gebeurt inknippen echt zo vaak??!?!

Hallo dames!
Ik ben zo iemand die niet opzag tegen de bevalling maar toch stiekem wel wat bang was voor in te scheuren of voor een knip.
Toen de kleine op mijn buik lag, zei de vk dat we toch echt even naar het ziekenhuis moesten omdat ik een subtotaal scheur had.. Totaal niks van gemerkt tijdens de bevalling!!! Je onderkantje is totaal verdoofd volgens mij want ik het het echt niet gevoeld. Je kunt maar aan een ding denken en dat is dat je kindje eruit moet..
Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat!!
Succes!

Klopt! Je merkt helemaal niets van inscheuren! Ik was alleen maar met persen bezig en toen mijn dochter op mijn buik lag zei de Gyno dat ze moest hechten, ik was helemaal verbaast dat ik een beetje was ingescheurd, merk je echt niets van!
Ik begrijp de angst, toen ik moest persen durfde ik niet helemaal, ik was bang voor scheuren of knippen, de verlosk stelde mij gerust dat het echt wel past en lukt!
En bovendien moet je daar helemaal niet aan denken tijdens persen want je moet alles geven!!!!! Je wil toch geen tang of vacuum bevalling dus Go Girls PERSEN!!!!
Liefs Saskia mv Carmen 7-1-07

hai,

Ik geloof iedereen die zegt dat je het écht niet voelt, het knippen of inscheuren...
Maarrr, het lijkt me zo'n bummer, dan is je kindje er en dan moet je nog worden gehecht...En dan afgezien van de dagen erna??!! Met plassen en zitten, het lijkt me niet zo prettig en t doet nu al zeer... (ik bedoel-hechtingen doen altijd pijn, in handen, kaak of waar dan ook en je vlees is dan zowiezo heel gevoelig)

Dit is het enige waar ik tegenop zie...

Ik kreeg nog wel een tip van de haptonome- zorg dat je man (of vriendin) erop toe ziet dat je wél wordt verdoofd, met hechten, want er schijnen nog steeds vk's en artsen te zijn die dat niet doen...

bedankt voor jullie reacties.
ik ben inmiddels dinsdag bevallen en zonder knip of scheur!!ik was zo blij.ik heb wel honderden haarscheurtjes in mn schaamlippen.daardoor is plassen een hel.die scheurtjes zou ik niet gehad hebben als ik geknipt of gescheurd zou zijn,maar doe mij maar dit!ff flink zalven en doorbijten en na 4 dagen zou het beter worden zei mn kraamverzorgster.
groetjes kari
boas 30-01-07

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!
En misschien een tip(als je dat al niet doet), plassen onder de douche!!!
Ik had wel een knipje, (2 hechtingen) en onder de douche plassen was veel prettiger dan gewoon op het toilet.

Gr. Kar

hihihi heb je je voor niks bang gemaakt. GEFELICITEERD!

Maarre die knip voel je  niks van en van het hechten erna ook niet want die kleine ligt dan op je buik en daar ben je veel te druk mee. De dagen erna is wel vervelend maar ook dat gaat weer over. Maar als het zonder kan dan liever zonder natuurlijk.

Voor diegenen die opzien tegen de bevalling. Ik was er ook zo een en heb een hele fijne bevalling gehad. Tuurlijk doet het pijn maar als je goed voorbereid bent weet je wat er gaat gebeuren en waarom. Dan hou je het ook beter vol.
Nu had ik wel mazzel want het duurde niet heel lang enb er gebeurden geen onverwachte dingen. Ik vond douchen fijn en bedacht me bij elke wee die eraan kwam dat hij ook zo weer weg was. Dat hielp wel. Bovendien heb ik de hand van manlief fijn geknepen hihi.

Succes allemaal

Wow gefeliciteerd!
Ik had ook heel veel pijn tijdens het plassen dat ik er bang van werd maar een goede creme hielp me ik smeerde het erop voor het plassen en het deed helemaal geen pijn meer ( vaseline lidocaine 3% creme)

gr Elmira.

Terug
Bovenaan