Gebeten op kdv

Mijn dochter is ook een keer gebeten bij de gastouder omdat ze speelgoed afpakte van een kind. Tandafdrukken stonden ook in haar arm. Tja, kan gebeuren. Ze heeft daarna nooit meer iets afgepakt van dat kindje haha. Ik lig er niet wakker van, ze was het zelf alweer vergeten en het hoort bij het groot worden.

Overigens hebben wij op het kinderdagverblijf waar ik werk ook wel eens een kindje gehad die beet als hij een kusje wilde geven. Dus hij bedoelde het super lief, maar beet wel andere kinderen. Een kind bijt vaak echt niet bewust een ander kind pijn te doen uit het niks!
 
Bedankt voor de berichten het stelt me enig sins gerust dat het een soort van vaker gebeurd en de leidster (had niet anders verwacht) er bij zijn en het niet zouden kunnen voorkomen.
Het klopt dat ik inderdaad de naam niet hoef en hoor te weten want onbewust kun je zo gaan denken als je het meisje ziet.
Al met al is de plek ook bijna weg. Gelukkig valt het mee.
 
 
Mijn zoontje heeft laatst een meisje gebeten omdat zij uit zijn bakje Tomaatjes pikte. Heel vervelend om te horen bij het ophalen en ik was toevallig gelijk met haar moeder. Beiden even nagevraagd hoe en wat en hoe gereageerd.
Week erna dacht mijn zoontje wel een pop van haar af te pakken en deed zij het bij hem.

Het zijn trouwens eigenlijk 2 hele goede vrienden de rest van de tijd. En beiden keren knuffelde ze 10 minuten later alweer.

Tsja.. ze zijn beiden tussen de 1.5 en 2 en waren boos. Het gebeurd en er wordt goed gereageerd door de leidsters.
 
Lastig. Ik snap dat je schrikt!
Helaas hier de mama van een pienter meisje van 2,5 dat toch af en toe bijt. Dit terwijl ze toch redelijk uit haar woorden kan komen. 
Ze weet erg goed wat ze wil, en vindt het erg lastig als spulletjes afgepakt worden. Ze heeft ook 1 kindje waarbij ze het voornamelijk doet. Dit kindje is 8 maanden ouder en fysiek sterker. (Speelt graag met spul dat zij wil hebben, pakt dit ook af. ) 
Ik beloof je dat je echt met de handen in het haar zit. Thuis doet ze het niet, dus kan er ook zo weinig mee. Wij oefenen altijd met samen spelen, samen delen.
Het KDV hier denkt wel mee en gaat een observator laten komen om te kijken wanneer het nu eigenlijk gebeurd. 
Tot die tijd raden ze het ons af om het er met haar over te hebben. Zo is het niet de hele dag hot topic.
Ps: onze dochter kon al lopen voordat ze 1 jaar oud was, is ook best groot en wordt soms ouder geschat. 
Toen ze nog geen 1 jaar oud was heeft ze in een indoor speeltuin ook een kindje gebeten. Dit kindje (van 2,5) duwde haar tweemaal om omdat ze ergens stond te spelen. Met het bijten heeft ze toen bereikt dat dat kindje er vandoor ging. Ook dat was wel even lastig. Want ja.... Bijten mag niet, maar hoe leg je dat nu uit aan een baby die zichzelf 'verdedigt'.
Als ouders ga je ook flink aan jezelf twijfelen moet ik zeggen, zit het wel goed met m'n opvoeding..?!
Voor zowel de bijtster als gebetene dus niet echt een fijne situatie. Ook het KDV vindt het hier lastig om het door te geven aan de ouders. 
 
Terug
Bovenaan