geboorte gewicht

ach ja we zien het wel.
het moet er hoe dan ook uit.
dus als ik dan mag kiezen, liever niet al te groot hihi.
gr shirley

Hey shirley.

Ik denk dat een schatting toch altijd moeilijk blijft hoor. Precies schatten kunnen ze denk ik toch niet.
Dat ik zwanger was van onze dochter hadden ze "geschat" dat ze ongeveer ruim 5 pond zou wegen. Ben thuis bevallen en onze dochter woog 2200 gram. Eigenlijk te klein voor een thuisbevalling maar goed, ze hoefde, gelukkig, niet naar het ziekenhuis. (ik was 38 weken zwanger).
Dit keer zou ik een groeiecho krijgen met 36 weken om te voorkomen dat ik weer een thuis bevalling zou krijgen van een kleine baby.
Nou "schatten" ze dus dat deze baby groter is dan onze dochter, dus hoef niet voor een groeiecho. Ik ben dus erg benieuwd of ze gelijk krijgen. Ik maak me er verder geen zorgen om hoor, het is tenslotte de vorrige keer ook heel goed gegaan.

Liefs van Miena.

Hoi,

Ik zou me maar niet teveel vast pinnen op de schatting van het gewicht. Mijn verloskundige schatte het gewicht van mijn 2e kindje 8 á 9 pond!! Ze was daar zeker van. Ik schrok me natuurlijk rot!

Die nacht is ze geboren en was net aan geen 7 pond (3410 gram bij 39,4 weken). Mijn oudste was geboren met 37+1 weken en woog 3535 gram.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan