Geboorte kaartje Corona

Lieve mama’s of papa’s.

Gezien de huidige situatie en ik over 4 weken ben uitgerekend zullen wij kraambezoek beperken tot raambezoek.
Graag zou ik bij het geboortekaartje een los kaartje doen met hier op een tekst omtrent het niet ontvangen van fysiek bezoek. Heeft iemand leuke ideeën, wat we hier op kunnen zetten qua tekst? Ik heb al even op internet gekeken maar vind de teksten allemaal wat “stijfjes”. Misschien heeft iemand een leuk idee.

Ik ga liever geen discussie aan over het wel en niet ontvangen van bezoek, een ieder moet doen waar hij of zij zich zelf goed bij voelt. Onze baby valt (een grote kans na de geboorte) onder een risico groep, dus wij gaan zeker geen risico’s nemen.

Alvast bedankt.

Liefs

Ik ben in november bevallen en persoonlijk, wij hebben er niks over op het kaartje gezet en ook niets meegestuurd.
Iedereen had onze nummers en heeft eerst contact opgenomen.

Onze baby is eind okt. geboren. Wij hadden erop gezet 'voor bezoek graag even bellen'. Er kwam erg weinig bezoek, wat ik heel jammer vond. Ik zou er denk ik je tel.nrs op zetten en evt email, mensen die willen komen, nemen wel contact op

Ik snap je helemaal en wij hebben gekozen voor; 'Toen ik bij mama in de buik zat was er nog niets aan de hand maar nu is het corona virus in het land. Dit zorgt er voor dat iedereen voorzichtiger doet en je mij de eerste weken voor het raam ontmoet.'
Ik heb het op een mooie plek op het geboortekaartje gezet?
Ik ben net voor corona zwanger geworden dus helemaal accuraat zal het niet voor je zijn ?

Ik zou er niks bijzonders over op zetten. Corona is al een jaar in de wereld en iedereen weet echt wel dat je niet zomaar onverwacht binnen komt vallen. Zelfs in een gewone kraamtijd zonder Corona staan mensen niet onaangekondigd voor de deur. I Corona-tijd al helemaal niet.

Iedereen weet toch dat je even contact opneemt met de mama en papa voordat ze langs komen? Tijdens zo'n appje of belletje kun je zeggen dat je het bezoek wilt beperken tot raambezoek. Ik zou dat zeker niet op het kaartje zetten, lijkt me niet nodig.

Wij hebben het ook niet op het kaartje gezet, precies wat hierboven wordt gezegd: mensen zijn echt heel terughouden vanwege corona. Ik vond dat de hele zwangerschap al teveel in het teken stond van corona en ook de foto's in het ziekenhuis zijn heel veel met mondkapje, op het geboortekaartje wilde ik het Gewoon even niet over corona hebben. Wij hebben op het kaartje gezet dat ze een berichtje moesten sturen als ze onze zoon wilden ontmoeten en toen hebben we in overleg raam of kraamvisite gedaan! Succes met de laatste loodjes!

Ik ben de 16e bevallen, 18e mochten we naar huis en 19e stond er al, onaangekondigd, iemand op de stoep ? en al vrij veel berichtjes gekregen met de vraag wanneer mensen langs mogen komen...... 
Had ik niet verwacht, ging er ook vanuit dat iedereen vanuit zichzelf wel even wat meer de tijd zou nemen, maar dat valt dus toch tegen. Moet nu steeds zeggen dat wij het nog niet willen. 
Dus een apart briefje erbij is zeker geen verkeerd idee! Of in ieder geval de boodschap "even bellen van te voren".
Succes met de laatste loodjes! 

Wij hebben het gewoon op het kaartje laten drukken, het woord corona zelf wel vermeden. Ik beviel half september dus toen was het er ook al een poosje, iedereen legde zelf de link met corona wel. 
"wij zijn eerst met zijn drietjes aan het genieten
en doen het daarom rustig aan met visite. 
appen voor een bezoekje vinden we wel zo fijn, 
dat kan naar de beschuit-met-muisjes-lijn:" 
Uiteindelijk maar heel weinig kraambezoek gehad (heerlijk haha) we hebben eigenlijk degenen die langs zijn geweest zelf benaderd. 

Terug
Bovenaan