Geboorteborden

Hallo meiden,

Graag zou ik even van dit forum gebruik willen maken om wat behoeftes te peilen. Zelf ben ik in maart bevallen van een zoontje. Zijn geboorte wilde ik graag feestelijk aankondigen in de tuin dmv een geboortebord. Nu kwam ik erachter dat bij mij in de buurt (gemeente Waterland) deze borden slechts mondjesmaat verhuurt worden. Nu ben ik begonnen met het maken van de borden, graag zou ik van jullie willen weten of jullie "als zwangeren" geboorteborden een leuke manier van geboorte-aankondiging vinden en wat voor bord (afbeelding) je dan leuk zou vinden. Dus hierbij een klein marktonderzoekje. En voor alle mensen die in Waterland wonen het is dus nu mogelijk om een geboortebord te huren, als je interesse hebt kan je me mailen. Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Hoi Miriam,

Ik zie bij veel mensen een geboortebord in de tuin en ik zelf ben er niet echt kapot van mar dat komt ook omdat de afbeeldingen veelal hetzelfde zijn. Wat meer creativiteit kan dit dus wel hebben. Ja, wat voor een afbeeldingen dan is een moeilijke... Disney figuurtjes is natuurlijk erg leuk en dan ook van de nieuwe series, dolfijnen, hele familie en een kleintje erbij...

 
Hoi Miriam,

Ik vind het inderdaad ook wel vrij afgezaagd.
Sorrie!!!!!!!
Maar als het een originele is...
Ik dacht altijd dat zo'n geboorte-bord door de buren/vrienden/familie geregeld werd! Moet je daar echt zelf achteraan?

Als ik er dan zelf een uit zou mogen zoeken zou ik veel kleur willen.
Dit in eerste instantie.
Lekker felle kleuren!
En dan de naam heel opvallend.
Zelf moet ik vaak 2 of 3 keer kijken voor ik de naam zie.
Groot dus, die naam.
En dan het figuur..... moeilijk...
Denk ik even over!
 
Leuk idee! Maar ik zou juist graag, in tegenstelling tot Thaiza, eentje met een wat rustigere uitstraling willen hebben. Wij houden niet van stripfiguren bijvoorbeeld en ook ons geboortekaartje is heel erg simpel, dat is gewoon onze stijl. Maar overal is alles zo schreeuwerig uitbundig vinden wij vaak. Maar da's een kwestie van smaak... dus ik denk dat het slim is als je zowel hele wilde, opvallende dingen maakt, dingen met stripfiguren en dingen die wat rustiger zijn, met slechts de naam en een mooie tekening van een baby ofzo.

Succes
 
Ik hoef ook geen bord, maar laten we dat even vergeten. Al die figuurtjes...ik vind ze maar weinig orgineel. Wat dacht je van de naam van het kindje in mooie bolle letters. Goed, dan wordt het maatwerk en daarna kun je ze (misschien) niet meer gebruiken, maar dan lever je wel orginele borden. Waarom ga je het niet op bestelling doen? I.p.v. huur vraag je een kleine koopsom en mensen kunnen dan hun eigen idee aandragen. Bv. het zelfde figuurtje als op hun geboortekaartje. het is maar een idee. Geen idee of dat te realiseren, maar dat lijkt mij leuker dan een standaardbord.
 
hoi miriam
mijn oom en tante hebben ook zo,n bedrijfje daarin maar die maken ook nog doopsuikers enz.
wat ik een hele leuke vind is een ooievaar die tegen het raam aanknalt daar zijn dan stickers voor die doen lijken alsof het raam gebarsten is.
ik vind het een hele leuke en krijg die zelf ook.
succes verder met je bedrijfje.
groetjes debby
 
Terug
Bovenaan