderen is voor de ontwikkeling.

Maar zo iedereen zijn eigen keus toch!

x yvonne

hoi hoi

ene opa en oma zijn dood en de andere opa en oma willen we niet als oppas, ze zijn niet betrouwbaar of consequent

Mara is nu bijna 15mnd en ik werk onregelmatig 26 uur.

wij hebben een gastouder, nu is het probleem dat ik meer moet afnemen dan ik gebruik. Want ik moet ook betalen voor als ik eens op maandag moet werken.

Echt flexibele gastouder opvang is moeilijk te vinden, het kan wel hoor.
maar die hebben we nog niet

1 zwager en schoonzus zouden graag vaker willen oppassen maar wonen in duitsland, 1 uur rjiden dus dat is niet wat

andere zwager en schoonzus werken zelf fulltime en kunnen ook nog niet voor een kind zorgen

als ik slaapdienst heb zorgt mijn man voor haar nachts en weekenden ook.

kinderopvang biedt flexibele opvang maar dat is 2x zo duur als een gastouder. Daarnaast moet je 14 dagen van tevoren je rooster geven en dat is het, terwijl ik vaak op de dag zelf of ene dag van te voren wijzigingen krijg.
Daarbij zaten ze helemaal aan de andere kant van hengelo en mijn man heeft geen rijbewijs. dat was ook niet praktisch.

Tip: probeer overal! onze consulent van het gastouderburo zei dat echt flexibel geen optie was maar onze nieuwe consulent geeft aan dat het wel kan als de gastouder het wil

succes

Hou sweetwicca.

Ik ws al een flexibele opvang gevonden. Ik heb 2 maanden van te voren mijn rooster. En hoop een of twee dagen vast te kunnen werken.
Dus heb goede hoop
X

Ik vind het heerlijk dat ze naar mijn ouders gaan. Als ze baby zijn komen mijn ouders ze hier halen en Als ze twee zijn naar de peuterspeelzaal en ik doe dit op de oppas dag en de middag zijn ze bij opa en oma. Persoonlijk zou ik niets anders willen maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om dit zo te regelen, als mijn ouders het niet aangeboden had, was ik gestopt met werken tot ze op de basisschool zaten.

Iedereen succes om de oppas rond te krijgen.

Hoi meid,

Ik werk dus als gastouder. Zelf werk ik niet in de avonden en weekenden maar ik ken er een paar die het wel doen. Zelf ben ik wel flexibel in de dagen die ik werk. Ik heb bijv een meidje van bijna 1 die afwisselend de dinsdag, woensdag of donderdag er is. Persoonlijk wil ik wel minimaal 2 weken van te voren het rooster weten. Ook omdat ikzelf een gezin heb. Maar dit geen probleem bij jou las ik.

Waar je wel op moet letten zijn de bureaukosten! Bij het ene bureau worden deze als een klein bedrag per uur erbij gerekend. (vb: 4,50 per uur + 1,50 bureaukosten per uur) Bij andere bureau's rekenen ze een vast bedrag per maand. Hier is dat 90 euro per maand voor het eerste kind en 80 euro voor een 2e. Deze kosten kun je niet decaleren bij de belasting!!!! Het is dus een kwestie van goed kijken en zeer goed de contarcten doorlezen!!!

Veel succes meid en mocht je vragen hebben hoor ik het wel!

Liefs ciomama

Wat leuk ciomama, hoe reageren jouw kinderen er op dat er " vreemde " kinderen in huis zijn. De mijne zou het volgens mij fantastisch vinden. Wel een slim idee, zo verdien je toch je geld en je kunt de kids thuis houden en het sociale contact heb je met de ouders. Hoeveel kinderen heb je? En doe je het ook echt 5 dagen?

Terug
Bovenaan