Ik werk op een kinderdagverblijf en soms gebeurt dit ja. Heeeeeel vervelend maar het gebeurt in een oogwenk. Soms sta ik naast het kindje dat bijt en ben ik alsnog te laat om in te grijpen. Het gaat razendsnel.
Sommige kindjes bijten helaas. Dat is echt heel vervelend maar krijg je niet in 1x afgeleerd. Het is een vorm van frustratie uiten op de verkeerde manier, meestal doen ze dit als ze rond de 1.5 jaar oud zijn.
Bedenk dat de juffen dit écht niet expres laten gebeuren, zij balen er natuurlijk ook van. Ik vind het ook echt altijd heel rot om een ouder te moeten vertellen dat hun kindje gebeten is, maar helaas gebeuren zulke dingen op het kinderdagverblijf soms.
Verwacht niet dat de juf een naam gaat noemen van het kindje dat beet, want dat mag niet en het is ook totaal niet relevant om te weten wie het gedaan heeft want dan ga jij altijd denken: 'oja, dat is dat vervelende kind die mijn kind pijn heeft gedaan. Het desbetreffende kind verdient dat niet, hij doet het echt niet expres. Het is vaak een uiting van frustratie zoals ik al zei.
Kinderen doen elkaar nou eenmaal soms pijn, jouw kindje gaat in de toekomst misschien ook wel bijten of duwen ofzo, hoort erbij!