Gebarentaal met je baby? Jullie mening?

A

Anoniem

Guest
Wat vinden jullie van gebarentaal met je baby? Mij spreekt het wel aan, maar ik weet niet of ik er om en nabij de 100 euro voor over heb om een workshop te volgen.
Mijn vriend zei meteen: 'doe toch eens zoals normale moeders' P'don??
Hoe zit het met jullie: zijn jullie normale moeders (die hieraan niet mee zouden doen) of zijn jullie ook een beetje ontspoord en zien jullie er net als ik wel de voordelen van in?

Hoi, stond daar niet iets over in "wij jonge ouders"? Het spreekt mij ook wel aan maar om daar nou honderd eurie voor te betalen? Misschien een beetje naief van me maar ik heb het idee dat ik zelf ook wel wat gebaren kan bedenken... maar dat komt omdat ik zelf ook veel gebaren bij het praten gebruik

ik heb het inderdaad ook gelezen. Alhoewel de eerste 2 regels. Toen dacht ik al dit is niets voor mij! Te nuchter denk ik...

Er is ook een boek, dat is alweer een stuk goedkoper dan een workshop van EUR 100. Ik ben in beginsel bijzonder enthousiast over babygebaren, maar als je het wil gaan doen, moet je de gebaren wel consequent gaan gebruiken. Dat is ons nooit echt gelukt (we proberen het af en toe weer eens) dus mijn dochter heeft de gebaren ook nog niet echt opgepikt.

Overigens kun je inderdaad net zo goed zelf gebaren verzinnen. Maar als je niet zo creatief bent of als je graag ervaringsverhalen wil lezen, is het boek wel een aanrader.

Groetjes, Marijke (die weer eens inbreekt op een forum waar ze eigenlijk niets te zoeken heeft...)

Wij gaan het zelf doen vanaf 6 maanden.
Met het boek van www.babygebaren.nl

ik ben wat dat betreft toch wel een normale moeder ja
ik ben van mening dat ik de natuurlijke gebaren van mn kindje goed genoeg begrijp en doe gewoon alles lekker op mn gevoel,niet volgens bepaalde tactieken.
maar ik wil niet zeggen dat ik het niks vind ofzo hoor!!prima als mensen ermee werken.maar niks voor mij.moest wel een beetje lachen toen ik het in wij jonge ouders las.moest denken aan dat kindje in meet de fockers

Dat is toevallig, mijn vriend zei  eergisterenavond toen we op de bank zaten. Ik zou best   wel gebarentaal willen leren en gisteren viel ineens de jonge ouders op de mat met daarin dat artikel. Toen ik dat vertelde was hij eigenlijk meteen enthousiast. Ik vind 100 euro ook wel erg duur, dus ik denk dat ik het boek maar bestel.

Groetjes,

Jessica

Ik heb meteen de daad bij het woord gevoegd en het boekje inclusief DVD besteld. Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Jessica

Terug
Bovenaan