Gbs bacterie gevonden 38 weken zwanger.

Hoi dames, hoop hier wat meer informatie te krijgen over gbs bacterie.

Uit de kweek gekomen dat ik en een blaasontsteking heb en gbs bacterie en 38 weken zwanger.
Zijn er hier mensen een beetje mee bekend?
Heb nu amoxiciline. En hoorde dat ik moet bevallen met antibiotica.

Maar is na die kuur amoxiciline die gbs bacterie nog niet weg? En kan het niet actief zijn en toch in je urine zitten?

Heb er vertrouwen in dat het na die kuur en na die antibiotica bij mn bevalling vast goed komt met ons kindje. Maar ben vooral nu bang dat mn water breekt en ik te laat ben met die antibiotica en het kindje al wat van heeft meegekregen.

Iemand verhalen? Ervaringen?

Hey! Ik heb toevallig met een week of 24 ook de diagnose GBS bij een blaasontsteking gekregen en ga idd eenzelfde soort bevalling tegemoet.
De risico's op complicaties bij je kleintje zijn minimaal als je met antibiotica bevalt. Mocht je twijfelen over je vliezen zou ik dit voorleggen aan je verloskundige, ze hebben mij toen ook onderzocht en gerustgesteld.
Een op de vijf vrouwen is drager van GBS, de bacterie is te vinden in de darmen en veelal ook in de vagina. Soms kruipt ie naar de urinebuis en hebben ze het over een kolonisatie. De antibiotica zorgt ervoor dat deze uitbraak weer weggaat, echter blijf je drager dus blijft de bacterie wel aanwezig in je darmen en geboortekanaal. Door de antibiotica wordt je kind via de placenta alvast beschermd en neemt de baby dan ook niet het dragerschap over.
Let gewoon goed op of je vruchtwater verliest, als je weeën doorzetten bel je meteen zodat je naar het ziekenhuis kan.
Bij mij is het zo dat ik na de bevalling 12 uur met de kleine ter observatie moet blijven. Gemiddeld als er wel een actieve GBS is tijdens de bevalling is dit al zichtbaar door (lichte) koorts bij moeder en kind. Ook is de kraamzorg alert hierop dus zorg vooral dat zij ook op de hoogte zijn.
Voor de rest schijnt alles heel 'normaal' te verlopen haha alleen gewoon heel kut dat als het onbehandeld is en je kindje wel besmet raakt het zo gevaarlijk kan zijn, dus eigenlijk heel fijn dat we het nu al weten.
Helpt deze info iets?

Je hebt GBS of niet. Wann je dit eenmaal hebt gaat dit niet weg. Mochten je vliezen eerst breken alvorens je weeën krijgt, dan gelijk naar het ziekenhuis waarbij je wordt aangelegd aan het infuus en 2x een antibiotica gift krijgt. De baby word altijd extra nagekeken door een kinderarts na de bevalling. Wellicht kun je bij je ziekenhuisopname ook weeën opwekkers krijgen omdat iemand met GBS sneller dient te bevallen dan iemand die dat niet heeft. Een keizersnede of vaginale bevalling, je kunt de bacterie niet ontwijken zeg maar. Ik heb hele goede zorg gehad tijdens en na mijn bevalling. Mijn baby en ik hebben er niets aan over gehouden

Wow thanks had denk ik geen betere uitleg kunnen krijgen dankjewel meiden. Het is nu een stuk duidelijker hoe dit in elkaar steekt.

Vind het wel even enorm spannend en mn mn gevoel schreeuwt eigenlijk dat ik het moet oplossen voordat hij ter wereld komt maar dat kan dus eigenlijk helemaal niet.

Maar super bedankt dames heb hier echt veel aan!!

Ik herken dat gevoel, ik heb me er toch een paar weken heel erg schijt onder gevoeld dat ik iets bij mij draag wat zo gevaarlijk kan zijn idd. Ook omdat ik de cijfers niet allemaal wist rondom evt. Verhoogde kansen op vroeggeboorte (zijn er niet overigens). Ik heb toen ook een consult gehad met het ziekenhuis zodat ik daar al mijn vragen gericht kon stellen ook over het verloop van de bevalling etc en dat is ook wel echt een aanrader als je nog wat vragen door je hoofd spookt :)

Ik lees hier alleen over vruchtwater verliezen. Maar onthoud ook dat je bevalling met weeën kan beginnen. Ik heb tijdens me bevalling niet gemerkt wanneer me vliezen braken. Maar de weeën waren er duidelijk.. Dacht tip het even..

Ik had ook een GBS bacterie. Bij mij was het advies om 4uur voorafgaand aan de bevalling een infuus met antibiotica te nemen. Als die 4 uur voorbij waren was er voor de baby geen extra gevaar meer.
Bij mij begon de bevalling met weeën. En heb de verloskundige gebeld toen ik om het halfuur weeën voelde. Op deze manier had ik voldoende tijd om het infuus in te laten lopen.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen ivm medische voorgeschiedenis. Mocht ik die 4 uur antibiotica niet gered hebben dan zou de baby antibiotica krijgen na de geboorte. Dit was bij mij niet nodig, omdat ik die 4 uur heb volgemaakt. Het ziekenhuis of verloskundige kan je hier ook verder over informeren. Dus mocht je vragen hebben zou ik adviseren om hen te benaderen.

Wat vervelend !
Ik had hier zelf nog nooit van gehoord , maar bij jou zijn ze hier dus achtergekomen door een blaasontsteking?
Hoe weet je anders of je deze bacterie bij je draagt ? Testen ze hier altijd op ?

Terug
Bovenaan