Geboortekaartje en visite

Hier wel het kaartje snel verstuurd, geen specifieke boodschap, wel gewoon onze telefoonnummers. Niemand die spontaan langskomt hoor, iedereen begrijpt wel dat ze het even moeten laten weten. En ook niemand die het dan gek vindt dat het na een tijdje pas ingepland wordt - de meesten gingen daar zelfs zo van uit, dat sommigen het gek vonden dat ze al zo snel welkom waren - tja, anders heb je alleen de naaste familie in de eerste maand en wil dan ineens iedereen tegelijk;)
Sowieso zie ik het absoluut niet als uitnodiging, meer gewoon kennisgeving. Ik denk dat je heel goed kunt inschatten hoe jouw omgeving ermee omgaat.
Ik vond het alleen wel erg vermoeiend altijd, ook al hadden we de visite goed gespreid. Bij een volgende kindje ga ik dus serieus een kraamfeest overwegen.

Wij hebben bewust enkel het nummer van mijn partner er op gezet, en dat heeft gewerkt. Zonder een verdere boodschap.
Alleen mensen met wie ik sowieso dagelijks contact had (zoals mn moeder en mn beste vriendinnetjes) heb ik afspraken gemaakt. Iedereen die een kaartje kreeg is langs gekomen. 

Je weet inderdaad nooit hoe alles verloopt. Ik had een lange bevalling en uiteindelijk had de kleine een infectie. 

Daardoor 1 week in ziekenhuis verbleven. Eerste dagen 1 keer bezoek en daarna beperkt ivm alles op gang krijgen (zorg, bv, herstel, infectie). Bezoek moest het maar begrijpen. 
Door een drukfout de kaartjes 1 week na geboorte gestuurd. Bezoek is pas na 3-4 weken op gang gekomen. Daarvoor vooral eerlijk zeggen of het wel of niet uitkomt. Ook zei ik altijd dat als het op het laatste moment toch niet uitkwam ik hun zou afbellen. Daar hebben ze maar begrip voor te hebben. 
Succes en veel plezier. 

Ik vind het ook niks dat een hele instructie mbt bezoek op het kaartje moet staan. Ik wil gewoon een kort en bondig kaartje. Dus alleen onze telefoon nummers. Geen adres, geen gedichtje en geen 'even bellen voordat je tenen komt tellen'.
Maar bij ons zullen ze ook niet snel voor de deur staan zonder uberhaupt te bellen/appen, dus dat komt wel goed. :)

‘En geen even bellen om tenen te komen tellen’ hahaha super droog. Nee een rijmpje was het sowieso niet geworden. Hou idd niet van veel poespas op het kaartje. 
Blij met de reacties!
Adres doe ik wel. Vind kaartjes krijgen namelijk super attent :D en dan geef je mensen denk ik ook de keuze om alleen of alvast een kaartje te sturen als bezoek er niet echt in zit. 

Wij hebben het ook niet op het kaartje staan. Vond het niet nodig. Niemand is zonder te vragen langs geweest. Nu is het zo dat bijna iedereen om ons heen kinderen heeft dus ook echt wel begrepen dat je niet zomaar voor de deur staat. 

Wij hebben het er wel op gezet de 1e keer, i.v.m. verder weg wonen van iedereen en inplannen in alle weekenden wanneer er mensen langs konden komen. Dit keer hebben wij het verwerkt in het stukje tekst van de grote broer. Juist omdat wij dit keer weer tussen de meeste vrienden en familie wonen, ik verwacht het niet. Maar aangezien de 1e bevalling extreem is geweest, wil ik dit keer rust en ook al verwacht ik het niet, ze kunnen dit keer zo even voorbij fietsen of wandelen. 

Terug
Bovenaan