geboorte gewicht

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

vanochtend naar de vk geweest en voor het eerst gehoord dat de baby niet zo heel zwaar zou zijn. ze zou bij de geboorte ongever 3200 gram wegen.
weten jullie al hoe zwaar jullie kindje gaat worden?

groetjes shirley 35w +2d

Goedemorgen,

Ook mijn VK verwacht dat ons babietje geen dikkerd zal zijn: zo rond de 3300 gram. Dat schatte ze bij 38w2d, ben nu 39w2d...vrijdag weer heen, benieuwd wat ze dan zeggen.

Fijne laatste weken!

hoi ukkie 26
ik kreeg vandaag voor het eerst een andere vk. en die zei het meteen.
is het jullie eerste kindje?
gr shirley

Hoi meiden!

Het gewicht v.e. baby die de couveuse in moet vanwege t gewicht is iets van 2400gr. geloof ik... M'n oudste (feb '05)  was 3500gr m'n tweede (nov.'06)  2500gr (35wk). En geloof me, hij is nu net zo'n goedgevuld jongetje met spekbeentjes als z'n broer!!!!!
Als jullie gewoon gaan bevallen dan is dat toch alleen maar een voordeel?????
Mocht t kindje zwaarder moeten zijn, van rusten groeit t kindje beter, door de doorbloeding geloof ik...
 Groetjes, Priscilla 14w3d

Ha Shirley,

het is ons eerste kindje ja.

En Patricia: ik maak me helemaal niet druk hoor, om het gewicht van ons ukkie. Vind 3300 gram juist mooi. Niet te licht, niet te zwaar, gewoon goed...

hoi hoi

nou ik maak me ook niet druk hoor om dat gewicht.
was gewoon benieuwd wat het gemiddelde geboorte gewicht is.
ik was zelf ook 6 pond bij de geboorte en was 52 cm dus een lange dunne,
al is daar nu niet zo veel meer van te zien hihi.

gr shirley

Hoi Shirley,

Zat even te lezen op dit forum want eigenlijk 'hoor'   ik hier niet meer thuis.
Ik zou je niet teveel vastpinnen op zo'n indicatie hoor.
Bij mij zeiden ze destijds dat ons kindje zo'n 3400 gram zou worden.
Uiteindelijk bleek Sven bij de geboorte 2900 gram en hij was gewoon op tijd, niet te vroeg.
Het is dus echt een indicatie die ze geven hoor.
Geniet maar lekker van je zwangerschap!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi dames,

geboortegewicht schatten is inderdaad "schatten"
Bij mijn oudste zaten ze er vlak bij nadat ze hem helemaal hadden opgemeten met een echo. Hij kwam 6 dagen later en woog 3850 gram.
Bij de tweede hebben ze geen echo gemaakt en gaven ze aan dat hij ongeveer 8 pond zou zijn. Nou hij was dus 9,5 pond!
Ze zeiden zelf ook dat ze er vaak naast zitten, ook met een echo. Dus je weet het pas echt als je baby er is.
3300 gram zou wel mooi zijn he.

groetjes babymama

Terug
Bovenaan