geboorte plan

hallo,

nu we weer rond de 24weken zitten ga ik weer nadenken over de bevalling! met de 1e heb ik toen een geboorte plan geschreven en ook dit keer doe ik dit weer. dit omdat iedereen wist waar we aan toe waren en er geen vragen gesteld werden op het moment dat manlief het ook niet meer wist. haha

hebben meer mensen een positieve ervaring hier mee of gaan nog meer mensen dit voor het eerst doen?

groetjes inge

Ik ben nu 25,3 weken zwanger, maar hou me nog niet zo bezig met de bevalling. Het is voor ons de eerste en weet ook niet wat ik zou willen. Moet er nog eens wat meer over lezen.
Maar ik denk dat het wel handig is, zodat iedereen weet wat je zou willen.

Groetjes, Petra

Heb het de vorige keer niet gedaan. Maar komende bevalling doe ik het wel. Ik ga waarschijnlijk bevallen met een doula erbij, en met haar gaan we ook een geboorteplan maken. Op zich vind ik het een beetje gek om een plan voor je bevalling te maken want je weet toch nooit hoe het loopt. Maar aan de andere kant: in het heetst van de strijd denk je er vaak niet meer aan dat je nog bepaalde wensen had, of je kunt soms niet goed meer uitleggen wat je wilt, en dan is het fijn als er iets op papier staat, bv over wat je wel en niet wilt qua pijnbestrijding enzo. Ook al zijn het maar een paar punten. Kan wel een rustig gevoel geven denk ik.

als je tips wilt over wat erin moet komen te staan of wat er in kan komen te staan moet je eens kijken op
http://www.margovandebunt.nl/keuze/Geboorteplan.htm

en natuurlijk is alles onder voorbehoud je wilt natuurlijk dat alles goed gaat met moeder en kind.

groetjes inge

Ik ga ook een geboorteplan schrijven. Na mijn 1e bevalling weet ik wat ik wel en niet wil.
Je weet natuurlijk nooit hoe alles loopt op het moment zelf , maar mijn wensen kenbaar maken is voor mij erg belangrijk.
Op 30 w. heb ik ook een dubbele afspraak met de vk om e.a. door te spreken.
Dus inge, veel succes bij het schrijven en nadenken.

groetjes

Ik maak niet echt een plan, maar ben al sinds het begin van de zwangerswchap mijn man aan het instrueren over wat ik wel en niet wil. Dat weet hij inmiddels ook wel een beetje van de andere 2 bevallingen.

Ik moet deze keer nl in het ZH bevallen ipv thuis en dat vind ik heel jammer. Ik wil nl rust en niet te veel mensen aan mijn bed. En de verloskundige in het ZH vond ik akelig, dus ik wil mijn eigen vk en dat mag. En ik wil niet zo'n band om mijn buik en een infuus, want dan kan ik me niet meer zo vrij bewegen. Medisch gezien mag dit volgens mij wel, maar dan moeten die medici zich er niet tegenaan bemoeien.

Hoi swiepie

Wat jammer dat het anders loopt als dat je zelf graag zou willen.
De punten die je hierboven benoemd, omdat je ze niet wil, kun je juist goed doorspreken met je vk ('s) en in je geboorteplan laten zetten. Op deze manier zijn je wensen duidelijk en weet ook een eventuele vervangster van je wensen.

groetjes

Terug
Bovenaan