Gatsie! Een klote weekend weg...

Hey meiden!

Ik moet ook even mijn verhaal kwijt hoor... Gert-Jan, Thomas en ik staan vandaag op het punt om naar een weekend center-parcs te vertrekken! Lekker nog even eruit voor de baby er is, nog even lekker genieten van elkaar....
Staat vanmorgen de politie aan de deur, met de mededeling dat mijn biologische moeder is overleden... Voor de dames die het nog weten: ik heb mijn moeder al 21 jaar niet gezien! Een lang verhaal heel kort: langdurig alcoholmisbruik, blabla, op mijn 10e vertrokken, hele lieve pleegouders gehad die nu mijn ouders zijn, en dus al met al: eind goed al goed!

Tot nu, Ik ben wettelijk verplicht de begrafenis te regelen van die mij onbekende mw! Alle kosten zijn voor ons, belachelijk wetstelsel! Sorry, ben er even goed ziek van hoor! Ik kan net zo goed de begrafenis van de buurman gaan organiseren voor mijn gevoel...
Ben dus nu op zoek naar notarissen en uitvaartondernemers in plaats van de auto aan het volladen! ( doet hubbie met Thomas!) Straks nog snel een notaris bellen om een afstandsverklaring en dan zou het goed moeten zijn, volgens de meneer van de politie... Ik hou jullie wel op de hoogte, maandag, als we weer terug zijn van een heerlijk weekendje ontspannen!!

-X- Marieke

PS: Voor degene die zich geroepen voelen, condoleren is niet nodig! Meeleven met deze nieuwe K*T situatie mag altijd, HAHAHHA!

Heel veel sterkte... veel meer kan ik niet zeggen... En idd ontzettend krom geregeld  Zou er ook niet om staan te springen als mij zoiets zou gebeuren tov mijn familie...
Probeer toch van JULLIE weekend te genieten, laat dat je niet afpakken!
Groetjes, Rianne en Lydia

Wat belachelijk zeg. Ik vind het echt zwaar k**** voor je.
Wat bestaan er toch rare regels in dit land.
Heel veel sterkte met het regelen

liefs pauline mv kasper

p.s ik heb zelf twee pleegzusjes die ga ik maar alvast even inlichten dat hun ook ooit zo iets te wachten staat

Wat een ROT situatie...
En ik kan je gevoel heel goed begrijpen.
Wat  zit het rechtsysteem in Nederland toch vreemd in elkaar.

Makkelijk gezegd natuurlijk maar...
Probeer er een leuk weekend van te maken, geniet lekker van Thomas en Hubbie.
Zij zou waarschijnlijk ook geen traan om jou en jullie laten.

Sterkte met de hele situatie.

Liefs, Helma mv Mirthe, Jasper en Aniek.

Hoi Marieke,
Ik zal je zeker niet condoleren. Wat is de wetgeving toch ongelooflijk krom. Soms snap ik het niet. Meid, ik hoop dat je snel een notaris hebt gevonden die je erbij kan helpen. Want om nou een begravenis te regelen voor iemand die je niet hebt gekend.....
Ik wens je wel een ontzettend leuk en ontspannend weekendje weg, dat hebben jullie zeker verdient. En maandag zie je wel weer waar het schip strandt.

Veel plezier !!!

Jolanda

Je zou bijna zeggen: wat een rotstreek heeft ze je geleverd. Maar waarschijnlijk heeft ze zelf nooit het besef gehad dat het zo in elkaar zit (heb ik ook nog nooit bij stil gestaan).   Tenzij ze een testament had, maar dat zal al wel uitgezocht zijn lijkt me.
Afstand tekenen lijkt me in dit geval een heel slimme zet, anders zit je straks met nog veel meer sores opgescheept.
Ben je enigst kind trouwens?

Grr...hoe langer ik er over nadenk hoe kwaaier ik me er om kan maken.
ZIJ heeft toch voor een kind gekozen??? Dan was ZIJ verantwoordelijk voor jou, niet andersom!!!

Ga je zelf naar de uitvaart toe?

Veel plezier met jullie weekendje weg! Geniet ervan!

Ellen mv Julian

Hoi Marieke,

Niet alleen onze naam,maar wij waren er dus zelf al achter gekomen dat wij meer dingen gemeen hebben samen.

Wat een klote situatie zeg, maar voor mij toch weer een reden om het e.e.a. op papier te gaan zetten.

Als je zo'n afstandsverklaring hebt, ben je dan niet meer aansprakelijk? Ik hoophet voor je!

Ik hoop dat je ondanks dit toch nog van je weekend kan gaan genieten!

Groetjes, Marieke

Jeetje wat een toestand!
Wel lekker genieten van je weekend hoor!

Je bericht heeft me wel aan het denken gezet, ik zit ook in zo'n situatie alleen gaat het dan om mn vader waar ik nu zo'n 10 jaar geen contact meer mee heb. Maar hier heb ik dus ook niet overnagedacht.   Aangezien hij helemaal alleen woont en verder met niemand van familie contact heeft, zal het dus ook bij mij en mn zus komen. Geloof niet dat we hierop zitten te wachten. Maar ff contact met mn zus opnemen....

Succes en sterkte!!

liefs jen mv mike

Terug
Bovenaan