Gebeurd er al wat bij jullie? (bevalling komt er aan...)

Hoi meiden,

De meesten zitten inmiddels rond de 37 weken. Hoera, babietjes voldragen en ze mogen er uit!

Maar gebeurd er ook al wat bij jullie? En wanneer denk je dat de baby komt?

Hier rommelt het al een week of twee, het is duidelijk dat de bevalling er aan komt (want dat begint zo'n 4 a 5 weken voor de daadwerkelijke geboorte). Leuk om te merken en het maakt de laatste loodjes dragelijk.

Ik heb zelf het idee dat ik de 40 weken niet ga halen. Bij mijn eerste dacht ik er ook zo over en die kwam met 37+5. Ik ben erg benieuwd wat deze vent gaat doen.

Groetjes, Marisa

Hee hoi,

spannend he zo op het eind! Ik zelf ben nog maar 35,2 week maar het schiet inderdaad al op! Hier echter nog geen voortekenen, wel al een tijdje harde buiken als ik teveel doe maar weet niet of dat echt wat is...
Onze dochter van nu bijna 2 is geboren met 38 weken maar dat was toen een complete verassing. Toen het wat begon sochtends hadden we zo iets van hee, misschien krijgen we vandaag of morgen wel een baby. hopelijk gaat dat bij deze net zo! Beter dan dat je er echt op zit te wachten in elk geval!

Groetjes Alberdien

Hoi Alberdien,

Ik kan me er wel een beetje in herkennen. Bij onze eerste hadden we ook niet veel bijzonders gemerkt. Harde buiken (maar wel vaak en soms uren achter elkaar, een stekend en 'droog' gevoel bij m'n baarmoedermond en ik merkte dat ik weer makkelijker 'naar de wc' kon.

Ik liep op het ziekenhuis ivm pre-eclampsie de laatste dagen voor de bevalling. Ze wilden toen een inwendig onderzoek doen, om te zien of er al wat was verstreken voor het geval ze in een later stadium moesten gaan inleiden o.i.d. En toen was het van 'Je hebt al 3 cm ontsluiting!'

Ik had nog geen wee gehad, alleen harde buiken en die waren niet pijnlijk. De volgende avond braken m'n vliezen spontaan en binnen 8 uur was ze er. Ik teken voor nog zo'n bevalling!
Mijn zus heeft hetzelfde ervaren met haar bevallingen, waarbij de tweede nog een stuk sneller ging. Ik ben dus erg benieuwd hoe het deze keer zal gaan.

Groetjes, Marisa

Hallo,

hier is nog alles rustig (gelukkig) want ik ben pas 34 weken.
Al denk ik zelf dat ik ook nog wel even aan hert wachten kom. Deze week echo gehad. Daaruit bleek dat mijn plasenta matuur is. Ik verwacht dat mijn datum (24 juli) gewooon voorbij gaat zonder dat er wat gebeurt.
Maar ik kan eigenlijk niet wachten. Alles is nu klaar en ik heb het nu wel gehad met zwanger zijn. Heb een hele makkelijke zwangerschap gehad maar nu beginnen de "kwaaltjes" pas. $ x per nacht naar de wc, niet lekker slapen, pijnlijke trappen in de buik, steken door het indalen, enz...
Maar buiten dat alles .............. ik wil mijn baby in mijn arme hebben !!!! Ik heb er nu toch lang genoeg op gewacht. Maar de baby komt echt niet opdat ik het zo graag wil, dus geduld geduld en geduld.

Voor iedereen die wel al zo ver is.....   veel succes en misschien spreken we elkaar over een tijdje wwer op de forum en kunnen we babyverhalen uitwisselen.

Groetjes Jeanine

Hoi,

Hoor eigenlijk in Augustus thuis( 2 aug uitgerekend) maar dacht misschien kunnen jullie me geruststellen .
Heb sinds een week hele pijnlijke stelen in mijn vagina en een hele nare zeurende pijn in mijn onderbuik..
Is ze haar plekje aant zoeken en aan het indalen of ....??

Is echt heel naar en af en toe best pijnlijk, herkennen jullie dit?

Groetjes Pien
33.2 weken

quote: pien1985 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-06-2009 09:43:08'));

Hoi,

Hoor eigenlijk in Augustus thuis( 2 aug uitgerekend) maar dacht misschien kunnen jullie me geruststellen .
Heb sinds een week hele pijnlijke stelen in mijn vagina en een hele nare zeurende pijn in mijn onderbuik..
Is ze haar plekje aant zoeken en aan het indalen of ....??

Is echt heel naar en af en toe best pijnlijk, herkennen jullie dit?

Groetjes Pien
33.2 weken

Ja, dat komt bekent voor. Mijn verloskundige zij dat het door het indalen komt. Maar het kan af en toe goed vervelend zijn. En het ziet ook stom uit als je steken hebt bij je vagina (maar dan aan de binnenkant) en je probeerd met je hand erop de duwen op de steken minder te maken. Mijn man lacht zich kapot als ik weer met mijn handen tussen mijn benen loop.
Maar maakt je niet druk. Hoort erbij.

hallo dames,

ik ben morgen 38 weken en vind het allemaal erg spannend.
ik heb al 2 kinderen maar ik weet niet wat ik kan verwachten.
dit is voor mij allemaal nieuw,bij de oudste ben ik ingeleid en bij de jongste was het een keizersnee.
ik merk wel dat er van alles gebeurt in mijn buik.
harde buiken komen en gaan en vooral s'avonds zijn ze erg aanwezig.
verder merk ik dat ik al een paar dagen een zwaar gevoel heb onder in de buik,het voeld alsof je nodig moet voor een grote boodschap en of mijn blaas gevuld is met een stuk beton(herkent iemand dit gevoel??)

ik slaap al bijna niet meer en mijn ribbenkast voeld blauw,maar verder probeer ik nog vanalles te doen en   te genieten van de laatste dagen...

groetjes sabrina

Jullie maken mij wel nieuwsgierig. Hier nog zo één voor wie het allemaal nieuw is maar wel al een zoon van ruim twee-en-een-half heeft rondhuppelen. Hij kwam met onverwacht met een KS dus ik heb ook nooit weeën of voortekenen meegemaakt.
Ben zo benieuwd... maar voel weinig nieuws. Hoewel, als ik heel graag wil dan voel ik zo nu en dan een steekje in de buurt van de baarmoedermond. Maargoed, ben 34.5 weken zwanger... dus het hoeft nog niet, blijf nog maar lekker zitten beebje!

Terug
Bovenaan